Ρώμη — Ανταπόκριση Κρίστιαν Μαυρής
Πριν καλά καλά προλάβουμε να ξεχάσουμε την «πρόταση κατάργησης των Χριστουγέννων» είς όνομα της ισότητας και δια στόματος της Μαλτέζας Ευρωπαίας Επιτρόπου Helena Dalli, η οποία εντέλει απορρίφθηκε, άλλη μια ενδιαφέρουσα ιστορία έρχεται στο προσκήνιο, αυτή τη φορά από την Σικελία.
Όπως αναφέρουν τα Ιταλικά ΜΜΕ, ο επίσκοπος της πόλης του Νότο, Antonio Staglianò, αποφάσισε να πει, στα πλαίσια ενός φεστιβάλ και ενώπιον πολλών παιδιών, πως «ο Άγιος Βασίλης δεν υπάρχει» και πως «η Coca Cola, αλλά όχι μόνο αυτή, χρησιμοποιεί την εικόνα του για να διαπιστευθεί ως φορέας υγιών αξιών» προσθέτοντας επίσης πως «το κόκκινο του ενδύματος που φοράει (ο Άγιος Βασίλης) επιλέχθηκε από την Coca Cola αποκλειστικά για διαφημιστικούς σκοπούς».
Όπως ήταν αναμενόμενο, οι αντιδράσεις υπήρξαν ποικίλες και σφοδρότατες, περνώντας από τα απογοητευμένα παιδιά ως τους εξαγριωμένους γονείς οι οποίοι δεν μπορούν να αντιληφθούν τον λόγο τούτης της «αποκάλυψης». Απογοήτευση στο σημείο που η Corriere della Sera αποκάλεσε σε άρθρο της τον επίσκοπο “Grinch” προσομοιάζοντας τον με τον αντικοινωνικό χαρακτήρα της γνωστής ταινίας με τον Jim Carrey, ο οποίος προσπαθεί να χαλάσει το Χριστουγεννιάτικο πνεύμα.
Λίγο αργότερα ο επίσκοπος Staglianò διευκρίνισε στα ΜΜΕ το περιστατικό και την άποψή του. «Είπα ότι ο Άγιος Βασίλης δεν είναι ένα ιστορικό πρόσωπο όπως ο Άγιος Νικόλαος, από τον οποίο αφαιρέθηκε ο φανταστικός χαρακτήρας» και τονίζει πως «ενθάρρυνα τους νεότερους να έχουν μια πιο ενσαρκωμένη ιδέα για τον Άγιο Βασίλη για να ζήσουν καλύτερα την αναμονή και κυρίως την ανταλλαγή δώρων».
Μάλιστα ο επίσκοπος επιτέθηκε κατά του Αμερικανικού κολοσσού, λέγοντας πως «με όλο τον σεβασμό για τον κατασκευαστή της Coca Cola που εφηύρε τον Άγιο Βασίλη, το καθήκον του επισκόπου είναι να ανακοινώνει την ευαγγελική φιλανθρωπία, επίσης μέσω αυτών των συμβόλων της λαϊκής κουλτούρας. Είναι ένας τρόπος να κάνουμε ποπ-θεολογία και να ανακτήσουμε το αληθινό νόημα της χριστιανικής παράδοσης των Χριστουγέννων. Κατά τα άλλα, τα παιδιά ξέρουν ότι ο Άγιος Βασίλης είναι είτε ο μπαμπάς, είτε ο θείος. Άρα λοιπόν δεν υπάρχει κανένα “κομματιασμένο” όνειρο».
Το διευκρινιστικό σχόλιο όμως φαίνεται να χειροτέρεψε τα πράγματα, στο σημείο που αναγκάστηκε να επέμβει ο επικεφαλής των Κοινωνικών Επικοινωνιών της επισκοπής του Νότο, εκφράζοντας τη λύπη του για την «απογοήτευση των πιο μικρών» και τονίζοντας πως οι προθέσεις του επισκόπου Staglianò «ήταν αρκετά διαφορετικές».
Σημειώνουμε δε πως δεν αληθεύει πως το κόκκινο του ενδύματος του Άη Βασίλη επιλέχθηκε από την Coca Cola το 1931, όπως επισημάνει το The Political Domain Review σε σχετικό άρθρο.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος