Δυο αγιορείτες αγιογράφοι έπιασαν δουλειά στη Νέα Υόρκη για να εικονογραφήσουν το εσωτερικό του νεότευκτου ναού του Αγίου Νικολάου, ο οποίος κατασκευάστηκε στο «σημείο μηδέν» στο Μανχάταν, όπου βρισκόταν και ο πρώτος ναός που καταστράφηκε με την πτώση των Δίδυμων Πύργων μετά το τρομοκρατικό χτύπημα τον Σεπτέμβριο του 2001.
Πρόκειται για τους αγιορείτες πατέρες Λουκάς και Παχώμιος από την Ιερά Μονή Ξενοφώντος. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο πατέρας Λουκάς θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους καλλιτέχνες – αγιογράφους.
Η θεματολογία που θα αντικρίσει ο επισκέπτης, συνδέεται άρρηκτα με την τοποθεσία και την ιστορία της εκκλησίας-κενοτάφιο που σχεδίασε ο Καλατράβα, και που θα μοιάζει τη νύχτα σαν να φωτίζεται εσωτερικά, από 1000 κεριά.
«Γίνονται σε μουσαμάδες οι αγιογραφίες. Πρέπει εμείς να τα έχουμε έτοιμα και να πάμε να τα τοποθετήσουμε», είπε ο πατέρας Λουκάς. Στην αγιογραφία που έχει φτιάξει ο πατέρας Λουκάς, ο πατριάρχης παραδίδει το νέο ναό, στα χέρια του Αγίου Νικολάου.
Ο ναός έρχεται να αποτελέσει ταυτόχρονα μνημείο ανεξιθρησκίας και σύμβολο κόντρα στη μισαλλοδοξία, διαθέτοντας ειδικό κέντρο όπου οι πιστοί άλλων θρησκειών και δογμάτων θα μπορούν να προσεύχονται και να τιμούν τη μνήμη των ανθρώπων που χάθηκαν στην επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου.
Λίγα λόγια για τον αγιογράφο Λουκά
Ο µοναχός Λουκάς Ξενοφωντινός είναι ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους αγιογράφους, το έργο του οποίου διαπνέεται από θεολογικούς προβληµατισµούς και ανησυχίες, που διαµορφώνουν παράλληλα και την καλλιτεχνική του ταυτότητα. Γεννήθηκε στη Λάρισα, σπούδασε µαθηµατικός, αλλά τον κέρδισε ο μοναχισμός και η αγιογραφία. Αν και κράτησε τα πρώτα πινέλα ζωγραφικής στην ηλικία των 10 ετών, καθοριστικό ρόλο για την πορεία του στους χώρους της µοναχικής πολιτείας του Αγίου Ορους έπαιξε η επιλογή του αδελφού του -π. Σεραφείµ- να γίνει µοναχός στη Μονή Ξενοφώντος. Οι µεταφυσικές του αναζητήσεις, το ταλέντο του στην αγιογραφία, οι συζητήσεις µε τον αδελφό του, η γνωριµία του µε τον γέροντα στο µοναστήρι «έδιωξαν» κάθε σύννεφο αµφιβολίας και ο π. Λουκάς άφησε το φως του µοναχισµού να µπει στη ζωή του. Οι παλαιές τοιχογραφίες του Πανσελήνου και του Θεοφάνους (14ος-16ος αιώνας) έγιναν το σχολείο του και τον βοήθησαν να εντρυφήσει στα µυστικά της τέχνης της αγιογραφίας, αλλά του έδωσαν και την ώθηση να ανοίξει τα φτερά του και να δηµιουργήσει τη δική του… σχολή.
Μέχρι σήµερα ο π. Λουκάς και η Ξενοφωντινή αδελφότητα έχουν ιστορήσει το νέο καθολικό της Μονής Ξενοφώντος, την αγιογράφηση του κυρίως ναού της γυναικείας Μονής του Τιµίου Προδρόµου Ακριτοχωρίου Σιδηροκάστρου, την τράπεζα της Μονής Ιβήρων, την αγιογράφηση του καθολικού της Σιµωνόπετρας, την τράπεζα της Μονής Παντοκράτορος.
Η φήµη του π. Λουκά και του αγιογραφικού του εργαστηρίου εκτείνεται και εκτός Ελλάδος, καθώς του έχει ανατεθεί η αγιογράφηση του Ναού των Αγίων Αποστόλων στο Λονδίνο, κατά την έκθεση παλαιών εικόνων του Αγίου Ορους στο Παρίσι παρέδωσε µαθήµατα αγιογραφίας στο Petit Palace, ενώ αυτόν τον καιρό αγιογραφεί επίσης τις τοιχογραφίες και τις φορητές εικόνες του Ιερού Ναού του Αγ. Νικολάου στο Μανχάταν, στο «Σηµείο Μηδέν».
Οι φορητές εικόνες που αγιογραφεί έχουν αποσταλεί σε όλο τον κόσµο. Μία από αυτές είναι και η εικόνα της Παναγίας της Πορταΐτισσας της Ιεράς Μονής Ιβήρων, για την οποία δέχθηκε αίτηµα από την Εκκλησία της Ρωσίας να αγιογραφηθεί ξανά, καθώς η εικόνα βρισκόταν στην είσοδο του Κρεµλίνου.
Πηγή: makthes (Εύρης Τσουμής)
Φωτογραφία: makthes.gr
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος