Ξεκίνησε το επιμορφωτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας «Εκπαίδευση για την Ένταξη – Πρόγραμμα για την υποστήριξη εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση παιδιών με προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο» το οποίο έχει ως βασικό στόχο τη βελτίωση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών και των στελεχών εκπαίδευσης στην επαφή τους με πολύγλωσσα και πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα μάθησης. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται να ωφεληθούν μαθητές πρόσφυγες ή μετανάστες, τόσο ως προς την ενίσχυση της σχολικής φοίτησης και τον περιορισμό της σχολικής διαρροής όσο και ως προς τα μαθησιακά τους αποτελέσματα. Αποσκοπεί στην επιμόρφωση 1.600 ατόμων, με 400 ώρες επιμόρφωσης σε βάθος 9 μηνών.
Η Υπουργός Νίκη Κεραμέως, κατά τον εναρκτήριο χαιρετισμό της τόνισε ότι «όλα τα παιδιά έχουν δικαίωμα στην ποιοτική εκπαίδευση» γι’αυτό και επενδύουμε στην ενίσχυση των δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών μας και τους παρέχουμε ουσιαστικά εργαλεία ώστε να συνδιαμορφώσουμε το διαπολιτισμικό και συμπεριληπτικό σχολείο του 21ου αιώνα. Με στόχο όλοι οι μαθητές, χωρίς διακρίσεις, να έχουν πρόσβαση σε ένα ποιοτικό σχολείο που λειτουργεί ως αποτελεσματικός μοχλός κοινωνικής κινητικότητας για το κάθε παιδί και που παρέχει ίσες ευκαιρίες ανέλιξης στην εποχή της παγκόσμιας κοινωνίας της γνώσης».
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα υλοποιείται σε συνεργασία τα Πανεπιστήμια ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, Θεσσαλίας, Ιωαννίνων, Πάτρας και Κρήτης, με το Γραφείο της UNICEF στην Ελλάδα, στο πλαίσιο του προγράμματος «Όλα τα παιδιά στην εκπαίδευση», με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, υπό την εποπτεία του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).
Σημειώνεται ότι το ΥΠΑΙΘ, εδώ και 2,5 χρόνια, δρομολογεί πολιτικές για την πλήρη συμπερίληψη των παιδιών προσφύγων/μεταναστών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Ειδικότερα, η φετινή χρονιά βρίσκει τις σχολικές μονάδες:
- Με 14.421 εγγεγραμμένους μαθητές πρόσφυγες στα σχολεία μας, περισσότερους ενταγμένους μαθητές στο εκπαιδευτικό μας σύστημα από κάθε άλλη χρονιά.
- Με προσλήψεις 1.540 εκπαιδευτικών για τις 110 Δομές Υποδοχής Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ) και ιδρυμένες Τάξεις Υποδοχής στην Α/θμια και Β/θμια εκπαίδευση σε όλη την επικράτεια, πιο έγκαιρα από ποτέ.
- Με τοποθετήσεις 87 εκπαιδευτικών σε θέσεις Συντονιστών Εκπαίδευσης Προσφύγων.
- Ενεργοποιήθηκε εκ νέου η παροχή διερμηνείας στις σχολικές μονάδες.
Επιπλέον:
- Το ΥΠΑΙΘ με το ΙΕΠ, το Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης και τη UNICEF συγκρότησαν την «Ομάδα Συνεργασίας για την ανάδειξη πολιτικών υποδοχής και ένταξης μαθητών παιδιών προσφύγων και μεταναστών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα» το Νοέμβριο του 2020.
- Έχει υλοποιηθεί ενημέρωση των στελεχών εκπαίδευσης με θέμα «Εκπαίδευση παιδιών προσφύγων/μεταναστών: Οπτικές και Παρεμβάσεις» και επιμόρφωση στα στελέχη εκπαίδευσης από το ΙΕΠ με θέμα «Παιδαγωγικά ζητήματα της εκπαίδευσης προσφύγων/μεταναστών».
- Έχει ξεκινήσει σειρά ημερίδων με θέμα «Εκπαίδευση Προσφύγων: Προκλήσεις και Προοπτικές» με συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του ΥΠΑΙΘ, στελέχη του Αυτοτελούς Τμήματος Συντονισμού Εκπαίδευσης Προσφύγων, εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εκπροσώπους της UNICEF, στελέχη εκπαίδευσης, εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, Διοικητές Κέντρων Φιλοξενίας Προσφύγων και εκπρόσωπος του ΕΟΔΥ.
- Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, σε συνεννόηση με το ΥΠΑΙΘ, η UNICEF υλοποίησε δράση κατά την οποία μεταφράστηκε το Κείμενο Οδηγιών για την Σύγχρονη και Ασύγχρονη Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση για μαθητές και γονείς (πρόσφυγες και μετανάστες) σε 11 γλώσσες και διαλέκτους, όπως αραβικά, τουρκικά, παστού, φαρσί, σορανί, κουρμαντζί, γαλλικά, αγλλικά, λιγκαλά, ορντού, αμχαρική. Τις μεταφράσεις αξιοποίησαν μαθητές και γονείς καθώς και Συντονιστές Εκπαίδευσης Προσφύγων σε σχολεία και Ανοιχτές Δομές Φιλοξενίας, προκειμένου να έχουν αδιάλειπτη πρόσβαση στην εκπαίδευση και κατά την αναστολή λειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών εξ αιτίας του κορονοϊού.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος