Καθημερινό είναι πλέον το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ πετρελαίου κίνησης και αμόλυβδης ενώ ταυτόχρονα οι τιμές και των δύο στην αντλία καλπάζουν.
Χαρακτηριστική η πορεία που κατέγραψαν τα δύο καύσιμα στη λιανική σε χρονικό εύρος 12 ημερών. Το πετρέλαιο κίνησης αρχής γενομένης από την 1η Οκτωβρίου οπότε και σταμάτησε η επιδότηση στην αντλία καταγράφει σταθερά ανοδική πορεία, ξεπερνώντας περίπου μία εβδομάδα μετά την τιμή της αμόλυβδης. Παρόμοια η εικόνα και στην τιμή της αμόλυβδης που ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής.
Οι οδηγοί κρατούν την ανάσα τους, βλέποντας στα πρατήρια το ράλι τιμών του πετρελαίου κίνησης να έχει εκτιναχθεί σε ορισμένες περιοχές ακόμη και 27 λεπτά πάνω από τα 2 ευρώ.
Οι ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων οχημάτων μάταια αναζητούν φθηνότερο καύσιμο, ενώ πιο δύσκολη είναι η κατάσταση για τους επαγγελματίες οδηγούς. Ταυτόχρονα, εντείνεται η ανησυχία για ανατιμήσεις σε μία σειρά προϊόντων και υπηρεσιών λόγω αύξησης του μεταφορικού κόστους.
Σε καλύτερη κατάσταση δεν είναι όμως ούτε οι οδηγοί, που χρησιμοποιούν αμόλυβδη αφού με εξαίρεση Αθήνα και Θεσσαλονίκη όπου η μέση τιμή της αμόλυβδης βρίσκεται μία ανάσα από τα δύο ευρώ στην υπόλοιπη χώρα και ιδιαίτερα στα νησιά, τα έχει ξεπεράσει κατά πολύ.
Παρατηρώντας την τιμή του μπρεντ στις διεθνείς αγορές σε σχέση με τις τιμές λιανικής σε μια τυχαία ημερομηνία όταν το βαρέλι είχε φτάσει τα 123 δολάρια, ντίζελ και αμόλυβδη στη χώρα μας διαμορφώνονταν στα 1,836 και 2,031 ευρώ το λίτρο αντίστοιχα. Χθες το ίδιο προϊόν έκλεισε στις διεθνείς αγορές προς 92,45 δολάρια ενώ η μέση τιμή ντίζελ και αμόλυβδης διαμορφώθηκαν στα 2,107 και 2,031 ευρώ το λίτρο αντίστοιχα.
ΠΗΓΗ: ΕΡΤ3, ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΤΑΣΟΣ ΠΑΝΤΟΛΕΩΝ, ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΣΥΜΕΩΝΙΔΟΥ
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος