Το έργο υποδομής για την εξωστρέφεια του ελληνικού πολιτισμού εντός και εκτός Ελλάδος, συνεχίζει για πέμπτη χρονιά η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών: Έλληνες, Εξωστρέφεια, Ευρώπη, Εκπαίδευση, είναι οι άξονες που διαπερνούν το πρόγραμμά της για τη σεζόν 2015-2016.
Αιχμή του δόρατος για το πρόγραμμα της Στέγης, τη σεζόν 2015-2106, που παρουσιάστηκε χθες στην αίθουσα της Κεντρικής της Σκηνής, είναι οι νέες παραγωγές που ενώνουν διαφορετικές γενιές Ελλήνων δημιουργών, το αγαπημένο και από άλλες χρονιές γεωπολιτικό φεστιβάλ «Transitions», με έργα φέτος από την πρωτοπορία της κεντροευρωπαϊκής σκηνής, όπως και οι διεθνείς συμπαραγωγές που κάνουν αισθητή την παρουσία του οργανισμού στη διεθνή καλλιτεχνική αγορά.
«Το Ίδρυμα Ωνάση αντί για εκδηλώσεις εορτασμού για τα 40 χρόνια δράσης του, προετοιμάζει τα επόμενα 40», ανέφερε στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, Αντώνης Παπαδημητρίου.
«Βρισκόμαστε εδώ απόψε, στη Στέγη, για να μιλήσουμε για τα 4Ε της χρονιάς: για τους Έλληνες που αξίζει να ξεχωρίζουν, για την Εξωστρέφεια που πρέπει να έχει ο ελληνικός πολιτισμός, για την Ευρώπη που αλλάζει και την αλλάζουμε, για την Εκπαίδευση που πάντα πρέπει να βάζει στο κέντρο της τον ανθρωπισμό, που πάντα θα είναι ο βατήρας του φωτεινού μέλλοντος» είπε ο Αντώνης Παπαδημητρίου, τονίζοντας πως η αποστολή του Ιδρύματος ήταν και παραμένει η «απελευθέρωση δυνάμεων, συντονιζόμενη πάντα με τις απαιτήσεις των καιρών, με τις ανάγκες αλλά και τις επιθυμίες των ανθρώπων».
Το πρόγραμμα της νέας σεζόν παρουσίασαν οι Χρήστος Καρράς (γενικός διευθυντής της Στέγης ), Αφροδίτη Παναγιωτάκου (αναπληρώτρια γενική διευθύντρια) και Κάτια Αρφαρά (καλλιτεχνική διευθύντρια Θεάτρου και Χορού). Το σκηνικό της βραδιάς ανάμεσα στο οποίο κινήθηκαν οι παρουσιαστές στην Κεντρική Σκηνή, «εικονοποιούσε» τον σκοπό της Στέγης για την ενίσχυση της νέας ελληνικής δημιουργίας και την ενδυνάμωση της με τη διεθνή καλλιτεχνική δημιουργία. Μια ατμόσφαιρα τελωνείου, με ξύλινα κουτιά μεταφοράς, κούκλες βιτρίνας, άχυρα συσκευασίας, vintage έπιπλα, δημιούργησε ο Θάνος Σαμαράς σε σκηνογραφία Εύας Μανιδάκη και φωτισμούς Λευτέρη Παυλόπουλου.
Το θέατρο στη Στέγη περιλαμβάνει θεατρικές μετακλήσεις, και μεταξύ άλλων την αιρετική εκδοχή των «Καραμάζοφ» του Ντοστογιέφσκι από το ιστορικό Θέατρο Τέχνης της Μόσχας. Τον «πατέρα» του σωματικού θεάτρου στην Ευρώπη και ιδρυτή του περίφημου σχήματος «Complicite» Σάιμον Μακ Μπέρνι να επιδίδεται σε ένα σόλο ρεσιτάλ υπό τον τίτλο «Η Συνάντηση». Το τρομερό παιδί της γαλλικής αβανγκάρντ Φιλίπ Κεν σε μία εικονοκλαστική κωμωδία (« Η μελαγχολία των δράκων») και τους βραβευμένους πρεσβευτές του θεάτρου-ντοκουμέντο στην Ευρώπη, Rimini Protokoll να τολμούν τη σκηνική «ανάγνωση» του μανιφέστου του Χίτλερ. Σε μια πιο αισιόδοξη παράσταση τους με τίτλο «6 a.m. How to disappear completely», η ομάδα blitz δημιουργεί μια Ωδή στην αγάπη, ενώ ο Δημήτρης Καραντζάς σκηνοθετεί πρώτη φορά για εφήβους «Τα κύματα» της Βιρτζίνια Γουλφ.
Στον χορό, η Στέγη Γραμμάτων φέρνει τη διεθνή συμπαραγωγή της με τη «μεγάλη κυρία» της σύγχρονης αμερικανικής χορευτικής σκηνής Λουτσίντα Τσάιλντς, μαζί με τους ομοϊδεάτες της και σταρ του μινιμαλισμού, τον αρχιτέκτονα Φρανκ Γκέρυ και τον συνθέτη Τζον Άνταμς και αναβιώνουν τη θρυλική χορογραφία «Available Light», σε μια γιορτή γεωμετρίας και κομψότητας.
Επίσης με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται και η νέα χορογραφία των RootlessRoot, της διεθνούς δραστήριας ομάδας της Λίντας Καπετανέα και του Γιόζεφ Φρούτσεκ, η οποία πραγματεύεται το ναυάγιο της σύγχρονης ευρωπαϊκής κουλτούρας («Europium- this time the end of the world will be better»).
Σε ό,τι αφορά τη μουσική, αναμένεται το εκρηκτικό κουαρτέτο των Mostly Other People Do the Killing (για πρώτη φορά στην Ελλάδα), τον μύστη της πολίτικης λύρας που μόλις υπέγραψε με την ECM Σωκράτη Σινόπουλο, τον ινδικής καταγωγής Rudresh Mahanthappa που δρέπει δάφνες στην αμερικάνικη τζαζ σκηνή, τον Κουβανό πιανίστα David Virelles, την ανεξάρτητη νορβηγική μπάντα Lumen Drones, τον Έλληνα συνθέτη Κώστα Θεοδώρου που αποτίει φόρο τιμής στην πατρίδα των παιδικών του χρόνων, τον Αμερικανό τρομπετίστα Ambrose Akinmusire, καθώς και το φαινόμενο της ιταλικής τζαζ Giovani Guidi.
Από το πρόγραμμα δεν λείπουν και τα φεστιβάλ που συνεχίζουν να προσελκύουν τους θεατρόφιλους: ο τρίτος και τελευταίος κύκλος του γεωπολιτικού φεστιβάλ της Στέγης Transitions, που φέτος επικεντρώνεται στην Κεντρική Ευρώπη, το Φεστιβάλ Εφηβικού Θεάτρου που εδώ και τέσσερα χρόνια δίνει βήμα σε εφήβους από όλη την Ελλάδα, το Φεστιβάλ Νέων Χορογράφων, καθώς και το Fast Forward Festival που αγαπά τις νέες τεχνολογίες και τις αντισυμβατικές σκηνικές φόρμες.
Ο Αντώνης Παπαδημητρίου αναφέρθηκε επίσης στις δράσεις του Ωνάσειου Πολιτιστικού Κέντρου της Νέας Υόρκης, το οποίο ενισχύει την παρουσία και της σύγχρονης ελληνικής δημιουργίας, φέρνοντας κοντά ξένους και Έλληνες καλλιτέχνες και διανοούμενους και αναπτύσσει ακόμη περισσότερο τις σχέσεις του με τις γειτονιές και τα σχολεία της αμερικανικής ηπείρου, μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικών με τον ελληνικό πολιτισμό.
Ο πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση επισήμανε ακόμα και τις συνεργασίες του Ιδρύματος με πολιτιστικούς οργανισμούς εντός και εκτός συνόρων όπως το Εθνικό θέατρο, το Μουσείο Μπενάκη και το Almeida Theatre του Λονδίνου όπου ανεβαίνει η «Ορέστεια» και η «Μήδεια» με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος