Συνεργασία ΕΡΤ – ΦΙΝΟΣ: Το παρασκήνιο για τη δημιουργία της «Ψεύτρας»


Warning: Undefined array key "frameborder" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 77

Warning: Undefined array key "scrolling" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 78

Warning: Undefined array key "width" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 86

Warning: Undefined array key "height" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 86

Από σήμερα η ΕΡΤ ξεκινάει να προβάλλει ταινίες της ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ, πλήρως αποκατεστημένες, με εξαιρετική τεχνική επεξεργασία. Το παρασκήνιο κάθε μιας ταινίας του αγαπημένου στούντιο, προσφέρει ικανό υλικό για να παραχθεί μια νέα ταινία.

Η «Ψεύτρα» (1963), βασίστηκε στο θεατρικό έργο «Η όμορφη γοργόνα» του Λοτάρ και μάλιστα το πρότεινε ο Μάριος Πλωρίτης με σκοπό να το διασκευάσει ο σκηνοθέτης.

Αν και ψεύτρα, εμφανίστηκε στις μεγάλες οθόνες μόλις δύο εβδομάδες μετά την πρωταπριλιά και έκοψε 196.250 εισιτήρια φτάνοντας στη δεύτερη θέση του ελληνικού box office. Στην πρώτη θέση ήταν και πάλι ταινία του Δαλιανίδη, το «Μερικοί το προτιμούν Κρύο».

Ήδη υπήρχαν τριγμοί στη συνεργασία αυτών των δύο εμπορικών δημιουργών της πρώτης γραμμής από τη «Μουσίτσα» (1959). Μετά από αυτή τη συνεργασία, δέκα χρόνια έκανε η Αλίκη για να συνεργαστεί ξανά με τον Γιάννη Δαλιανίδη και αυτό ήταν στη «Μαρία της Σιωπής», την άτυπη μεταφορά του Οσκαρικού «Σιωπηλή Τραγωδία», ταινία που είχε πάλι κατακτήσει την κορυφή του ελληνικού Box Office.

Η Αλίκη Βουγιουκλάκη αρχικά δεν είχε προγραμματίσει άλλη ταινία για τη σεζόν αλλά βλέποντας «το Ταξίδι» να αποτυγχάνει εισπρακτικά, παρήγγειλε από τον Φινο μιούζικαλ με τον Γιάννη Δαλιανίδη σκηνοθέτη. Παρόλη την επιτυχία της, η ταινία γυρίστηκε κάπως βιαστικά, προβλήθηκε στο τέλος της σεζόν και -όντας ασπρόμαυρη- ανταγωνίστηκε επιτυχώς τη μόδα του έγχρωμου. Η Αλίκη δεν ήταν ιδιαίτερα ενθουσιασμένη που η ταινία της έπαιζε στους τόνους του άσπρου και του μαύρου και λέγεται ότι αυτός ήταν ο λόγος που αποχώρησε από το στούντιο. Επίσης λέγεται ότι είχε ενοχληθεί με την ραγδαία ενίσχυση της δημοτικότητας της Ζωής Λάσκαρη που έκανε τολμηρές (αν και ποτέ ακατάλληλες) εμφανίσεις στη μεγάλη οθόνη.

«Η Ψεύτρα» ήταν η δεύτερη και τελευταία συνεργασία Αλίκης με Παντελή Βούλγαρη. Λίγα χρόνια αργότερα ο σπουδαίος δημιουργός άφησε τη θέση του φροντιστή και του βοηθού και αποφάσισε να ασχοληθεί εξολοκλήρου με τη σκηνοθεσία δικών του ταινιών.

Το πιο χαρακτηριστικό παρασκηνιακό περιστατικό ήταν αυτό με το στηθόδεσμο της Χλόης Λιάσκου, που περιγράφει ο Γιάννης Δαλιανίδης στο βιβλίο του. Η Χλόη Λιάσκου με δάκρια στα μάτια της είπε στο σκηνοθέτη της ότι η Αλίκη της πρότεινε να βάλει χαρτοπετσέτες στο στηθόδεσμο της γιατί είχε μικρό στήθος. Ο σκηνοθέτης επίπληξε την ηθοποιό η οποία ξέσπασε σε κλάματα υποστηρίζοντας ότι το είπε για το καλό της συναδέλφου της, για να γράψει ωραία στο γύρισμα.

Μετά από αυτήν την ταινία, η Αλίκη έφυγε από τη Φίνος Φιλμς μέχρι το 1968. Γύρισε μόνο για το «Δόλωμα» επειδή χρωστούσε μια ταινία βάση συμβολαίου.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος