Θεσσαλονίκη: Ποδηλατοπορεία Μνήμης & Διεκδίκησης στον Λευκό Πύργο στις 5 Νοεμβρίου 2021

Με αφορμή ένα ακόμη θλιβερό τροχαίο δυστύχημα, αυτή την φορά με θύμα την ποδηλάτισσα-μαραθωνοδρόμο, Δήμητρα Ιορδανίδου, που παρασύρθηκε από οδηγό φορτηγού στην περιοχή της Τούμπας, συλλογικότητες για το περιβάλλον καλούν σε “Ποδηλατοπορεία Μνήμης & Διεκδίκησης” μιας πόλης για ανθρώπους και όχι για μηχανοκίνητα, με ασφαλείς ποδηλοτόδρομους και Όραμα Μηδέν θυμάτων στους δρόμους, την Παρασκευή 4 Νοεμβρίου, στις 19.00 μ.μ, στον Λευκό Πύργο Θεσσαλονίκης. Οι ελάχιστοι ποδηλάτες αστικής μετακίνησης υποστηρίζουν ότι κινδυνεύουν καθημερινά, προσφέροντας ποιότητα ζωής στην πόλη και είναι αδύνατο να προσελκύσουν νέους ποδηλάτες στις πολεμικές συνθήκες που επικρατούν από τα μηχανοκίνητα.

Οι ποδηλάτες λένε ότι:

Το 2018 σε τροχαία είχαμε 709 Νεκρούς, 701 Βαριά Τραυματίες-Ανάπηρους, 37 Παθόντες/Ημέρα.

-Εν μέσω πανδημίας, οι άνθρωποι συνωστίζονται στα Αστικά Λεωφορεία και οι υπόλοιποι καταφεύγουν στα Ι.Χ.

-Τα μηχανοκίνητα δημιουργούν ασφυκτική ρύπανση που βοηθάει στη μετάδοση του ιού, την εξασθένηση του ανοσοποιητικού και τη δημιουργία νοσημάτων.

-Τα διυλιστήρια πετρελαίου στην περιοχή μολύνουν τα πνευμόνια.

-Οι εξορύξεις ορυκτών καυσίμων υποβαθμίζουν το περιβάλλον και οδηγούν σε ανθρωπιστικές κρίσεις με πολέμους για τον έλεγχο τους, θύματα και μετανάστες.

-Η αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης προϋποθέτει πολιτικές περιορισμών των ορυκτών καυσίμων .

Ζητούν :

-Την ανακήρυξη του 2022 ως έτους αστικής ποδηλασίας, ώστε να δοθεί ο μέγιστος προϋπολογισμός του Δήμου, της Περιφέρειας και των Υπουργείων σε ποδηλατικές υποδομές,  30km/h προκαθορισμένο όριο ταχύτητας σε κατοικημένες περιοχές, 0% ΦΠΑ για αγορά Ποδηλάτου, ελεύθερο Ενιαίο Μητροπολιτικό σύστημα Κοινόχρηστων Ποδηλάτων για μετακινήσεις και εγκατάστασή του ιδιαίτερα στα Πανεπιστήμια.

-Την έναρξη κατασκευής του ποδηλατικού δικτύου του προγράμματος UrbAct III ~80χλμ που σχεδιάστηκε και κάθεται στα συρτάρια του Δήμου.https://www.gymnosophy.gr/urbact-iii-proposals/

-Τη μονιμοποίηση των εκτάκτων, λόγω πανδημίας ποδηλατολωρίδων, και επέκταση τους σε όλο την οδό Εγνατία, ειδικά μπροστά στην μεγαλύτερη πανεπιστημιούπολη της χώρας.

-Την υλοποίηση κατασκευής του ποδηλατόδρομου Παπάφη που, ενώ είναι στην φάση κατασκευής, έχει παγώσει.https://www.gymnosophy.gr/yes-papafi-cycling-road/

-Την αναβάθμιση των υπαρχόντων ποδηλατολωρίδων, σε ασφαλείς ποδηλατόδρομους.

Οι ποδηλάτες διεκδικούν, ακόμη, διαδρόμους ποδηλάτων αποκλειστικής κίνησης, διπλής κατεύθυνσης, ασφαλτοστρωμένων, διαχωρισμένους με νησίδα ή κράσπεδο, και φυσικά εμπόδια για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης και κίνησης μηχανοκίνητων οχημάτων σε αυτούς.

Υπογράφουν, τέλος, για την άμεση κατασκευή προστατευμένου πλήρους δικτύου ποδηλατόδρομων σε όλα τα αστικά κέντρα που ενώνουν τις γειτονιές, τα σημεία ενδιαφέροντος, τους όμορους δήμους, καθώς και υπεραστικούς και Ευρωπαϊκούς ποδηλατόδρομους.

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΜΕ ΕΔΩhttps://www.gymnosophy.gr/safe-cycling-network-now/

Όλες οι διεκδικήσεις για το Ποδήλατο https://www.gymnosophy.gr/cycling/

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος