Warning: Undefined array key "frameborder" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 77
Warning: Undefined array key "scrolling" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 78
Warning: Undefined array key "width" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 86
Warning: Undefined array key "height" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 86
Στο δεύτερο γκαράζ μέσα στην καμπίνα φορτηγού, οι άντρες της ΕΜΑΚ βρήκαν απανθρακωμένο τον 58χρονο ‘Ελληνα οδηγό φορτηγού.
Οι Πυροσβέστες μετέφεραν τη σορό από τα υπόγεια του πλοίου με σχοινιά σε πλωτό του λιμενικού και απο εκεί στο λιμάνι.
Βίντεο – ντοκουμέντο δείχνει τις υπεράνθρωπες προσπάθειες που κατέβαλαν μέλη του πληρώματος για να σβήσουν τη φωτιά που ξέσπασε μέσα στη νύχτα και ήταν ήδη ανεξέλεγκτη.
Ο τελευταίος έλεγχος είχε πραγματοποιηθεί στις 16 Φεβρουαρίου
Δύο μόλις ημέρες πριν από τη ναυτική τραγωδία, έγινε ο έλεγχος που έκρινε ελλιπές το εγχειρίδιο πυρασφάλειας του πλοίου.
Οι υπόλοιπες παραβάσεις αφορούσαν, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ζητήματα καθαριότητας και εξαερισμού στους χώρους εργασίας του πληρώματος.
Γιος αγνοούμενου:
« Το καράβι είναι άθλιο, από κοριούς, από βρώμα, δεν έχει συστήματα πυρόσβεσης, δεν έχει τίποτα».
Και η σύζυγος του αγνούμενου Νίκου Μπεκιάρη καταγγέλλει:
«Οι συνθήκες υγιεινής είναι άθλιες, ο συγκεκριμένος πλοιοκτήτης όπως μού είπε ο σύζυγός μου, έκαιγε τα καράβια του προκειμένου να παίρνει τις αποζημιώσεις», είπε η Βάνα Μαθιού.
Όπως λέει ο οδηγός φορτηγού Θωμάς Χατζηανδρέου:
«Το συγκεκριμένο καράβι είναι για ασυνόδευτες νταλίκες, δεν είναι για ολόκληρα αυτοκίνητα. Τους αναγκάζουν να μένουν μέσα στα αυτοκίνητα γιατί δεν υπάρχουν καμπίνες ή υπάρχουν καμπίνες που βάζουν 6 άτομα».
Η ανακοίνωση της πλοιοκτήτρια εταιρείας:
«Οι καλές συνθήκες του πλοίου επιβεβαιώθηκαν, μάλιστα, στις 16 Φεβρουαρίου 2022 στην Ηγουμενίτσα, όπου το Euroferry Olympia υποβλήθηκε σε επιθεώρηση και έλεγχο από τις ελληνικές Λιμενικές αρχές (συμπεριλαμβάνονται και τα συστήματα ανίχνευσης καπνού και πυρόσβεσης), η οποία έληξε με ικανοποιητικά αποτελέσματα».
Λειτούργησε το σύστημα πυρανίχνευσης;
Σύμφωνα με πληροφορίες από την επιτροπή διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων, οι ελεγκτές είχαν διαπιστώσει πως το εγχειρίδιο για την πυρασφάλεια του πλοίου ήταν ελλιπές. Πρόκειται για κρίσιμη παράβαση, καθώς στο εγχειρίδιο πρέπει να περιγράφονται με ακρίβεια οι ενέργειες και η θέση κάθε μέλους του πληρώματος σε περίπτωση που ξεσπάσει πυρκαγιά στο σκάφος.
Ζωντανός στην πρύμνη ο 22χρονος Λευκορώσος
Νωρίτερα η διάσωση ενός 22χρονος οδηγού νταλίκας απο τη Λευκορωσία είχε αναπτερώσει την ελπίδα ότι θα βρεθούν ζωντανοί και άλλοι από τους αγνοούμενους.
Ο εγκλωβισμένος οδηγός, που βρισκόταν στην καμπίνα της νταλίκας του στο γκαράζ, όταν ξέσπασε η φωτιά, εντοπίστηκε από τους διασώστες ζωντανός στην πρύμνη του Euroferry Olympia μετά από 53 ώρες. Κατέβηκε μόνος του την σκάλα του καραβιού, μπήκε στο πλωτό σκάφος του λιμενικού και μεταφέρθηκε στο λιμάνι των Γουβιών. Αν και ανακουφισμένος δεν μπορούσε να πιστέψει ότι βγήκε ζωντανός.
Μαρτυρία 22χρονου διασωθέντα:
«Όλες αυτές τις ώρες δεν έφαγα τίποτα. Είχα μόνο νερό. Μόλις τέλειωσε το δικό μου, έψαξα να βρω σε άλλη νταλίκα. Δεν είδα κάποιον, άκουγα μόνο φωνές από 4-5 άτομα»
Σύζυγος αγνοουμένου: Ο δικός μου άνθρωπος είναι ζωντανός
«Ένας άνθρωπος κατέβηκε μονος του από ένα καράβι που υποστηρίζουν ότι η θερμοκρασία ανέβησε στους 500 βαθμούς Κελσίου και δεν μπορούν να παρέμβουν. Υπάρχουν άνθρωποι εκει μέσα που προσπαθούν να γλιτώσουν, καίγονται. Ο δικός μου άνθρωπος είναι ζωντανός»
Δυνάμεις της ΕΜΑΚ στο πλοίο
Με τη θερμοκρασία να έχει πέσει αισθητά από το νερό που ρίχνουν για την κατάσβεση, άνδρες της ΕΜΑΚ κατάφεραν να ανέβουν για να συνεχίσουν τις έρευνες για τους 10 αγνοούμενους. Το Euroferry Olympia έχει ρυμουλκυθεί σε όρμο έξω από το χωριό Κασσιόπη στη Βόρεια Κέρκυρα ώστε να προστατευτεί από έντονα καιρικά φαινόμενα και να αποφευχθεί περιβαλλοντική μόλυνση, από τους εκατοντάδες τόνους καυσίμων του.
Οι πυροσβέστες έχουν χωριστεί σε ομάδες των 10 ατόμων και επιχειρούν μέσα σε πυκνούς καπνούς και μικροεστίες φωτιάς στα γκαραζ 2 και 3, για να βρουν τους αγνοούμενους. Το οχηματαγωγό έχει αγκυροβολήσει ανοικτά της Κασσιόπης της Κέρκυρας κι έχει πάρει ελαφρά κλίση χωρίς, πάντως, να κινδυνεύει να βυθιστεί.
«Περιμένουμε αντιρρυπαντικό να τραβήξει πετρέλαιο, για να μπει η πυροσβεστική»
«Η φωτιά είναι στα πολύ βαθιά καταστρώματα, περιμένουμε αντιρρυπαντικό να τραβήξει πετρέλαιο, για να μπει η πυροσβεστική να κάνει κατάσβεση. Φανταστείτε ότι υπάρχουν σημεία που κοκκινίζουν οι λαμαρίνες», περιγράφει ο επικεφαλής της Ελληνικής Ομάδας Διάσωσης, Ανδρέας Κορίκης.
Συνεχείς είναι οι ρίψεις νερού περιμετρικά του πλοίου από ρυμουλκά πυροσβεστικά.
Αναζωπύρωση στο τρίτο κατάστρωμα ανέφερε ο Βασίλης Σιώμος λίγο μετά τις 21.00.
Από το νοσοκομείο της κέρκυρας πήραν εξιτήριο άλλοι 2 απο τους διασωθέντες και πλέον νοσηλεύονται δύο άνθρωποι ενώ διασωληνωμένος παραμένει στη ΜΕΘ ο 65χρονος Βούλγαρος οδηγός.
Ρεπορτάζ: Ειρήνη Κυρίτση, Νίκος Καπόγλης, Σόνια Φίλη, Βασίλης Σιώμος
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος