Αλλού «φωτιά» τα καύσιμα αλλά στην Ουκρανία «καπνός» – Τραγικές ελλείψεις και ατελείωτες ουρές (video)

Κάθε μέρα μπροστά στα πρατήρια καυσίμων σχηματίζονται ουρές χιλιομέτρων για να προμηθευτούν οι οδηγοί τα μόλις 20 λίτρα που επιτρέπουν οι αρχές, καθώς η ρωσική εισβολή έχει καταστρέψει τις υποδομές καυσίμων στην Ουκρανία και ο αποκλεισμός των λιμανιών κάνει σχεδόν αδύνατο τον ανεφοδιασμό.

Κίεβο – Αποστολή: Κάτια Αντωνιάδη

Σύμφωνα με κάτοικο του Κιέβου «αυτοί που πραγματικά χρειάζονται καύσιμα είναι ο στρατός και τα ασθενοφόρα, ενώ οι υπόλοιποι περιμένουν στην ουρά μία με μιάμιση ώρα».

Ο Ουκρανός πρόεδρος Βολοντίμιρ Ζελένσκι είχε προχωρήσει στην πρόταση για δημιουργία δικτύου κρατικών πρατηρίων καυσίμων μέσω της Naftogaz.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση άνοιξε ειδικούς διαδρόμους προμήθειας καυσίμων ενώ το πλαφόν στις τιμές έχει αρθεί. Ο ΦΠΑ μειώθηκε στο 7% σε βενζίνη, πετρέλαιο ντίζελ και υγροποιημένο αέριο, οι τιμές έχουν εντούτοις απογειωθεί.

Η έλλειψη σε καύσιμα έχει αποδιοργανώσει πλήρως τις ουκρανικές πόλεις, με τις τιμές να έχουν φτάσει σε εξωφρενικά επίπεδα, από 52 έως 75 γρίβνια -δηλαδή από 1,60 έως 2,36 ευρώ το λίτρο.

Την ίδια ώρα, κάποιοι εκμεταλλεύονται την κατάσταση. Στη μαύρη αγορά με 2.000 γρίβνια, περίπου 65 ευρώ, προμηθεύεσαι ένα κουπόνι το οποίο σου εξασφαλίζει 20 λίτρα καυσίμου αλλά και προτεραιότητα στη σειρά αναμονής.

Οι ουκρανικές αρχές αναμένεται να εκπονήσουν εναλλακτικό σύστημα τροφοδοσίας, ώστε να αντιμετωπιστούν οι ελλείψεις. Μετά ωστόσο και από το πυραυλικό πλήγμα κατά του διυλιστηρίου στο Κρεμεντσούκ, πρόκειται για ένα δύσκολο εγχείρημα.

Κάμερα: Κάρλος Ρούβιο Μαρνιεράκης / ‘Ηχος : Αντώνης Κυπραίος

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος