Βρετανία: Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών έδωσε εντολή στη Meta να πουλήσει την Giphy


Warning: Array to string conversion in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/content-single.php on line 56
Array

Η Meta, ιδιοκτήτρια εταιρία της Facebook και Instagram έλαβε εντολή από την Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) του Ηνωμένου Βασιλείου να πουλήσει την Giphy, δημιουργό εταιρία των κινούμενων εικόνων, γνωστά ως GIF.

Η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών (CMA) συμπέρανε ότι η ιδιοκτησία της Giphy από την Meta περιορίζει τις επιλογές για τους χρήστες κοινωνικών μέσων στο Ηνωμένο Βασίλειο και “μειώνει την καινοτομία στην διαφήμιση” στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η CMA διαπίστωσε επίσης, ότι η εξαγορά της Giphy θα μπορούσε να επιτρέψει στη Meta να περιορίσει την πρόσβαση άλλων πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης σε GIF, καθιστώντας αυτούς τους ιστότοπους λιγότερο ελκυστικούς για τους χρήστες και λιγότερο ανταγωνιστικούς.

Η CMA δημοσίευσε την αρχική της απόφαση τον Νοέμβριο του 2021.

Στη συνέχεια, η Meta άσκησε έφεση κατά αυτής της απόφασης στο Εφετείο Ανταγωνισμού (CAT). Μετά από απόφαση “υπέρ της Meta μόνο για διαδικαστικό λόγο που σχετίζεται με την κοινοποίηση εμπιστευτικών πληροφοριών τρίτων” η CMA επανεξέτασε και εξέδωσε την τελική της απόφαση σήμερα”, γράφει η ανακοίνωσης της Αρχής Ανταγωνισμού και Αγορών.

Τα συμπεράσματα για την αύξηση ισχύος της Meta

Μετά την αναθεώρηση της, η CMA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η Meta θα είναι σε θέση να αυξήσει την ήδη σημαντική ισχύ της στην αγορά με:

“άρνηση ή περιορισμό της πρόσβασης άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε Giphy GIF, ωθώντας έτσι τους χρήστες σε ιστότοπους που ανήκουν στη Meta, οι οποίοι ήδη καταλαμβάνουν συνολικά το 73% του χρόνου που αφιερώνουν οι χρήστες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο Ηνωμένο Βασίλειο”, ή
“αλλαγή των όρων πρόσβασης – για παράδειγμα, θα μπορούσε να απαιτήσει από τους πελάτες Giphy, όπως το TikTok, το Twitter και το Snapchat, να παρέχουν περισσότερα δεδομένα από χρήστες του Ηνωμένου Βασιλείου προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε Giphy GIF”.

Η CMA διαπίστωσε ότι τα GIF συνεχίζουν να αποτελούν σημαντικό μοχλό αφοσίωσης των χρηστών στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, με τους ανθρώπους να κάνουν δισεκατομμύρια αναζητήσεις παγκοσμίως κάθε μήνα για Giphy GIF.

Τα συμπεράσματα της CMA έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς αποκαλύπτουν την συμπεριφορά της Meta αφού εξαγόρασε την Giphy.

Όπως αναφέρει η ανακοίνωση της Αρχής στην αιτιολόγηση της αρνητικής επίδρασης στην αγορά της διαφήμισης, “πριν από τη συγχώνευση, η Giphy προσέφερε καινοτόμες διαφημιστικές υπηρεσίες στις ΗΠΑ και σκεφτόταν να επεκταθεί σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου. Αυτές οι υπηρεσίες επέτρεψαν σε επιχειρήσεις, όπως η Dunkin’ Donuts και η Pepsi, να προωθήσουν τις μάρκες τους μέσω οπτικών εικόνων και GIF.

Η CMA διαπίστωσε ότι οι διαφημιστικές υπηρεσίες της Giphy είχαν τη δυνατότητα να ανταγωνιστούν αυτές της Meta και θα είχαν ενθαρρύνει μεγαλύτερη καινοτομία από τη Meta και άλλους παράγοντες της αγοράς. Ωστόσο, η Meta τερμάτισε τις διαφημιστικές υπηρεσίες της Giphy κατά την εξαγορά, αφαιρώντας ένα πιθανό εργαλείο διαφήμισης για επιχειρήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο. Η CMA το θεωρεί αυτό ιδιαίτερα ανησυχητικό δεδομένου ότι η Meta ελέγχει σχεδόν το ήμισυ της αγοράς διαφημίσεων προβολής, αξίας 7 δισεκατομμυρίων λιρών, στο Ηνωμένο Βασίλειο.”

Η CMA κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο μόνος τρόπος για να αποφευχθεί ο σημαντικός αντίκτυπος που θα είχε η συμφωνία στον ανταγωνισμό είναι η πώληση του Giphy στο σύνολό του σε έναν εγκεκριμένο αγοραστή.

Εκπρόσωπος της Meta δήλωσε: «Είμαστε απογοητευμένοι από την απόφαση της CMA, αλλά αποδεχόμαστε τη σημερινή απόφαση ως την τελευταία λέξη για το θέμα. Θα συνεργαστούμε στενά με την CMA για την πώληση της Giphy.”

Ανταπόκριση: Ευδοξία Λυμπέρη

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος