Δύο επανεκδόσεις, δύο σίκουελ και δύο μη αγγλόφωνες παραγωγές κάνουν πρεμιέρα στους κινηματογράφους την εβδομάδα αυτή, που ξεκινά την Πέμπτη 7 Ιουλίου 2022.
Ας ξεκινήσουμε με τις επανεκδόσεις της εβδομάδας.
Μαχαίρι στο Νερό
Στο ντεμπούτο του με τίτλο «Μαχαίρι στο Νερό», ο 29χρονος Ρομάν Πολάνσκυ κάνει ένα πολυεπίπεδο σχόλιο για τις ανθρώπινες σχέσεις. Ο ίδιος ο σκηνοθέτης τέμνει και διχοτομεί πολλές φορές την μοριακή σύνθεση του νερού, υλικού που δίνει ζωή αφού αποτελείται κυρίως από αέρα, χωρίς να ξεχνά το άλλο συστατικό που προκαλεί τη χημική ένωση. Ένας νεαρός φοιτητής που κάνει ωτοστόπ θα μπει ανάμεσα στο ευκατάστατο ζευγάρι αστών που θα δεχτεί να τον μεταφέρει αρχικά με το αμάξι και στη συνέχεια με το γιοτ. Η κλιμακούμενη ένταση ιδιαίτερα μεταξύ των δύο ανδρών με καταλύτη τη γυναίκα, θα οδηγήσει σε απρόσμενες εξελίξεις. Πρόκειται για μια διαχρονική δημιουργία / κατάθεση του σκηνοθέτη στην 7η τέχνη. Η κατ’ ουσία λεκτική οικονομία μιας ταινίας διαλόγων, αναδεικνύει τη βαθύτερη από το σκηνοθέτη κατανόηση της κινηματογραφικής γλώσσας.
Ασανσέρ για Δολοφόνους
Στο «Ασανσέρ για Δολοφόνους» όσο η Φλοράνς αναζητά στους δρόμους του Παρισίου τον εραστή της, εκείνος θα βρίσκεται μετά τον φόνο του άντρα της εγκλωβισμένος σε έναν ανελκυστήρα, με το αμάξι του κλεμμένο. Στην ταινία προάγγελο της Nouvelle Vague του Λουί Μαλ, ο χώρος, ο χρόνος και η ατμόσφαιρα θα συναντηθούν σε μοναχικά μονοπάτια. Κάθε κάδρο, σφιχτό, πλήρες πληροφοριών, συμβάλλει στη νουάρ ατμόσφαιρα του μέχρι σήμερα αγωνιώδους και πρωτότυπου θρίλερ.
Συνέχεια έχουν τα σίκουελ…
Θεέ μου, Τι σου Κάναμε; 3
Ρατσιστική πολιτική ορθότητα και ανιαρή κακογουστιά στο τρίτο μέρος του «Θεέ μου, Τι σου Κάναμε;», με τους ήρωες να εφησυχάζονται στους χαρακτήρες που τόσο επιτυχημένα είχαν χτίσει στο πρώτο μέρος. Για να γιορτάσουν τα 40 χρόνια γάμου τους, τα παιδιά των Κλοντ και Μαρί στήνουν μια μούλτι κούλτι φιέστα με πεθερικά από κάθε σημείο του ορίζοντα. Σαν ένα εκτεταμένο ποντιακό ανέκδοτο που οι πολιτισμικές αντιθέσεις πρέπει να συγκρουστούν ώστε το χιούμορ να επιτύχει σχόλιο στη διαφορετικότητα, το εύπεπτο φραντσάιζ μοιάζει ξαναζεσταμένο αστείο για το κοινό που αρέσκεται να γελάει με το ανέκδοτο που άκουσε χθες, και προχθές… και πάντα. Μια σλάπστικ σκηνή προσπαθεί να σώσει την ταινία από τον εκτός συνόρων όλεθρο, δυστυχώς για εμάς, ανεπιτυχώς.
Thor: Love and Thunder
Μια ακόμα ταινία από τα Marvel Studios καταπιάνεται με τις crowd pleasing περιπέτειες του Θορ, του Θεού του Κεραυνού: «Thor: Love and Thunder». Ο Chris Hemsworth, κατά κόσμον Θορ, θα έρθει αντιμέτωπος με τον Γκορ, τον Σφαγέα θεών, δηλαδή τον Christian Bale. Στην παρέα του -ο θεός να την κάνει παρέα- θα προστεθεί και η πρώην του, Τζέιν Φόστερ δηλαδή η Natalie Portman αλλά και ο Korg (Taika Waititi). Θα μπορέσει αυτός και το σφυρί του να φέρουν στο δικαστήριο του σύμπαντος ένα είδος δικαιοσύνης; Τα έχουμε ξαναπει: Οι ταινίες της Marvel, καλές-κακές, έχουν το κοινό τους. Όσοι δεν ανήκουμε σε αυτό, απλά τις παρακολουθούμε. Η νέα ταινία του Θορ, είναι από τις διασκεδαστικές προσπάθειες του στούντιο της Disney να έχει και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο. Ευχάριστη στους μη φαν, απολαυστική για τους μύστες της καταστροφής, είτε αυτό πρόκειται για τις ταινίες στις μεγάλες οθόνες, είτε για τις ανταγωνίστριες ταινίες τους, τις ποιοτικές.
Τελειώνουμε με τις μη αγγλόφωνες παραγωγές που κάνουν πρεμιέρα αυτή την εβδομάδα:
Το Μυστικό της Μάντλιν Κόλλινς
Με επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ Βενετίας έρχεται και στην Ελλάδα η ταινία «Το Μυστικό της Μάντλιν Κόλλινς». Μια νέα γυναίκα, δυναμική επαγγελματίας, ζει μια διπλή ζωή με δύο άντρες -και δύο οικογένειες. Όμως εγκλωβίζεται στα ψέματα και τα μυστικά της, και η ζωή της αρχίζει να καταρρέει… Το Χιτσκοκικό θρίλερ αντιστρέφει τα στερεότυπα, χαρίζοντας σε μια γυναίκα το αναπόσπαστο ταλέντο και δικαίωμα στο ψέμα, την απόκρυψη πληροφοριών και την κατάφορη μοναξιά που συνοδεύεται από την επιλογή της ζωής με διπλή ταυτότητα.
Η Χαμένη Σκηνή
Η πιο ενδιαφέρουσα ταινία της εβδομάδας, πηγαία σινεφιλική, βαθύτατα πολιτική, νοσταλγική, απλή στην κατανόηση και γεμάτη ειλικρινή αισθήματα είναι «Η Χαμένη Σκηνή» του Ζαν Γιμού. Πρώην φυλακισμένος και μακριά από τα εγκόσμια, κυνηγά ανελέητα μια αντρικά ντυμένη κοπέλα που θα κλέψει τις μπομπίνες με τα φιλμ από τα επίκαιρα. Όσο το μυστικό του παραμένει καλά κρυμμένο για εκείνο το καρέ από το φιλμ (που τόσο αγωνιά να δει να προβάλλεται), τόσο η σχέση κλέφτη και θύματος θα αναπτυχθεί αντισυμβατικά. Όλα αυτά ενώ οι θεατές στο μικρό χωριουδάκι είναι αποφασισμένοι να δουν την ταινία που θα ακολουθήσει τον επικαίρων, αφού παράχθηκε για να τονίσει το εθνικό αίσθημα. Ο Γιμού είναι μαέστρος πολυπρόσωπων κονσέρτων. Με την «Χαμένη Σκηνή» αποτίνει φόρο τιμής στον εμπορικό κινεζικό κινηματογράφο αλλά και τις γενιές που μεγάλωσαν με αυτόν, χωρίς στιγμή να αποφεύγει την κριτική του πολιτεύματος ή της λογοκρισίας. Η -ας την πούμε όχι προβλεπόμενη- ολοκλήρωση της ιστορίας, δείχνει τη μαεστρία του σαν μια ζεστή αγκαλιά σε μια τέχνη που αργοπεθαίνει μαζί με τις αρετές που έφερε, αυτή του κινηματογράφου.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος