Το «The Man Who Couldn’t Leave» («Ο Άνθρωπος που δεν μπορούσε να φύγει») είναι η νικήτρια ταινία εικονικής πραγματικότητας (VR) του φετινού φεστιβάλ Βενετίας που διεξήχθη τον φετινό Σεπτέμβρη. Η ταινία αναφέρεται στα τρομερά πολιτικά γεγονότα που συνέβησαν στην Ταϊβάν από τα τέλη της δεκαετίας του 1940 και κορυφώθηκαν στην δεκαετία του 1950 και είναι γνωστά με την ονομασία «Λευκός Τρόμος». Μία σειρά από δολοφονίες και διώξεις από το κυβερνόν Κινεζικό Εθνικιστικό Κόμμα (Κουομιντάνγκ) εναντίον ανθρώπων που θεωρούσε επικίνδυνους για την διατήρηση της εξουσίας του.
Περίπου 140.000 Ταϊβανέζοι, κυρίως διανοούμενοι, κομμουνιστές ή θεωρούμενοι κομμουνιστές, φυλακίστηκαν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, με πολλούς, είτε να πεθάνουν από τη σκληρή μεταχείριση, είτε να αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα υγείας στο υπόλοιπο της ζωής τους. Περίπου 3.000 έως 4.000 εκτελέστηκαν για την πραγματική ή την πιθανή αντίθεσή τους στην κυβέρνηση Τσιάνγκ Κάι-σεκ (Chiang Kai-shek) του KMT. Τα περισσότερα από τα θύματα του Λευκού Τρόμου ήταν άνδρες, ωστόσο, υπήρξαν και γυναίκες που βασανίστηκαν ή εκτελέστηκαν.
Η 35’ ταινία της σκηνοθέτιδας Chen Singing είναι μία κινηματογραφική εμπειρία που με χρήση τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας και λήψεις 360 μοιρών προσπάθησε να μάς δώσει, με μία τεχνικά άρτια κινηματογράφηση, μία αίσθηση του πώς είναι να είσαι κάτω από αυτή την συνθήκη κράτησης στον συγκεκριμένο χώρο και χρόνο.
Όταν κέρδισε το βραβείο, ο σκηνοθέτης της ταινίας Singing Chen είπε ότι το έργο έγινε προς τιμήν εκείνων που θυσιάστηκαν για την ελευθερία κατά τη διάρκεια της καταστολής των πολιτικών δικαιωμάτων από την τότε κυβέρνηση Κουομιντάνγκ στην Ταϊβάν.
Μέσα στα τείχη της πρώην φυλακής του Green Island, ο πολιτικός κρατούμενος A-Kuen, αφηγείται τις ιστορίες φυλάκισης και διώξεων που συνέβησαν τη δεκαετία του 1950 στην Ταϊβάν. Μεταξύ συγκρατούμενων, παγωμένων στο χρόνο, αφηγείται τις δικές του εμπειρίες και αυτές του φίλου του A-Ching που δεν κατάφερε να επιβιώσει.
Το The Man Who Couldn’t Leave ενσωματώνει τις ιστορίες πολλών πολιτικών θυμάτων του Λευκού Τρόμου οι οποίες ειπώθηκαν με τη μορφή μιας οικογενειακής επιστολής που δεν παραδόθηκε.
Σκηνοθετικό σημείωμα
Το υπόβαθρο του The Man Who Couldn’t Leave προέρχεται από έγγραφα που αφηγούνται τις εμπειρίες πολιτικών αντιφρονούντων που φυλακίστηκαν στο Green Island κατά τη διάρκεια του Λευκού Τρόμου της δεκαετίας του 1950 στην Ταϊβάν. Η αφήγηση γίνεται από την οπτική γωνία τεσσάρων συμβολικών χαρακτήρων: του A-Kuen, ο οποίος θυμάται με λύπη τον φίλο του A-Ching — τον άνθρωπο που δεν μπορούσε να φύγει. Υπάρχει επίσης η σύζυγος του A-Ching, που κρατούσε το μυστικό της φυλάκισης του συζύγου της για πολλά χρόνια, και η κόρη του A-Ching, που τώρα κληρονομεί αυτή την ιστορία και είναι αποφασισμένη να την κρατήσει ζωντανή.
Η ταινία αφήνει επίσης το κοινό να νιώσει τα βάσανα και τις ελπίδες αυτών των ανθρώπων καθώς και το όνειρό τους για μια καλύτερη κοινωνία. Τελικά, μόνο εάν λέγονται οι ιστορίες και θυμούνται τα ιδανικά και τις θυσίες των προηγούμενων γενεών, μπορούν οι νεκρές ψυχές να αναπαυθούν εν ειρήνη και το πνεύμα μιας ιδανικής κοινωνίας μπορεί να συνεχιστεί από γενιά σε γενιά.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος