Παγκόσμια πρεμιέρα θα κάνει η ταινία «Dodo» του Πάνου Κούτρα στο 75ο Φεστιβάλ των Κάννων (17 με 28 Μαΐου) στο επίσημο πρόγραμμα Cannes Premier.
Επίσης, δύο ταινίες διεθνούς συμπαραγωγής, με ελληνική συμμετοχή στην παραγωγή τους και Έλληνες συμπαραγωγούς θα διεκδικήσουν τον Χρυσό Φοίνικα του 75ου Φεστιβάλ των Καννών. Πρόκειται για το «Crimes of the Future» του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ και για το «Triangle pf Sadness» του Ρούμπεν Έστλουντ.
Την ελληνική παρουσία φέτος στις Κάννες συμπληρώνει η ταινία «Burning Days» σε σκηνοθεσία Εμίν Άλπες, κι αυτή με Έλληνα συμπαραγωγό, που διαγωνίζεται στο πρόγραμμα Un Certain Regard (Ένα κάποιο Βλέμμα).
Το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου (ΕΚΚ) δηλώνει υπερήφανο που έχει υποστηρίξει τις παραπάνω παραγωγές μέσα από το εύρος των χρηματοδοτικών προγραμμάτων του και τις δράσεις των Διευθύνσεων του.
Αναλυτικότερα:
Το «Dodo» του Π. Κούτρα, που είναι παλιός γνώριμος του φεστιβάλ των Καννών, έχει ως παραγωγό την Ελένη Κοσσυφίδου, εταιρεία παραγωγής την 100% Synthetic Films Ltd και συμπαραγωγό του το ΕΚΚ. Το «Crimes of the Future», με συμπαραγωγό τον Πάνο Παπαχατζή (Argonauts SA), έχει χρηματοδοτηθεί από το ΕΚΚ στο πλαίσιο του Μειοψηφικού προγράμματός του. Στο «Triangle of Sadness» συμμετέχουν ως συμπαραγωγοί οι Γιώργος Καρναβάς και Κωνσταντίνος Κοντοβράκης (Heretic). Τέλος, το «Burning Days», με συμπαραγωγό τον Γιώργο Τσούργιαννη (Horsefly Films), έχει χρηματοδοτηθεί από το ΕΚΚ στο πλαίσιο του Μειοψηφικού προγράμματός του.
To EKK χαίρεται και για έναν ακόμη λόγο: «Οι ταινίες του Κρόνενμπεργκ και του Έστλουντ θα είναι οι καλύτεροι σύμμαχοί μας στις Κάννες στο έργο μας ν’ αναδείξουμε τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της Ελλάδος αναφορικά με την προσέλκυση και διευκόλυνση διεθνών οπτικοακουστικών συμπαραγωγών. Το «Crimes of the Future» γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Αττική και την Αθήνα, ενώ το «Triangle of Sadness» έχει πραγματοποιήσει τα εξωτερικά γυρίσματά του στην Εύβοια. Η Ελλάδα υποδέχθηκε και τις δύο αυτές ταινίες εν καιρώ πανδημίας. Το ΕΚΚ, μέσω της Διεύθυνσης του Hellenic Film Commission, βρέθηκε στο πλευρό των σκηνοθετών, των ξένων παραγωγών και των Ελλήνων συμπαραγωγών τους διασφαλίζοντας την επανεκκίνηση των κινηματογραφικών γυρισμάτων στη χώρα μας βάσει του υγειονομικού πρωτοκόλλου του ΥΠΠΟΑ».
Ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΚΚ Μάρκος Χολέβας δήλωσε σχετικά με την ελληνική παρουσία στις Κάννες: «Είναι χαρά μας που ο Πάνος Κούτρας και οι συνεργάτες του εκπροσωπούν φέτος την ελληνική ταινία στο φεστιβάλ των Καννών τιμώντας τον κινηματογράφο μας. Είναι σημαντικό επίσης ότι αρχίζει ν’ αποδίδει καρπούς η προσπάθεια ενδυνάμωσης της εξωστρέφειας της ελληνικής κινηματογραφίας και ολοένα και περισσότεροι καλλιτεχνικοί συντελεστές και παραγωγοί συμμετέχουν σε σημαντικές διεθνείς συμπαραγωγές».
Ο Γιώργος Καρναβάς δήλωσε: «Με τον παραγωγό και τον σκηνοθέτη του «Triangle of Sadness» προϋπήρχε προσωπική, φιλική σχέση. Κατά την αναζήτηση των τοποθεσιών για τα γυρίσματα της ταινίας εξετάστηκε και η Ελλάδα. Είμαι χαρούμενος που μια ταινία με καλλιτεχνική αξία η οποία παράλληλα απευθύνεται στο ευρύ κοινό υλοποιήθηκε στη χώρα μας και είναι έτοιμη να συναντήσει το διεθνές κοινό της στο Φεστιβάλ των Καννών».
Ο Πάνος Παπαχατζής δήλωσε: «Είναι μεγάλη τιμή για εμένα και τους Αργοναύτες να συμμετέχουμε στο επίσημο διαγωνιστικό του Φεστιβάλ των Καννών πόσο μάλλον με την ταινία ενός τόσο σπουδαίου σκηνοθέτη, όπως ο Nτέιβιντ Κρόνεμπεργκ. Το «Crimes of the Future» υπήρξε η αφορμή για μία ακόμη συνεργασία με τον Ρόμπερτ Λάντος, έναν από τους σημαντικότερους παραγωγούς παγκοσμίως. Θα ήθελα να ευχαριστήσω το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, την ΕΡΤ, το ΕΚΟΜΕ καθώς και το Athens Film Office των οποίων η στήριξη υπήρξε σημαντικότατη για να μπορέσει να πραγματοποιηθεί η συμπαραγωγή μεταξύ Ελλάδας και Καναδά. Ελπίζω αυτό το βήμα να αποτελέσει το έναυσμα για την άνθιση περισσότερων συμπαραγωγών μεταξύ της Ελλάδας και των άλλων χωρών. Είναι μια σημαντική χρονιά για την Ελλάδα – αυτή τη στιγμή το Φεστιβάλ των Καννών φιλοξενεί τέσσερις ελληνικές συμμετοχές. Νιώθω χαρούμενος και περήφανος που ο πολιτισμός της χώρας μας ξεπερνάει για άλλη μια φορά τα ελληνικά σύνορα και εμείς στους Αργοναύτες δεσμευόμαστε ότι θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό».
Το πρόγραμμα του 75ου Φεστιβάλ Καννών
Επίσημο Διαγωνιστικό Τμήμα
The Almond Tree της Βαλέρια Μπρούνι Τεντέσκι
Armageddon Time του Τζέιμς Γκρέι
Boy From Heaven του Ταρίκ Σάλεχ
Broker του Χιροκάζου Κόρε-έντα
Brother and Sister του Αρνό Ντεσπλεσίν
Close του Λούκας Ντοντ
Crimes of the Future του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ
Decision to Leave του Παρκ Τσαν-γουκ
Eo/Hi-Han του Γέρζι Σκολιμόφσκι
Holy Spider του Αλι Αμπάσι
Leila’s Brothers του Σαΐντ Ρουστάγι
Nostalgia του Μάριο Μαρτόνε
RMN του Κριστιάν Μουντζίου
Showing Up της Κέλι Ράιχαρντ
Stars at Noon της Κλερ Ντενί
Tchaïkovski’s Wife του Κίριλ Σερεμπρένικοφ
Tori and Lokita των αδερφών Νταρντέν
Triangle of Sadness του Ρούμπεν Εστλουντ
Ένα Κάποιο Βλέμμα
All the People I’ll Never Be του Ντάβι Τσού
Beast των Ράιλι Κίου και Τζίνα Γκαμέλ
Burning Days του Εμίν Αλπέρ
Butterfly Vision του Μαξίμ Νακονέτσνι
Corsage της Μαρία Κρούιτσερ
Domingo and the Mist του Αριέλ Εσκαλάντε Μέζα
Joyland του Σαιμ Σαντίκ
Metronom του Αλεξάντρου Μπελκ
Plan 75 της Τσίε Χαγιακάουα
Rodeo της Λόλα Κιβορόν
Sick of Myself του Κρίστοφερ Μπόργκλι
The Silent Twins της Αγκνιέσκα Σμοτσίνσκα
The Stranger του Τομ Ράιτ
Volada Land Χλίνουρ Πάλμασον
The Worst των Λίσε Ακόρα και Ρομάν Γκουερέτ
Cannes Premiere
Nightfall του Μάρκο Μπελόκιο
Nos Frangins του Ρασίντ Μπουσαρέμπ
Dodo του Πάνου Χ. Κούτρα
Irma Vep του Ολιβιέ Ασαγιάς
Εκτός Διαγωνιστικού
Top Gun: Maverick του Τζόζεφ Κοζίνσκι
Elvis του Μπαζ Λούρμαν
Final Cut/Z (Comme Z) του Μισέλ Χαζαναβίσιους.
November του Σεντρίκ Χιμένεζ
Three Thousand Years of Longing του Τζορτζ Μίλερ
Mascarade του Νικολά Μπεντό
Ειδικές Προβολές
All That Breathes του Σόνακ Σεν
The Natural History of Destruction του Σεργκέι Λοζνίτσα
Jerry Lee Lewis: Trouble in Mind του Ιθαν Κόεν
Μεταμεσονύκτιες Προβολές
Hunt του Λι Τζονγκ-τζε
Moonage Daydream του Μπρετ Μόργκεν
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος