ΔΟΕ: “Να υπερασπιστούμε την προσχολική αγωγή – Χαμηλή προσβασιμότητα στην Ελλάδα σε επίπεδο Ε.Ε.”

Δέσμη μέτρων για την ενίσχυση της προσχολικής αγωγής, διεκδικεί η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ), που με αναλυτικό της κείμενο, παρουσιάζει τις θέσεις της για το θέμα αυτό.

Συγκεκριμένα η ΔΟΕ αναφέρει: “Το Νηπιαγωγείο επιτελεί έργο αποφασιστικής σημασίας για την αναβάθμιση όλης της εκπαίδευσης σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες του κόσμου. Τα αποτελέσματα πολλών ερευνών παγκόσμια αποδεικνύουν τα σημαντικά οφέλη για τα παιδιά που έχουν παρακολουθήσει υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικά προγράμματα προσχολικής εκπαίδευσης. Η προσβασιμότητα και συμμετοχή σε τέτοια προγράμματα έχει μακροπρόθεσμα ευεργετικά αποτελέσματα τόσο στη σχολική πορεία όσο και στη ζωή των παιδιών. Επίσης, συμβάλλει στην αποτελεσματικότητα της αντιστάθμισης ποικίλων ανισοτήτητων και δυσκολιών που αντιμετωπίζουν  παιδιά, τα οποία προέρχονται από μη προνομιούχα κοινωνικά στρώματα. Η  δίχρονη Προσχολική Αγωγή δίνει τη δυνατότητα πρώιμης ανίχνευσης τυχόν δυσκολιών και συστηματικής προληπτικής παρέμβασης.

Στην Ελλάδα, τα ποσοστά προσβασιμότητας σε δομές Προσχολικής Εκπαίδευσης για τα παιδιά 4 χρόνων είναι πολύ χαμηλά σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Κάθε χρόνο 60.000 χιλιάδες προνήπια μένουν εκτός Νηπιαγωγείου μια και η φοίτηση εκεί είναι συνήθως θέμα τύχης και αποτέλεσμα κληρώσεων. Η εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών και στο χώρο της εκπαίδευσης πλήττει καίρια την προσχολική αγωγή ( κατάργηση νηπιαγωγείων, αδιοριστία, ελλείψεις υποστηρικτικών δομών κλπ)

Η θέσπιση της υποχρεωτικής φοίτησης για το ένα έτος προσχολικής αγωγής έγινε το 2006  έπειτα από αγώνες δεκαετιών και αποτελεί κατάκτηση της μεγάλης απεργίας του κλάδου. Η ικανοποίηση του αιτήματος της Δ.Ο.Ε. για την υποχρεωτική εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής γίνεται αντικείμενο επικοινωνιακών κόλπων από την πλευρά του Υπουργείου”.

ΔΟΕ: “Να υπερασπιστούμε την προσχολική αγωγή – Χαμηλή προσβασιμότητα στην Ελλάδα σε επίπεδο Ε.Ε.”Ακολούθως η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος, σχολιάζει πως: “Οι ανέξοδες εξαγγελίες του κ. Υπουργού για δίχρονη Προσχολική Αγωγή τη στιγμή που οι υπάρχουσες κτιριακές υποδομές είναι ανεπαρκείς (και σε ένα μεγάλο βαθμό ακατάλληλες) για την κάλυψη των αναγκών των νηπίων ενώ οι προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών είναι ζητούμενο δίχως απάντηση, φανερώνουν περιφρόνηση προς το θεμελιώδη ρόλο της προσχολικής αγωγής και το έργο των λειτουργών της.

Είναι αυτονόητο ότι δεν νοείται ως δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή η έμμεση ιδιωτικοποίηση μέσω παροχής voucher προς τους γονείς των προνηπίων, ή την εκχώρηση της στους δήμους  κάτι  που μας βρίσκει απόλυτα αντίθετους. Η προσχολική αγωγή γενικεύεται μόνο μέσα από τη δημιουργία των απαραίτητων υποδομών και την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών ώστε να καλυφθούν πλήρως οι εκπαιδευτικές ανάγκες νηπίων και προνηπίων.

Το έργο των Νηπιαγωγών είναι εξαιρετικά δύσκολο και επιβαρύνεται  λόγω των μεγάλων σε αριθμό παιδιών τμημάτων, του οξύτατου κτιριακού προβλήματος που αντιμετωπίζουν τα Νηπιαγωγεία (πολλά από τα οποία στεγάζονται σε ακατάλληλα κτίρια), της  υποχρηματοδότησης και της επιφόρτισης των προϊσταμένων με διοικητικά καθήκοντα.

 Είναι επιτακτική ανάγκη να εκπονηθεί και να εφαρμοστεί το συντομότερο δυνατό, ένα οργανωμένο και μελετημένο σχέδιο για το Νηπιαγωγείο, το οποίο  θα παρέχει σε όλα τα παιδιά 4-6 χρόνων δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση”.

Δείτε ΕΔΩ το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της ΔΟΕ καθώς και τις διεκδικήσεις της για το θέμα.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος