Πτωτικά κινήθηκαν φέτος οι βάσεις των Πανελλαδικών εξετάσεων. Μεγάλος αριθμός γραπτών βαθμολογήθηκε κάτω από την βάση, κυρίως στα μαθηματικά και την φυσική, στο 2ο πεδίο των θετικών σπουδών και στο 4ο των οικονομικών.
«Οι φετινές εξετάσεις δεν χαρακτηρίζονται από έντονες διακυμάνσεις», διευκρινίζει ο Αργύρης Μυστακίδης, εκπαιδευτικός αναλυτής- φροντιστής. «Η μεγαλύτερη διαφορά διαπιστώνεται στα γραπτά των μαθηματικών, όπου έπεσαν κάτω από την βάση σε ποσοστό 13%».
Η επιτυχία ή η αποτυχία είναι υπόθεση διαβάσματος, όχι μόνο για κάποιους μήνες, αλλά καθ’ όλη την διάρκεια των εξαετών σπουδών στο γυμνάσιο και το λύκειο.
Έτσι, στα αρχαία ελληνικά υπήρξε μια μείωση κατά -1,06%, ενώ τα περισσότερα γραπτά κυμαίνονται μεταξύ 10 έως 15.
Όπως διαπιστώθηκε από τα φετινά γραπτά το 45% των υποψηφίων στις θετικές επιστήμες, και δη στην Φυσική έγραψε κάτω από την βάση, όπως επισημαίνει ο κ. Μυστακίδης.
Εάν οι θετικές επιστήμες απαιτούν ιδιαίτερες ικανότητες και δεδομένου ότι δεν είναι όλοι οι μαθητές τόσο χαρισματικοί, τότε το πεδίο των ανθρωπιστικών επιστημών, απαιτεί μόνο διάβασμα. Εν τούτοις, διαπιστώθηκε πως σχεδόν το 48% των υποψηφίων έγραψαν κάτω από τη βάση, αν και υπήρξε αύξηση των αριστούχων κατά 2% στην ιστορία. Επίσης, κάτω από τη βάση έγραψε το 45% στα λατινικά, που αντικατέστησε το μάθημα της κοινωνιολογίας. Ένα επιπλέον ποσοστό της τάξεως του 5% με 6% σε σύγκριση με πέρυσι έγραψε κάτω από την βάση στο μάθημα της γλώσσας.
Ποσοστό μεγαλύτερο κατά 13,2% έγραψε κάτω από την βάση στα μαθηματικά. Στις επιστήμες υγείας, στην Φυσική οι αριστούχοι μειώθηκαν σε ποσοστό κατά 4,5% και το ποσοστό που έγραψε κάτω από την βάση μειώθηκε κατά 5%. Στην Χημεία, οι υποψήφιοι κατέγραψαν καλύτερες επιδόσεις με 2,5% περισσότερους αριστούχους.
Λιγότεροι αριστούχοι σε σχέση με πέρυσι κατεγράφησαν στο μάθημα της βιολογίας. Το λάθος όσων επιλέγουν την ιατρική είναι η πεποίθηση ότι δεν χρειάζονται μαθηματικά. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Μυστακίδη, χωρίς μαθηματικό υπόβαθρο δεν είναι κατανοητή η φυσική.
«Τα μαθηματικά μονίμως παιδεύουν τους υποψηφίους των οικονομικών σπουδών και της πληροφορικής», οι οποίοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι ο κλάδος δεν αποτελεί την έσχατη επιλογή, και πως τα μαθηματικά είναι περισσότερο από αναγκαία. «Το ποσοστό που έγραψε κάτω από την βάση έφτασε στο 74%». Είναι ασύλληπτο ότι το 50% των γραπτών βαθμολογούνται από μηδέν έως πέντε.
Η αποστήθιση θεωρείται ένα από τα κακά που καθιστούν άπιαστη την επιτυχία στα θεωρητικά μαθήματα. Το ερώτημα είναι κατά πόσο αυτό οφείλεται και στις δυνατότητες των εξεταστών να βαθμολογήσουν ένα γραπτό, που δεν αποτυπώνει το βιβλίο κατά γράμμα και δεν εξαρτάται από την ικανότητα απομνημόνευσης του μαθητή, η οποία ούτως ή άλλως είναι προσωρινή, αλλά από τις πραγματικές του γνώσεις, την αντίληψη και την κατανόηση.
Η παλιά, γνωστή και εγγυημένη συνταγή εισόδου στα ΑΕΙ, είναι το καθημερινό διάβασμα και η κατανόηση των μαθημάτων, τουλάχιστον στο λύκειο. Όμως αυτό προϋποθέτει αγάπη για την γνώση και όχι για την επιτυχία. Οι περισσότεροι μαθητές προσπερνούν αυτό το στάδιο, θεωρώντας ότι ο δρόμος για το πανεπιστήμιο περνά από το φροντιστήριο.
Το μήνυμα ότι οι εξετάσεις δεν είναι το τέλος αλλά η αρχή μιας διαδρομής και οι ευκαιρίες δεν τελειώνουν στέλνεται στους περίπου 70.000 επιτυχόντες στα Πανεπιστήμια και τις παραγωγικές σχολές, αλλά και σε εκείνους που θα επιχειρήσουν ξανά.
Το μέλλον κτίζεται με αισιοδοξία.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος