Σάεμπ Έρεκατ: Διαμαρτυρία για τη συμπεριφορά ισραηλινών επιβατών της ελληνικής αεροπορικής εταιρίας Aegean

Την έντονη αντίδρασή τους εξέφρασαν οι παλαιστινιακές αρχές, με δήλωση του γενικού γραμματέα της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης, Σάεμπ Έρεκατ για το περιστατικό που σημειώθηκε σε βάρος δύο Παλαιστινίων επιβατών σε αεροπλάνο της Aegean. Υπενθυμίζεται πως μετά από διαμαρτυρία Ισραηλινών επιβατών, που εξέφρασαν ανησυχία για την ασφάλειά τους, οι δύο Παλαιστίνιοι αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν το αεροσκάφος.

Οι παλαιστινιακές αρχές άσκησαν πίεση στην Αθήνα να τιμωρήσει αυστηρά αυτές τις “ρατσιστικές” ενέργειες, σύμφωνα με τηλεγράφημα του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων (AFP).
“Είμαστε αγανακτισμένοι για τις προκαταλήψεις και τις διακρίσεις τις οποίες υπέστησαν δύο Παλαιστίνιοι εκ μέρους του προσωπικού καμπίνας της (αεροπορικής εταιρίας) Aegean, η οποία “υποχώρησε στις πιέσεις των ισραηλινών επιβατών”, ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Γενικός Γραμματέας της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης, Σάεμπ Έρεκατ.

“Η φρικτή συμπεριφορά των ισραηλινών επιβατών θυμίζει τα χειρότερα χρόνια του απαρτχάιντ στη Νότια Αφρική, κάτι που δεν διαφέρει σε τίποτα από την πολιτική που ακολουθεί η ισραηλινή κυβέρνηση εναντίον των Παλαιστινίων υπό το πρόσχημα της ασφάλειας. Καλούμε την ελληνική κυβέρνηση να ενεργήσει σθεναρά εναντίον αυτών των ρατσιστικών ενεργειών και ιδιαίτερα να καταβάλει αποζημίωση στους δύο παλαιστίνιους επιβάτες”.

Η διαμαρτυρία, η οποία στην αρχή περιοριζόταν σε ορισμένα πρόσωπα, επεκτάθηκε σε 60 έως 70 επιβάτες, σύμφωνα με την εταιρία. Παρά την αντίθεση του κυβερνήτη, οι δύο επιβάτες κατέληξαν να αποβιβαστούν και να περιμένουν την επόμενη πτήση, ανέφερε η εταιρία.

Η εταιρία διευκρίνισε πως τους πρόσφερε διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο και τη μεταφορά τους μέχρι το αεροδρόμιο και πως “τους ευχαριστεί για την κατανόηση και τη συνεργασία τους”, καταλήγει το τηλεγράφημα του AFP.
Επιστολή της  AEGEAN προς τον Γενικό Γραμματέα της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PLO), Σάεμπ Έρεκατ:
Αθήνα, 6 Ιανουαρίου 2016

Αγαπητέ Dr. Erekat,

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης της PLO νωρίτερα σήμερα σχετικά με το επεισόδιο που συνέβη στην πτήση μας Α3 928 για Τελ Αβίβ, θα θέλαμε να εκφράσουμε για άλλη μια φορά, όπως το έχουμε ήδη κάνει πολλές φορές στα διεθνή μέσα ενημέρωσης, τη μεγάλη μας λύπη για το γεγονός. Ταυτόχρονα, επιθυμούμε να διαβεβαιώσουμε ότι το πλήρωμά μας αντέδρασε σε μια πολύ δύσκολη κατάσταση, με μοναδικό γνώμονα την ασφάλεια και εξυπηρέτηση όλων των επιβατών. Απορρίπτουμε κάθε πιθανότητα συμπεριφορών διακρίσεων, οι οποίες αντιτίθενται πλήρως στις αρχές που διέπουν την εταιρεία μας, και τις οποίες ακολουθούν και εφαρμόζουν όλοι οι άνθρωποι μας .

Επισυνάπτουμε την ανακοίνωση που εξεδώσαμε σχετικά με το γεγονός χθες στα διεθνή και εγχώρια Μέσα, η οποία πιστεύουμε ότι εξηγεί πλήρως πώς εκτυλίχθηκαν τα γεγονότα.

Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι το πλήρωμα μας προσπάθησε για περισσότερο από μία ώρα και τριάντα λεπτά να διευθετήσει την κατάσταση. Δυστυχώς, μέχρι να ολοκληρωθούν όλοι οι επιπλέον έλεγχοι ασφάλειας  από τις αρμόδιες αρχές, ναι υπήρξε αδικαιολόγητη και μάλιστα άδικη,  αντίδραση από μια μεγάλη ομάδα επιβατών. Ωστόσο, και οι δύο θιγόμενοι επιβάτες, δεν αισθάνονταν άνετα να πετάξουν, λόγω της κατάστασης που επικρατούσε.
Ήταν κυρίως λόγω της ανησυχίας για την ασφάλεια αυτών των δύο επιβατών   μετά από όλα αυτά που είχαν προηγηθεί, που προτείναμε να διανυκτερεύσουν με έξοδά μας και να επιβιβαστούν σε άλλη πτήση την επόμενη ημέρα.
Αλώστε το μόνο που γνωρίζαμε για αυτούς τους 2 επιβάτες είναι ότι -όπως και οι περισσότεροι από τους υπόλοιπους επιβάτες- είχαν ισραηλινά έγγραφα και φυσικά δεν υπήρξε καμία διάθεση διακριτικής μεταχείρισης τους από την πλευρά του πληρώματος.
Και πάλι λυπούμαστε για το γεγονός, το οποίο σημειωτέoν συνιστά πρωτόγνωρη εμπειρία για εμάς, παρά το γεγονός ότι πετάμε πολλά χρόνια στη Μέση Ανατολή. Σεβόμαστε τα δικαιώματα όλων των επιβατών να ταξιδεύουν χωρίς φυσικά επιπτώσεις δυνητικών φυλετικών διαχωρισμών.
Τέλος, έχουμε ήδη επικοινωνήσει με τον εκπρόσωπο της PLO στην Ελλάδα και έχουμε ζητήσει μια συνάντηση, προκειμένου να δώσουμε τις διαβεβαιώσεις μας και να διευκρινίσουμε περαιτέρω την κατάσταση.

Παραμένουμε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση.

Με εκτίμηση

Δημήτρης Γερογιάννης
Διευθύνων Σύμβουλος AEGEAN

Στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε επιπλέον διευκρίνιση,

Kριτική προς την Aegean άσκησε με ανακοίνωσή της η ΑΝΤΑΡΣΥΑ που την κατηγορεί ότι “εφάρμοσε άπαρτχαϊντ στις πτήσεις της και πιστεύει ότι με μια ανακοίνωση τύπου «δεν μας εκφράζει» και «ευχαριστούμε για την κατανόηση», ξεφεύγει των ευθυνών της”, χαρακτηρίζοντας την επιλογή της αποβίβασης των Παλαιστινίων, ρατσιστική διάκριση που θυμίζει “τις χειρότερες μέρες του ρατσιστικού αμερικάνικου νότου”, για να καταλήξει πως “Δεν είναι πια απλώς «ντροπή», είναι μια καθημερινότητα που προσπαθούν να μας την κάνουν συνήθεια. Να μην τη δεχτούμε”.

Πηγές: AΠΕ/ΜΠΕ, Γαλλικό

Σχετική είδηση: Αναστάτωση σε πτήση Αθήνα-Τελ Αβίβ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος