Πρόσκληση στην παγκόσμια κοινότητα να κινητοποιηθεί, προκειμένου να επιστρέψουν τα γλυπτά του Παρθενώνα, απευθύνουν οι μαθητές του Γενικού λυκείου Νευροκοπίου Δράμας.
Τιμώντας τα 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821, οι μαθητές ανέλαβαν την πρωτοβουλία συγκέντρωσης υπογραφών εντός και εκτός Ελλάδος. «Τα μάρμαρα πρέπει να επιστρέψουν στην χώρα στην οποία δικαιωματικά ανήκουν», λένε μέσα από το βίντεο που δημιούργησαν για αυτόν τον σκοπό.
Αισιόδοξος ότι κάποια στιγμή τα μάρμαρα θα επιστρέψουν στο φυσικό τους περιβάλλον δηλώνει ο Αναστάσιος Μωϋσιάδης, διευθυντής του Γ.Ε.Λ. Κάτω Νευροκοπίου. «Ο επαναπατρισμός των μαρμάρων είναι δύσκολη υπόθεση όχι όμως ακατόρθωτη».
Υπενθυμίζοντας τα λόγια του Μακρυγιάννη: «Για αυτά τα μάρμαρα πολεμήσαμε», τα παιδιά αποδεικνύουν ότι η θέληση είναι το ισχυρότερο όπλο απέναντι σε κάθε επιβουλή και στην λήθη.
Είναι η ταυτότητά μας, η ιστορίας μας ο πολιτισμός μας, είμαστε εμείς δηλώνουν οι πρωταγωνιστές της πρωτοβουλίας, οι μαθητές του σχολείου. «Χωρίς την ιστορία μας, το παρελθόν μας δεν μπορούμε να κτίσουμε το μέλλον μας».
Με κύριο σύνθημα το «μπορούμε να γίνουμε πολλοί», μαθητές και καθηγητές καλούν τα σχολεία όλης της Ελλάδας, του κέντρου, της περιφέρειας και του απόδημου ελληνισμού, να συμβάλουν στην προσπάθεια επιστροφής του σημαντικού αυτού κομματιού της ελληνικής κληρονομιάς από το Βρετανικό Μουσείο στον τόπο της δημιουργίας τους.
Για την συγκέντρωση των υπογραφών δημιούργησαν μια ιστοσελίδα, όπου κάθε ενδιαφερόμενος μαθητής ή εκπαιδευτικός μπορεί να προσθέσει το όνομά του σε μια προσπάθεια που τελικά θα ευοδωθεί. Είναι θέμα χρόνου η ιστορία να απαντήσει σε μικρόψυχες πολιτικές. Άλλωστε το μεγαλείο μιας χώρας, όπως το Ην. Βασίλειο θα φανεί από την αναγνώριση των λαθών της. Όχι την διαιώνισή τους, υπερασπιζόμενη την σύληση του Παρθενώνα.
Η ηλεκτρονική συγκέντρωση των υπογραφών γίνεται μέσω της ιστοσελίδας: https://rizopoulog.sites.sch.gr/
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος