Warning: Undefined array key "frameborder" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 77
Warning: Undefined array key "scrolling" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 78
Warning: Undefined array key "width" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 83
Warning: Undefined array key "height" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 83
Αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρουσίασε χθες η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, στην έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων, με στόχο την ανταλλαγή απόψεων και την ενσωμάτωση των σχολίων τους στις σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις. “Δεν επηρεάζονται οι φετινοί υποψήφιοι, από τις αλλαγές για την εισαγωγή στα ΑΕΙ”, ξεκαθάρισε μιλώντας στην ΕΡΤ, ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης, καθώς όπως επεσήμανε οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους. Ο υφυπουργός έδωσε διευκρινίσεις σχετικά και με τις προτάσεις του υπουργείου για την ασφάλεια στα Πανεπιστήμια και τα μέτρα προστασίας της Πανεπιστημιακής κοινότητας.
Οι προτάσεις της υπουργού Παιδείας στηρίχθηκαν ομόφωνα χθες από τους πρυτάνεις.
Προτάσεις για αλλαγές στην εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
Ενίσχυση ακαδημαϊκών προϋποθέσεων για την εισαγωγή των υποψηφίων – Θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης εισαγωγής από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα. “Με αυτό τον τρόπο το σύστημα γίνεται ανεξάρτητο από την ευκολία ή την δυσκολία των θεμάτων και από την επιείκεια ή όχι των βαθμολογητών”, επεσήμανε ο κ. Διγαλάκης.
Στόχοι:
- Διασφάλιση των ακαδημαϊκών προϋποθέσεων της επιτυχούς φοίτησης και της έγκαιρης ολοκλήρωσης των σπουδών
- Ενίσχυση της αυτονομίας των ΑΕΙ και της δυνατότητας κάθε τμήματος να διαμορφώσει το ακαδημαϊκό του προφίλ – για πρώτη φορά προβλέπεται αποφασιστικός ρόλος των ΑΕΙ στην εισαγωγή των φοιτητών,
- Θωράκιση του κύρους των πανεπιστημιακών σπουδών,
- Θωράκιση της βάσης εισαγωγής από την ευκολία ή δυσκολία των θεμάτων,
- Μείωση του ποσοστού μη ολοκλήρωσης των σπουδών, που σήμερα πλησιάζει το 30% του συνόλου.
- Διαδικασία εισαγωγής σε δύο φάσεις – για μεγαλύτερη έμφαση στην εκφρασμένη προτίμηση των υποψηφίων σε Πανεπιστημιακό Τμήμα εισαγωγής. Φάση Α: συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου με περιορισμένο αριθμό επιλογών (σε αντίθεση με τον απεριόριστο αριθμό που ισχύει σήμερα). Φάση Β: ακολουθεί την ανακοίνωση των επιτυχόντων της Φάσης Α, συμμετέχουν μόνον οι μη εισαχθέντες κατά την Φάση Α και οι επιλογές τους περιορίζονται σε όσα Τμήματα απέμειναν κενές θέσεις από την Φάση Α.
Στόχος: η ενθάρρυνση των συνειδητών επιλογών στη συμπλήρωση του μηχανογραφικού δελτίου, η μείωση του αριθμού επιτυχόντων σε σχολή «τυχαίας» επιλογής, η αναβάθμιση της ποιότητας των σπουδών με συμμετοχή φοιτητών που επιλέγουν στοχευμένα τα εν λόγω τμήματα, η μείωση της ανάγκης μετεγγραφών.
Επιπλέον, απαντώντας στο κατά πόσο οι αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα φέρουν μείωση του αριθμού των εισακτέων, ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης, επεσήμανε ότι στη χώρα μας αποφοιτά ένας στους δέκα φοιτητές κάθε χρόνο με τον μέσο όρο στις χώρες της Ευρώπης να είναι ένας στους τέσσερις. “Παρατηρείται το φαινόμενο φοιτητών που “λιμνάζουν” και παίρνουν το πτυχίο τους ύστερα από πάρα πολλά χρόνια ή δεν το παίρνουν ποτέ. Επιπλέον δεν αξιοποιούν το αντικείμενο των σπουδών τους σε μεγάλο ποσοστό. Αυτό που κάνει το υπουργείο Παιδείας με το νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί αύριο, είναι η ενίσχυση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, έτσι ώστε να δοθεί διέξοδος σε αυτούς τους αποφοίτους, οι οποίοι έχουν κλίση να σπουδάσουν κάτι πιο τεχνικό και με πολύ καλές επαγγελματικές προοπτικές”
Να σημειωθεί ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επηρεάζεται επ’ ουδενί η προετοιμασία των μαθητών για τις Πανελλαδικές εξετάσεις καθώς οι αλλαγές δεν αφορούν τα προς εξέταση μαθήματα, την ύλη ή οτιδήποτε αφορά στην προετοιμασία τους. Αφορούν μόνο την κατάταξή τους στις σχολές προτίμησής τους, αφού έχουν ολοκληρώσει και τις εξετάσεις. Ανάμεσα στους στόχους είναι να μην επαναληφθεί το φαινόμενο που παρατηρείται πολλά τελευταία χρόνια, με περιπτώσεις εξαιρετικά χαμηλών βάσεων εισαγωγής, που απειλούν με απαξίωση τις πανεπιστημιακές σπουδές και το κύρος των ελληνικών πανεπιστημίων, αλλά και τη φοιτητική πορεία των εισαχθέντων.
2. Προτάσεις σχετικά με την ασφάλεια στα ΑΕΙ
Σε συνέχεια της ψήφισης στη Βουλή, τον Αύγουστο 2019, της αποκατάστασης του ασύλου στην πραγματική του έννοια, προτάθηκε η περαιτέρω ενίσχυση της ασφάλειας των Πανεπιστημίων μας με τα ακόλουθα μέτρα:
- Σύσταση ειδικής Ομάδας Προστασίας Πανεπιστημιακού Ιδρύματος, η οποία θα αποτελείται από αξιωματικούς και ειδικούς φρουρούς της Ελληνικής Αστυνομίας,
- σύσταση δομών και διεύρυνση μέτρων ασφαλείας στον χώρο του Πανεπιστημίου, όπως συστήματα ελεγχόμενης εισόδου,
- ενίσχυση διατάξεων πειθαρχικού και ποινικού δικαίου, και θέσπιση ολοκληρωμένου πλαισίου, σε συνεργασία με το Υπουργείο Δικαιοσύνης.
Στόχος: Η βελτίωση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, ενός χώρου ελεύθερης διακίνησης ιδεών, απρόσκοπτης διεξαγωγής έρευνας και διδασκαλίας.
Πηγή: ΕΡΤ
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος