Το Πρώτο βραβείο στην κατηγορία Επιτραπέζιο παιχνίδι – Λύκειο, έλαβε το Γενικό Λύκειο της Αγριάς Βόλου για το παιχνίδια Plan8 που ανέπτυξαν έξι παιδιά της Α’ Λυκείου μαζί με τις καθηγήτριες Μαθηματικών και Βιολογίας του Σχολείου στο πλαίσιο του 2ου Διεθνή Μαθηματικού Διαγωνισμού του Εθνικού Κέντρου Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ) Δημιουργίας Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Αφηγηματικού παιχνιδιού,
«Το μάθημα… παιχνίδι!» 2021-2022 . Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, σχολεία από όλη την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια συμμετείχαν με ενθουσιασμό και έμπνευση, δημιουργώντας εντυπωσιακά πρωτότυπα επιτραπέζια και ψηφιακά παιχνίδια, αναπτύσσοντας ένα φάσμα δημιουργικών και υπολογιστικών δεξιοτήτων στη μάθηση και κάνοντας κυριολεκτικά το μάθημά τους… παιχνίδι!
Στόχος του διαγωνισμού είναι να δοθεί το έναυσμα σε εκπαιδευτικούς και μαθητές/μαθήτριες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου και Ειδικής Αγωγής από την Ελλάδα και την Ομογένεια να έρθουν σε επαφή με τη διαδικασία του σχεδιασμού παιχνιδιού (game design) και να την εντάξουν στο πλαίσιο του μαθήματος.
Τα κριτήρια αξιολόγησης ήταν : α) πρωτοτυπία της ιδέας του παιχνιδιού, β) αρτιότητα στον σχεδιασμό, γ) συνδυασμός «διασκέδασης» και «μάθησης», όπως προκύπτει από το παιχνίδι, δ) προσαρμογή μαθησιακού περιεχομένου και ε) πλοκή (ειδικώς για τα ψηφιακά αφηγηματικά παιχνίδια),
H ομάδα του ΓΕΛ Αγριάς, αποτελούνταν από τις εκπαιδευτικούς του σχολείου, Παπαγιαννακοπούλου Βασιλική (Μαθηματικός – υπεύθυνη του έργου) και Φιλίππου Βαρβάρα(Βιολόγος) καθώς και τους μαθητές και τις μαθήτριες, Βαμβάκο Χάρη, Ζερμπίνο Γιώργο, Μίγκα Μαρίσσα, Παππά Σταυριάννα, Παπαρρίζο Γιάννη και Ταγγούλη Αποστόλη. Εμψυχώτρια της ομάδας, η καθηγήτρια των Γερμανικών, Κωνσταντίνα Θεοχάρη. Το παιχνίδι συνδέεται με τα γνωστικά αντικείμενα της α’ λυκείου, Μαθηματικά, Χημεία, Βιολογία και παίζεται σε δύο ομάδες παικτών ηλικίας 15+.
Μιλώντας στην ΕΡΤ Βόλου η μαθηματικός κ. Παπαγιαννακοπούλου εξέφρασε την ικανοποιησή της για το αποτέλεσμα του διαγωνισμού επισημαίνοντας ότι ήταν μια δύσκολη και επίπονη διαδικασία που όμως έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά και να ψυχαγωγηθούν αλλά και να ασκήσουν τις γνωστικές τους ικανότητες.
Τα παιχνίδια που βραβεύτηκαν θα παρουσιαστούν σε μια μεγάλη έκθεση που θα γίνει μέσα στο Φθινόπωρο του 2022 ενώ σχεδιάζεται και το συγκεκριμένο να ψηφιοποιηθεί.
Ο Χάρης Βαμβάκος, μαθητής του Λυκείου Αγριάς που αποφοίτησε από την Α’ Λυκείου και συμμετείχε στην δημιουργία του παιχνιδιού ανέφερε μεταξύ άλλων ότι το παιχνίδι διαδραματίζεται στο μέλλον στο διάστημα.
“Δουλέψαμε αρκετούς μήνες για να φτιάξουμε τις κάρτες των δοκιμασιών, το ταμπλό και τα πιόνια και να οργανώσουμε σωστά τις οδηγίες του παιχνιδιού. Χρειάστηκαν αρκετές συναντήσεις για να δοκιμάζουμε αν λειτουργούν σωστά στην πράξη τα όσα σκεφτήκαμε. Υπήρξαν στιγμές που απογοητευτήκαμε μπροστά στον τεράστιο όγκο της δουλειάς που έπρεπε να γίνει, αλλά και πολλές φορές που γελάσαμε όλοι μαζί όταν παίζαμε και όταν ανταλλάσαμε τις ιδέες μας. Μέσα από τη διαδικασία αυτή μάθαμε πολλά πράγματα σχετικά και με γνωστικό αντικείμενο και με το πόση οργάνωση χρειάζεται ένα τέτοιο project. Γι’ αυτό το λόγο και χαρήκαμε πάρα πολύ όταν κερδίσαμε το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό”.
Το παιχνίδι
Σκοπός του παιχνιδιού που δημιουργήθηκε ήταν, πέρα από την τριβή με γνωστικά αντικείμενα του λυκείου που σχετίζονται με κάποιους από τους εν λόγω τύπους νοημοσύνης, να αναδειχθούν και οι υπόλοιποι τύποι. Το παιχνίδι περιέχει 5 κατηγορίες καρτών που αντιστοιχούν σε 6 δοκιμασίες.
Το όνομα «Plan8» είναι ένα λογοπαίγνιο. Το Πλαν-έιτ παραπέμπει στο Planet, που σημαίνει πλανήτης και αποκαλύπτει την υπόθεση του παιχνιδιού που είναι ότι οι παίκτες φεύγουν από τη γη για να πάνε σε έναν άλλο πλανήτη, αλλά συγχρόνως αποκαλύπτει τόσο την πηγή έμπνευσης του παιχνιδιού (οι 8 τύποι νοημοσύνης του Gardner) όσο και τον τρόπο που παίζεται (ιδανικός αριθμός παικτών).”
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος