Το όχημα αναπτύσσει ταχύτητα πλησιάζοντας την ισόπεδη σιδηροδρομική διάβαση τρένων στη Δυτική Θεσσαλονίκη. Επιβάτες, δύο παιδιά ηλικίας οκτώ και δέκα ετών, οδηγός ο πατέρας τους, που πλησιάζοντας τις γραμμές των τρένων αν και βλέπει τον ερυθρό σηματοδότη να αναβοσβήνει, θεωρεί πως προλαβαίνει να περάσει και αντί για φρένο, πατάει γκάζι. Το τρένο σφυρίζει και κινείται με μεγάλη ταχύτητα, σε κλάσματα δευτερολέπτων περνάει από μπροστά τους. Τρεις ζωές σώθηκαν, το όχημα δεν υπάκουσε τον οδηγό και ακινητοποιήθηκε, χάρη στο Wedoguard, το ρομποτικό σύστημα φύλαξης ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων, που δημιουργήσαν οι μαθητές της Στ΄ δημοτικού του 11ου δημοτικού σχολείου Καλαμαριάς.
Η μαθήτρια της Στ’ τάξης Ζωή Βικοπούλου μιλώντας εξηγεί πως, «όλοι ενθουσιαστήκαμε με το γεγονός ότι με αυτή την εργασία μας, μπορούμε να σώσουμε ανθρώπους από τραυματισμούς ή ακόμα και από θάνατο. Κάθε φορά που η κατασκευή μας λειτουργούσε σωστά, αισθανόμασταν ευχαρίστηση και φανταζόμασταν πως είναι στην πραγματικότητα να σώζουμε ανθρώπινες ζωές».
Το «Wedoguard» είναι ένα ρομποτικό σύστημα φύλαξης ισόπεδων σιδηροδρομικών διαβάσεων, αποτελούμενο από τα εκπαιδευτικά πακέτα ρομποτικής Lego Wedo 2 και ΒΒC: microbit, όπως διευκρινίζει ο πληροφορικός και υποδιευθυντής του σχολείου Νίκος Αυγουλάς, τονίζει πως, όπως όλα τα αυτόματα συστήματα και οι ρομποτικές κατασκευές, είναι σχεδιασμένα για να λειτουργούν ως βοηθητικό σύστημα ασφαλείας στο πρόβλημα των ισόπεδων διαβάσεων τρένων.
Περιγράφοντας την ακριβή λειτουργία του επισημαίνει ότι, «το “σιδερένιο άλογο” πάντα προηγείται. Κατά τη διέλευση του τρένου, ενεργοποιείται ο φωτεινός σηματοδότης που βρίσκεται μπροστά στη διάβαση. Ταυτόχρονα, και αυτό αποτελεί την πρόταση του 11ου Δημοτικού Σχολείου Καλαμαριάς, αποστέλλεται σήμα στα διερχόμενα «έξυπνα» αυτοκίνητα, τα οποία ακινητοποιούνται αυτόματα πίσω από την ειδικά εξοπλισμένη με μαγνητικό υλικό διάβαση, προς αποφυγή ατυχήματος ακόμα και αν ο οδηγός προσπαθήσει να περάσει παραβιάζοντάς την».
«Γενικά ήταν εύκολο για εμάς, εκτός από το ότι έπρεπε να συνδεθούν και να επικοινωνήσουν πολλές συσκευές ταυτόχρονα», εξηγεί η μαθήτρια Ζωή Αυγουλά και προσθέτει πως, «ήταν η πρώτη φορά που κάναμε ρομποτική και μας φάνηκε εύκολο γιατί είχαμε κάνει στο μάθημα αρκετές εισαγωγικές εργασίες, οι οποίες στο τέλος συνδυάστηκαν για να δημιουργήσουμε το τελικό αποτέλεσμα».
Η συγκεκριμένη ιδέα γεννήθηκε, όταν πληροφορήθηκαν πως σε όλο τον κόσμο κάθε χρόνο σημειώνονται συγκρούσεις σε ισόπεδες διαβάσεις (το 75% με Ι.Χ.), που αποτελούν το 25% των σημαντικών σιδηροδρομικών συμβάντων, με θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς. Στη συντριπτική πλειοψηφία των ατυχημάτων ευθύνη έχει ο οδηγός του αυτοκινήτου. Όπως λέει ο καθηγητής πληροφορικής, σκέφτηκαν να προγραμματίσουμε και να κατασκευάσουμε ένα σύστημα που θα προστατεύει τους ανθρώπους από τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα σε σιδηροδρομικές διαβάσεις, που παράλληλα, θα λειτουργούσε ως ένας τρόπος πρόληψης και παροχής οδικής παιδείας, σε ένα φαινόμενο που συμβαίνει αρκετά συχνά και έχει σαν αποτέλεσμα θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς των εμπλεκομένων.
Το ρομποτικό σύστημα «Wedoguard», καθώς και το τηλεκατευθυνόμενο αυτοκίνητο (microbit) το οποίο θα ακινητοποιείται μπροστά στη διάβαση κατά την διέλευση του τρένου, κατασκευάστηκαν και προγραμματίστηκαν από όλους τους μαθητές της Στ’ τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος Πληροφορικής από τις αρχές Ιανουαρίου μέχρι τα μέσα Απριλίου. Στόχος των μαθητών, όπως είπε η μαθήτρια Θαλία Τσιότρα είναι, «να πείσουμε τις αυτοκινητοβιομηχανίες να ενσωματώσουν το ρομποτικό μας σύστημα, στα αυτοκίνητά που κατασκευάζουν και στο μέλλον κάθε αυτοκίνητο, να διαθέτει και από ένα Wedoguard αισθητήρα».
Το Μαθητικό Συνέδριο διεξάγεται με την ευθύνη της Περιφερειακής Διεύθυνσης Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, του Ιδρύματος ΝΟΗΣΙΣ-Κέντρο Διάδοσης Επιστημών και Μουσείου Τεχνολογίας και των συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου του κλάδου Πληροφορικής, από τις 12 έως και τις 15 Απριλίου.
Περισσότεροι από 1100 μαθητές –εισηγητές από 85 σχολικές μονάδες κάθε είδους
και βαθμίδας, κυρίως της Κεντρικής Μακεδονίας και με την καθοδήγηση περισσότερων από 200 εκπαιδευτικών παρουσιάζουν καινοτόμες εργασίες με αντικείμενο τον προγραμματισμό εφαρμογών, την ρομποτική, τις έξυπνες συσκευές, τις εφαρμογές για κινητά και τα ερευνητικά projects.
Τα βραβεία
Ο Γενικός Διευθυντής του ΝΟΗΣΙΣ Θανάσης Κοντονικολάου απένειμε βραβείο στον
Αλέξανδρο Πέτκο , ο οποίος ήδη έχει τη δική του start up και κατασκεύασε ένα ρομπότ που
καθαρίζει παραλίες. Ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας
Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Θωμάς Μπαχαράκης, βράβευσε τον Θεόδωρο
Τσαούση ο οποίος κατασκεύασε έναν αυτόνομο τετράποδο ρομποτικό φύλακα που
παρακολουθεί τις κλιματικές αλλαγές στο περιβάλλον και προλαμβάνει φωτιές.
Στη διάρκεια της πρώτης μέρας του Συνεδρίου χαιρετισμό απηύθυναν, ο Γενικός
Γραμματέας της ΓΓΕΚ Αθανάσιος Κυριαζής, ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι η Τεχνολογία
και η Πληροφορική είναι απαραίτητες σε κάθε τομέα της ζωής μας. Ο Αντιπεριφερειάρχης
Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κεντρικής Μακεδονίας , Άγελος Χαριστέας τόνισε την αξία της ρομποτικής, και ανακοίνωσε ότι η πρωταθλήτρια ομάδα Ρομποτικής από τη Θεσσαλονίκη
θα ταξιδέψει στο Χιούστον για τον Διεθνή Διαγωνισμό με την υποστήριξη της ΠΚΜ.
ΠΗΓΗ: ΝΟΗΣΙΣ, ΑΠΕ- ΜΠΕ
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος