Τα τελευταία 100 μέτρα διανύουν το Ηνωμένο Βασίλειο και η ΕΕ καθώς το βράδυ της Κυριακής είναι η προθεσμία από την ΕΕ για το προσχέδιο μίας συμφωνίας ώστε να προλάβουν την επικύρωση. Όπως φαίνεται από τα μηνύματα των δύο πλευρών το θέμα των “ίσων όρων ανταγωνισμού” έχει γεφυρωθεί όπως και της διακυβέρνησης, αλλά έχει απομείνει το μεγάλο αγκάθι των δικαιωμάτων αλιείας. Αυτό οφείλεται στις απαιτήσεις της Γαλλίας που έχει “σηκώσει” το θέμα πολύ, αλλά και του Τζόνσον που έχει υποσχεθεί την κυριαρχία της χώρας στους «Μπρέξιτερς».
Ο Μπόρις Τζόνσον επιμένει ότι εάν η θέση της ΕΕ δεν αλλάξει ουσιαστικά είναι “πολύ πιθανό ότι δεν θα επιτευχθεί συμφωνία” θα “χωρίσουν ως φίλοι” και το ΗΒ θα εμπορεύεται με όρους Αυστραλιανής αγοράς δηλαδή όρους του Π.Ο.Υ.
Εν τω μεταξύ χιλιόμετρα ουρές φορτηγών σχηματίζονται στο Φολκστόουν και το Ντόβερ αλλά και στο Χόλιχεντ που είναι το λιμάνι μετάβασης προϊόντων από την Βρετανία στη Βόρεια Ιρλανδία.Το Χόλιχεντ στην Ουαλία είναι το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μετά το Ντόβερ.
Η αιτία της κυκλοφοριακής συμφόρησης έγκειται στην απότομη αύξηση των μεταφορών εμπορευμάτων πέρα από τα σύνορα της Βρετανίας, καθώς οι εταιρείες προσπαθούν να αποθηκεύσουν αγαθά και να αποφύγουν πιθανές ελλείψεις καθημερινών αντικειμένων, όπως φαγητού και ποτού τον επόμενο μήνα με νέους ελέγχους στον διασυνοριακό εμπόριο στον ορίζοντα.
Στην ιρλανδική θάλασσα οι μεταφορές αγαθών αυξήθηκαν κατά 20%. Το τελευταίο οφείλεται στο γεγονός ότι η Βόρεια Ιρλανδία θα συνεχίσει να ακολουθεί τους κανόνες της ΕΕ από το επόμενο έτος, προκειμένου να αποφευχθούν τα αμφιλεγόμενα “σκληρά” σύνορα με τη Δημοκρατία της Ιρλανδίας.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος