«Είσαι ο ήρωάς μου», γράφει η κάρτα που απευθύνεται σε γιατρό νοσοκομείου της Θεσσαλονίκης. Με εμφανώς παιδικό χαρακτήρα, έχει ζωγραφισμένο τον Σούπερμαν, τον υπερήρωα των κόμικς, με τη διαφορά ότι στην μπέρτα του υπάρχει το σήμα του κορονοϊού. Δεν είναι Χριστουγεννιάτικη, αλλά αποστέλλεται με αφορμή τις γιορτές των Χριστουγέννων. Παραλήπτης είναι ο κάθε γιατρός που την βλέπει καθημερινά στο νοσοκομείο όπου παραδόθηκε, ενώ αποστολέας είναι ένας μαθητής ειδικής αγωγής από το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη.
«Πες το με μια κάρτα»
Συνολικά περισσότερες από εκατό κάρτες ετοίμασε ο ίδιος και οι συμμαθητές του, ενώ μετά από συντονισμένη προσπάθεια, στα αντίστοιχα σχολεία της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Πες το με μια κάρτα», ετοιμάστηκαν εκατοντάδες ακόμη. Πίσω από την πρωτοβουλία βρίσκονται δύο δραστήριες εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής, η Μαρία Παλπάνη και η Έλενα Σαχπατζίδου, οι οποίες αναζητώντας τρόπους να καλύψουν το κενό εκδηλώσεων που θα άφηνε φέτος η πανδημία και τα περιοριστικά μέτρα, αποφάσισαν να προχωρήσουν σ’ αυτή τη δράση.
«Δεδομένου ότι φέτος δεν μπορούμε να κάνουμε τα καθιερωμένα μπαζάρ των προηγούμενων ετών, μία ανάρτηση της κοινωνικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου Πτολεμαΐδας στα κοινωνικά δίκτυα, που παρακινούσε τους πολίτες να στείλουν ευχές για τους νοσηλευόμενους, μας έδωσε την ιδέα να κάνουμε κάτι αντίστοιχο», δηλώνει στο Αθηναϊκό / Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Κοινωνική Λειτουργός MEd στο 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, Ελένη Σαχπατζίδου. Οι δύο εκπαιδευτικοί, γνώριζαν καλά ότι για ένα ιδανικό αποτέλεσμα, θα έπρεπε να δουλέψουν ομαδικά. Την ομάδα αποτέλεσαν συνάδελφοί τους από άλλα σχολεία ειδικής αγωγής της Κεντρικής Μακεδονίας, με τους οποίους είχαν κατά καιρούς συναντηθεί στις διάφορες μεταθέσεις που έπαιρναν παλαιότερα ως αναπληρωτές. Στις συσκέψεις τους, η μία ιδέα άρχισε να διαδέχεται την άλλη και το σενάριο της δράσης να εμπλουτίζεται. «Καθώς ανταλλάσσαμε απόψεις, αποφασίσαμε να μην απευθυνθούμε μόνο σε νοσοκομεία Covid, αλλά σε όλα τα νοσοκομεία της περιοχής και στη συνέχεια συμφωνήσαμε να στείλουμε ευχές εκτός από τους νοσηλευόμενους και στους θεράποντες ιατρούς τους», αναφέρει η κα Σαχπατζίδου.
Συμμετέχουν πάνω από 100 σχολεία
Η πρωτοβουλία ανακοινώθηκε μέσω της σελίδας στο facebook «Πες το με μια κάρτα» και συνολικά συμμετείχαν περισσότερα από εκατό ειδικά σχολεία σε όλη τη χώρα, που έκαναν κάτι αντίστοιχο με τα νοσοκομεία που βρίσκονται στις δικές τους περιφέρειες. Κάθε ένας από τους εκπαιδευτικούς προσέγγισε τους μαθητές του και τους εξήγησε το φετινό πλάνο. Θα ετοίμαζαν κάρτες που θα έβρισκαν τους παραλήπτες τους μέσα σε ένα νοσοκομείο. Παιδιά με σπαστική τετραπληγία, εγκεφαλική παράλυση και άλλες ειδικές ανάγκες, που, σύμφωνα με την κοινωνική λειτουργό, έχουν αντιληφθεί τα διαφορετικό πλαίσιο στο οποίο κινούνται τους τελευταίους μήνες, δέχτηκαν με ενθουσιασμό την πρόταση. «Η γραμμή που ακολουθήσαμε, ήταν να αφήσουμε εντελώς ελεύθερους τους μαθητές να εκφραστούν όπως επιθυμούν. Κάποιοι έβαλαν αυθαίρετα χρώματα. ‘Αλλοι τράβηξαν απλώς γραμμές με τα χρωματισμένα δάχτυλά τους. Τέλος, ρωτήσαμε τα παιδιά που δε γνωρίζουν γραφή, τι θα έλεγαν σε έναν γιατρό που δουλεύει σε ένα νοσοκομείο και αντίστοιχα τι θα ευχόταν σε έναν ασθενή που έχει κορονοϊό, και μεταφέραμε αυτολεξεί την απάντησή τους ως ευχές πάνω στις κάρτες», εξηγεί.
Σήμερα (23 Δεκεμβρίου), την τελευταία ημέρα λειτουργίας των σχολείων ειδικής αγωγής, οι κάρτες θα έχουν παραδοθεί σε όλα τα νοσοκομεία της Θεσσαλονίκης. «Η δράση πραγματοποιήθηκε έπειτα από συνεννόηση με τις κοινωνικές υπηρεσίες των νοσοκομείων, τις διοικήσεις τους και τους διευθυντές των νοσηλευτικών μονάδων, που δέχτηκαν με χαρά την προσφορά μας», λέει η Έλενα Σαχπατζίδου. Οι κάρτες που απευθύνονται σε γιατρούς και στο νοσηλευτικό προσωπικό βρίσκουν τη θέση τους πάνω ή γύρω από τα Χριστουγεννιάτικα δέντρα, ενώ αυτές που απευθύνονται σε ασθενείς διαμοιράζονται στους θαλάμους νοσηλείας.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος