“Αγάπης αγώνας άγονος” – Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Λύσανδρο Σπετσιέρη

H ιδιόρρυθμη δραματική κωμωδία, από τα πρώιμα έργα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, “Αγάπης αγώνας άγονος”, παρουσιάζεται στο Θέατρο Δεκατέσσερα, κάθε Δευτέρα, Τρίτη και Σάββατο, σε σκηνοθεσία Λύσανδρου Σπετσιέρη.

Ο Λύσανδρος Σπετσιέρης, εκφραστής της σύγχρονης θεατρικής γενιάς του εικονοκλαστικού θεάτρου και λάτρης της εικόνας και της μίξης των παραστατικών τεχνών σε κάθε του παράσταση, δημιουργεί, μαζί με τον δεκαπενταμελή θίασο, ένα ονειρικό περιβάλλον που αναβλύζει ερωτισμό και επιθυμία. Για την παράσταση αυτή, την πηγή έμπνευσής του και τη σκηνοθετική του προσέγγιση μιλάει στη “Ρ”.

“Αγάπης αγώνας άγονος” – Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Λύσανδρο Σπετσιέρη

Τι σας γοήτευσε ώστε να επιλέξετε το συγκεκριμένο έργο του Σαίξπηρ;

Στο συνολικό έργο του Σαίξπηρ γοητεύεσαι από τη δυσκολία της υλοποίησης, από τον εξωφρενικά σύγχρονο χαρακτήρα και τον πανανθρώπινο και οικουμενικό στοχασμό που ακτινοβολεί στον λιτό  του λόγο.  Το Αγάπης αγώνας άγονος είναι ένα ακόμα έργο του με τα χαρακτηριστικά αυτά, που σε κερδίζει ακόμα περισσότερο με το επιθεωρησιακό του χιούμορ. Ένα έργο αδικημένο από τις θεατρικές σκηνές, αφού παραμένει άγνωστο για το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού κοινού.

“Αγάπης αγώνας άγονος” – Συνέντευξη με τον σκηνοθέτη Λύσανδρο Σπετσιέρη

Έχει καθοριστικό ρόλο η μοναξιά, που αναδίδεται μέσα από αυτή τη δραματική κωμωδία;

Η μοναξιά, στον κόσμο που δημιουργείται, έρχεται επιβεβλημένη από τη φύση, η οποία μέσω των στοιχείων της επιδιώκει να γίνει ο μέντορας, ο εκπαιδευτής, ο ψυχαναλυτής, ο άγγελος ή ο δαίμονας, απομονώνοντας τους ήρωες του έργου.

Ποια η διαφορά μεταξύ κλασικών και σύγχρονων έργων;

Ο όρος κλασικό δίνεται στο έργο που αποκτά διάρκεια στον χρόνο και έχει τη δυνατότητα να μένει ζωντανό σε κάθε εποχή ενώ η φόρμα του, ή αλλιώς η γραφή του, γίνεται αξίωμα για τις επερχόμενες γενιές δημιουργών. Το σύγχρονο έχει πάντα την εξής γνωστή σχέση γονέα-παιδιού με το κλασικό. Αλλά, άλλο ο γονέας να βρίσκεται εν ζωή και άλλο να μη βρίσκεται. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, κάθε σύγχρονο επιδιώκει -έστω και ασυνείδητα- την αθανασία του κλασικού.

Ο έρωτας είναι χαμένος κόπος;

Μέσω της ορμής του έρωτα και των χημικών ενώσεών του, αναπαράγεται και εξελίσσεται ένα ολόκληρο σύμπαν. Κάθε άλλο από χαμένος κόπος, λοιπόν.

Ταυτότητα παράστασης

Μετάφραση: Χριστίνα Μπάμπου-Παγκουρέλη

Σκηνοθεσία -Διασκευή- Εικαστική Επιμέλεια: Λύσανδρος Σπετσιέρης

Σχεδιασμός Ψηφιακού Χώρου: Ερατώ Τζαβάρα

Διδασκαλία Κίνησης και Χορογραφίας: Βάσια Βαλκανιώτη

Καλλιτεχνικός συνεργάτης για τον ήχο: Δημήτρης Κανάκης

Δημιουργία teaser: Ερατώ Τζαβάρα

Δημιουργία αφίσας:  Σεραφίνα Σιδέρη

Ειδικές Κατασκευές: Στέφανος Λόλος

Βοηθός Σκηνοθέτη: Έλια Ζαχαριουδάκη

Φωτογραφίες: Φαίδρα Χατζηκωνσταντή

Παίζουν με αλφαβητική σειρά:

Νατάσσα Αραμπατζή

Γιώργος Γκολφινόπουλος

Κωνσταντίνος Εξαρχόπουλος

Σπέρη Κανατά

Δημήτρης Καπαμάς

Φάνης Κατέχος

Μαρίνα Κριεμπάρδη

Τέτη Λουράκη

Ηλιάνα Μπαφέρου

Κωνσταντίνος Μυλωνάς

Θανάσης Νικολακόπουλος

Άννα Παπαδάκη

Βαγγέλης Στρατηγάκος

Και οι μικρές Κορίνα Ζαχάρα και Κατερίνα Λογαρίδη


Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00

Σάββατο στις 18:00

Διάρκεια Παράστασης: 120 λεπτά

Τιμές εισιτηρίων: γενική είσοδος 18 ευρώ, μειωμένο 12 ευρώ, ΑμεΑ – ανέργων 10 ευρώ

Θέατρο Δεκατέσσερα

Καλλιρρόης 10, Αθήνα

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος