Το «Live Without bullying» δημιουργήθηκε το 2015 από το ΚΜΟΠ – Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας με στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση του ενδοσχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού. Είναι μια πρωτοποριακή πλατφόρμα παροχής δωρεάν online συμβουλευτικής υποστήριξης σε μαθητές, γονείς και καθηγητές.
Παιδιά και ενήλικες μπορούν να ενημερωθούν για το φαινόμενο του εκφοβισμού και να λάβουν, δωρεάν και ανώνυμα, υποστήριξη από επαγγελματίες ψυχολόγους εξειδικευμένους σε θέματα bullying. Η συμβουλευτική διαδικασία που ακολουθείται από την έμπειρη ομάδα των συμβούλων του Live Without Bullying (LWB) βασίζεται στην προσωποκεντρική και γνωσιακή συμπεριφορική προσέγγιση.
Από την έναρξη της λειτουργίας της, η πλατφόρμα έχει υποστηρίξει περισσότερους από 30.000 μαθητές σε όλη την Ελλάδα.
Το 30% των θυμάτων bullying δεν βρίσκει το θάρρος να μοιραστεί με κανέναν αυτό που του συμβαίνει και μόλις το 10% ζητά βοήθεια από το διδακτικό προσωπικό.
To Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων υποστηρίζει το LWB, έχοντας υπογράψει το 2016 Μνημόνιο Συνεργασίας με το ΚΜΟΠ, για τη διάδοση της δράσης σε όλες τις σχολικές κοινότητες της χώρας.
Πρόσφατα υπεγράφη αντίστοιχο Μνημόνιο Συνεργασίας με τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού προκειμένου να προωθηθούν τα μηνύματα του Live Without Bullying στους αθλητικούς χώρους, καθώς και με την ΚΕΔΕ για την αντιμετώπιση του διαδικτυακού και σχολικού εκφοβισμού παιδιών και εφήβων.
Παράλληλα, η COFACE Families Europe έχει χαρακτηρίσει τη δράση ως βέλτιστη πρακτική για την αντιμετώπιση του εκφοβισμού στην Ευρώπη.
Κανένα παιδί μόνο του απέναντι στον εκφοβισμό
«Η πρωτοβουλία του Live Without Bullying γεννήθηκε από τη διαπίστωση ότι τα παιδιά θύματα bullying δυσκολεύονται να καταφύγουν στους ειδικούς και να ζητήσουν βοήθεια ώστε αντιμετωπίσουν το πρόβλημα του εκφοβισμού», δηλώνει η Γενική Διευθύντρια του ΚΜΟΠ, υπεύθυνη του προγράμματος Live Without Bullying και Αντιπρόεδρος της Συνομοσπονδίας Οικογενειακών Οργανώσεων της Ευρώπης (COFACE), Δρ. Αντωνία Τορρένς.
«Εγκλωβίζονται συχνά σ’ έναν φαύλο κύκλο εσωστρέφειας και απομόνωσης που τα κάνει ακόμα πιο ευάλωτα. Αναγκάζονται να σηκώσουν το βάρος ενός μεγάλου φορτίου που δεν τους ανήκει.
Όμως κανένα παιδί δεν πρέπει να βρίσκεται σε αυτή τη θέση: να αισθάνεται ότι πρέπει να περάσει μόνο του αυτή τη δύσκολή δοκιμασία. Χρειάζεται ενσυναίσθηση, κατανόηση, συμπαράσταση και εξειδικευμένη καθοδήγηση.
Γι’ αυτό και αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε έναν σύγχρονο τρόπο συμβουλευτικής από πιστοποιημένους ψυχολόγους, σ ένα τεχνολογικό περιβάλλον όπου τα παιδιά αισθάνονται πιο άνετα να αναζητήσουν βοήθεια. Το LWB είναι μια ολοκληρωμένη πρωτοβουλία ώστε κανένα παιδί να μη μένει μόνο και αβοήθητο απέναντι στον εκφοβισμό», καταλήγει.
«Γίνε και εσύ πρεσβευτής κατά του εκφοβισμού»
«Έχοντας υπόψη τις διαστάσεις που λαμβάνουν παγκοσμίως τα φαινόμενα του παιδικού εκφοβισμού και της παιδικής κακοποίησης δημιουργήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Γίνε και εσύ πρεσβευτής κατά του εκφοβισμού». Αποτελείται από ένα διαδικτυακό παιχνίδι επιλογών, βάση του οποίου οι μαθητές γυμνασίου θα είναι σε θέση να αφομοιώσουν ευκολότερα έννοιες που αφορούν τον σχολικό και διαδικτυακό εκφοβισμό» αναφέρει η κ. Τορρένς.
Στην Ελλάδα το 33% των μαθητών έχει βιώσει κάποιας μορφής εκφοβισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Tο 17% δεν έχει αναφέρει πουθενά το γεγονός.
Το 20% των μαθητών έχει υποστεί διαδικτυακό εκφοβισμό.
Η πρόσβαση στο παιχνίδι γίνεται δωρεάν από την πλατφόρμα του Live Without Bullying, πατώντας το κουμπί «Play» στο αντίστοιχο πλαίσιο. Η διαδικασία συμμετοχής είναι αρκετά απλή: Προτού ξεκινήσει το παιχνίδι, ο έφηβος ή έφηβη γράφει ένα ψευδώνυμο με το οποίο επιθυμεί να παίξει και επιλέγει τον χαρακτήρα που επιθυμεί. Στην συνέχεια, ο Όλιβερ, ο οδηγός του παιχνιδιού, ενημερώνει ότι χρειάζεται την βοήθειά του παίκτη/της παίκτριας προκειμένου να φτιάξει μία ομάδα πρεσβευτών κατά του εκφοβισμού που θα αντιμετωπίσουν όλοι μαζί το φαινόμενο.
Σκοπός του παιχνιδιού για τον κάθε συμμετέχοντα/συμμετέχουσα είναι να ολοκληρώσει με επιτυχία όσες περισσότερες δοκιμασίες μπορεί. Κι αυτό επειδή, εκτός από την αρχική διαδικασία της έναρξης, στο κεντρικό μενού του παιχνιδιού βρίσκονται όλες οι δοκιμασίες που καλείται να λάβει συμμετοχή. Αυτές μάλιστα μπορεί να τις επισκεφθεί με όποια σειρά επιθυμεί ο κάθε παίκτης/παίκτρια και ανάλογα με τους βαθμούς που θα συγκεντρώσει από κάθε δοκιμασία, στο τέλος θα λάβει το αντίστοιχο badge (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο), το οποίο και θα δηλώνει το επίπεδο πρεσβευτή antibullying που κατέκτησε.
Η συμμετοχή των εφήβων στο εν λόγω παιχνίδι είναι ιδιαιτέρως σημαντική όσον αφορά την κατανόηση του φαινομένου του εκφοβισμού, ιδίως αν αναλογιστεί κανείς ότι περισσότερα από 245 εκατομμύρια παιδιά και έφηβοι είναι θύματα σχολικής βίας παγκοσμίως. Από αυτά μάλιστα, το 30% δεν βρίσκει το θάρρος να μοιραστεί με κανέναν αυτό που του συμβαίνει και μόλις το 10% ζητά βοήθεια από το διδακτικό προσωπικό.
Στην Ελλάδα η κατάσταση είναι εξίσου ανησυχητική, με το 33% των μαθητών να έχει βιώσει κάποιας μορφής εκφοβισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, το 17% να μην αναφέρει πουθενά το γεγονός και το 20% να έχει υποστεί διαδικτυακό εκφοβισμό.
Εκτός από το διαδικτυακό παιχνίδι για τους μαθητές, έχουν δημιουργηθεί δύο βιντεοσκοπημένα εκπαιδευτικά σεμινάρια, για γονείς και για εκπαιδευτικούς αντίστοιχα, με θέμα την βαθύτερη κατανόηση, την πρόληψη και αντιμετώπιση του φαινομένου του εκφοβισμού. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να παρακολουθήσουν τα σεμινάρια στον ελεύθερο χρόνο τους δωρεάν, μέσω της εκπαιδευτικής πλατφόρμας Coeus του ΚΜΟΠ.
Σημειώνεται τέλος ότι, εκτός από την εγγραφή στο παιχνίδι, το κάθε παιδί μπορεί με πολύ εύκολο τρόπο να εγγραφεί και στην πλατφόρμα του Live Without Bullying προκειμένου να επικοινωνήσει με την ομάδα των ειδικών συμβούλων που διαθέτει το πρόγραμμα. Μετά την πρώτη διαδικτυακή συνομιλία, ο σύμβουλος με το παιδί – ή και κάποιον ενήλικα (γονιό, εκπαιδευτικό) μπορούν να κλείσουν την επόμενη διαδικτυακή τους συνάντηση.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος