“‘Εμφραγμα” στη Διώρυγα του Σουέζ: Οι χαμένοι και οι κερδισμένοι της ελληνικής ναυτιλίας


Warning: Undefined array key "frameborder" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 77

Warning: Undefined array key "scrolling" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 78

Warning: Undefined array key "width" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 83

Warning: Undefined array key "height" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 83

Σημαντικές επιπτώσεις και για την ελληνική ναυτιλία αναμένονται από το κλείσιμο της διώρυγας του Σουέζ. Χαμένοι θεωρούνται οι πλοιοκτήτες με ακινητοποιημένα πλοία, κερδισμένοι οι πλοιοκτήτες που δεν έχουν δεσμευμένα τα πλοία τους με χρονομισθώσεις, καθώς οι ναύλοι αναμένεται να εκτιναχθούν στα ύψη. Ο Αριστοτέλης Ωνάσης ήταν το 1956 ο υπερτυχερός.

Οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν:

  • το 26,5% του παγκόσμιου στόλου τάνκερ
  • το 14,9% των φορτηγών πλοίων

Ως αποτέλεσμα , επηρεάζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό από την προσάραξητου γιγαντιαίου πλοίου.

Διεθνώς, οι επιπτώσεις υπολογίζονται σε:

  • 12% του παγκόσμιου εμπορίου διά θαλάσσης
  • Προϊόντα 9,6 δις δολαρίων/ημέρα
  • 1,7 εκ. βαρέλια πετρέλαιο/ημέρα

«Οι κερδισμένοι είναι οι πλοιοκτήτες που έχουν φορτίο πετρελαίου καθώς τα ναύλα θα αυξηθούν’, τόνισε ο καθηγητής Ναυτιλιακών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο πειραιά, Γιάννης Θεοτοκάς.

Υπάρχουν, ωστόσο, και πλοιοκτήτες που θα ζημιωθούν από το σφράγισμα της διώρυγας.

«Οι χαμένοι είναι αυτοί που θα γράφουν παραπάνω ημέρες στα ταξίδια που ξεκίνησαν πριν από το σφράγισμα της διώρυγας, όπως και τα πλοία που ήταν στο δρόμο για να πάνε να πάρουν μια δουλειά”, ανέφερε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων ναυλομεσιτών, Γιάννης Κοτζιάς.

Η διώρυγα του Σουέζ δεν είναι η πρώτη φορά που σφραγίζεται. Μάλιστα, στο παρελθόν ένα κλείσιμό της έβγαλε κερδισμένο τον Αριστοτέλη Ωνάση. Ήταν το 1956 όταν η Αίγυπτος έκλεισε τη διώρυγα για έξι μήνες, υπό τη στρατιωτική απειλή του Ισραήλ.

Πριν από το σφράγισμα της διώρυγας ο Ωνάσης είχε αγοράσει ολόκληρο στόλο δεξαμενόπλοιων, μετά από τη συμφωνία του με τον τότε βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας για τη μεταφορά των αποθεμάτων πετρελαίου του Ριάντ.

«Αμερικάνικοι πετρελαϊκοί κολοσσοί αντέδρασαν με αντίποινα. Έτσι, η συμφωνία του Ωνάση ακυρώθηκε, τα πλοία του έμειναν άπραγα και η οικονομική καταστροφή φάνταζε βέβαιη», υπενθύμισε ο καθηγητής Γιάννης Θεοτοκάς.

Το κλείσιμο της διώρυγας ήρθε να σώσει τον Ωνάση, που μπόρεσε τελικά να αξιοποιήσει τα καινούργια τάνκερ του και μάλιστα με ναύλα που εκτοξεύτηκαν σε πρωτοφανή ύψη.

ΕΡΤ1- ρεπορτάζ: Αλέξανδρος Καλαφάτης

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος