Εθνική Πινακοθήκη: Τι υποστήριξε ο δράστης της κλοπής – Το 3ο έργο καταστράφηκε και κατέληξε στην τουαλέτα

Αποκαλύπτονται σήμερα οι πτυχές του της «κλοπής του αιώνα», της αφαίρεσης πριν από εννέα χρόνια των δύο πασίγνωστων πινάκων του Πικάσο και του Μοντριαν από την Εθνική Πινακοθήκη.

Η ΕΛΑΣ έπειτα από έρευνες οδηγήθηκε σε ένα 49χρονο άνδρα ο οποίος συνελήφθη και έχει ομολογήσει. Πριν συλληφθεί όμως τελούσε υπό στενή παρακολούθηση για έξι μήνες.

Όπως αναφέρθηκε στη σχετική συνέντευξη Τύπου ο 49χρονος συλληφθείς για την κλοπή, είναι οικοδόμος – ελαιοχρωματιστής στο επάγγελμα, και διέπραξε μόνος του την κλοπή.

Ο 49χρονος είχε λευκό ποινικό μητρώο αν και είχε κατηγορηθεί για μικροκλοπές σε κατάστημα σε νεαρή ηλικία, υπόθεση για την οποία είχε αθωωθεί.

Ο καθ’ ομολογία δράστης της κλοπής των πινάκων αποκάλυψε πού έκρυβε τα δύο έργα και παραδέχθηκε επίσης ότι  κατέστρεψε άθελά του το τρίτο έργο, το θρησκευτικό σχέδιο του Κάτσια του 17ου αιώνα.

Όπως μέτεδωσε ο ρεπόρερ της ΕΡΤ Αλ.Καλαφάτης κατά τη διάρρηξη τραυματίστηκε με αποτέλεσμα το έργο να τσαλακώθεί. Όταν πήγε σπίτι του διαπίστωσε ότι το έργο είχε υποστεί σημαντικές φθορές και τότε το τσαλάκωσε περισσότερο και τον πέταξε στην τουαλέτα.

Εθνική Πινακοθήκη: Τι υποστήριξε ο δράστης της κλοπής – Το 3ο έργο καταστράφηκε και κατέληξε στην τουαλέταΟ ίδιος ανέφερε ότι παρακολουθούσε επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη και γνώριζε τα πάντα. “Γνώριζε ακόμα και πότε πήγαιναν για τσιγάρο οι φύλακες”, είπε χαρακτηριστικά. Επίσης είχε επισκεφθεί πολλές φορές το χώρο για να κάνει κατόπτευση.

Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ στις 4:30 τα ξημερώματα της 9ης Ιανουαρίου του 2012 μέσα σε 7 μόλις λεπτά απενεργοποίησε τον συναγερμό της Εθνικής Πινακοθήκης παραβίασε την πόρτα αλουμινίου του εξωτερικού χώρου, μπήκε στον εσωτερικό χώρο και άρπαξε το «Γυναικείο Κεφάλι» του Πικάσο, ένα έργο του Ολλανδού Πιτ Μοντριάν κι ένα σχέδιο του Ιταλού Γουλιέλμου Κάτσια, με τον Άγιο Diego de Alcalά …

Όταν ρωτήθηκε γιατί επέλεξε τους συγκεκριμένους πίνακες είπε «γιατί αυτούς βρήκα μπροστά μου» απάντηση την οποία άκουσαν με αρκετή επιφυλακτικότητα οι αστυνομικοί οι οποίοι συνεχίζουν τις έρευνες ώστε να ρίξουν φως και σε κάποιες άλλες πτυχές της υπόθεσης.

Σημειώνεται ότι οι άλλοι δυο πίνακες έχουν ανακτηθεί και παρουσιάστηκαν στη συνέντευξη Τύπου.

«Υπάρχουν εμμονικοί συλλέκτες που θέλουν πάση θυσία έναν τέτοιο πίνακα στο σαλόνι τους» είπε ο ιδιωτικός ερευνητής Γιώργος Τσουκαλης.

«Ένα έργο κλεμμένο από Πινακοθήκη από μουσείο είναι εκτός συναλλαγής. Ο συγκεκριμένος που το παρήγγειλε θα το έχει μόνο αποκλειστικά και μόνο στο σαλόνι του, δε μπορεί ούτε να το επιδείξει ούτε να το παρουσιάσει σε κάποιο γεύμα» είπε ο Στέλιος Γκαριπης – δικηγορος / συλλεκτης & εκτιμητής έργων τέχνης

Υπενθυμίζεται ότι το «Γυναικείο Κεφάλι» φιλοτεχνήθηκε από τον Πάμπλο Πικάσο το 1939 και είναι πορτρέτο της συντρόφου του, Ντόρα Μάαρ. Το 1949 ο Πικάσο πρόσφερε το συγκεκριμένο έργο στον ελληνικό λαό για τη συμβολή του στην αντίσταση κατά τη διάρκεια της γερμανικής Κατοχής.

Στο πίσω μέρος του πίνακα υπάρχει χειρόγραφη αφιέρωση του Ισπανού ζωγράφου, που αναφέρει: «Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso» (Για τον ελληνικό λαό, Φόρος Τιμής από τον Πικάσο).

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος