Ο ΟΛΠ ανοίγει τον δρόμο των ιδιωτικοποιήσεων

Η πώληση πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ στην κινεζική Cosco στρώνει το έδαφος για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ και την επιτάχυνση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση της πώλησης της ΔΕΣΦΑ και των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO.

Το ΤΑΙΠΕΔ αποδέχθηκε χθες την βελτιωμένη προσφορά της Cosco για την απόκτηση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ αντί τιμήματος 368,5 εκ. ευρώ. Η συνολική αξία του ντιλ ανέρχεται σε 1,5 δισ. ευρώ σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ. Η ολοκλήρωση του ντιλ εναπόκειται σε μια σειρά από εγκρίσεις.

Ο ΟΛΘ είναι επίσης στη λίστα των ιδιωτικοποιήσεων με τις δεσμευτικές προσφορές να αναμένεται πως θα κατατεθούν το διάστημα Απριλίου-Μαίου. Οκτώ όμιλοι έχουν περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού. Απο αυτούς ξεχωρίζουν η APM Terminals και η ICTS που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον ΟΛΠ αλλά δεν υπέβαλαν δεσμευτικές προσφορές. Επίσης, η κοινοπραξία της ΓΕΚΤΕΡΝΑ με τους ρωσικούς σιδηροδρόμους (RZD), η ιαπωνική Mitsui και η P&O των Dubai Ports.

Το κλείσιμο της εκκρεμότητας με την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΣΦΑ αποτελεί επίσης προτεραιότητα. Σημειώνεται πως υπάρχει συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την αζέρικη πλευρά για την πώληση του 49% της ΔΕΣΦΑ στην αζέρικη Socar και του υπόλοιπου 17% σε ευρωπαϊκές εταιρείες.

Δημοσιεύματα στο διεθνή Τύπο θέλουν την βελγική Fluxys και την ισπανική Enagas να ενδιαφέρονται για το 17% της ΔΕΣΦΑ. Το ίδιο ισχύει για την ιταλική Snam. Κοινό χαρακτηριστικό των ανωτέρω εταιρειών είναι η συμμετοχή τους στην εταιρεία διαχείρισης του αγωγού φυσικού αερίου TAP που ξεκινά από το Αζερμπαϊζάν και θα περάσει από την Ελλάδα.

Eπίσης, όλα δείχνουν ότι πάμε για επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η ημερομηνία υποβολής προσφορών έληξε την προηγούμενη Παρασκευή και όλα δείχνουν ότι δεν εκδηλώθηκε ενδιαφέρον.

Οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι, οι οποίοι είχαν επιδείξει ενδιαφέρον στο παρελθόν δεν προσήλθαν, έχοντας ανακοινώσει την απόσυρσή τους από την κούρσα πολύ νωρίτερα.

Η σύμβαση που θα υπογράψει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την ROSCO, την εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, σχετικά με την συντήρηση του υλικού αναμένεται να κρίνει σε μεγάλο βαθμό την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τρίτους τονίζουν οι γνωρίζοντες.

Μέχρι στιγμής, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει η γερμανική Siemens και η κοινοπραξία της γαλλικής Alstom με τον Ομιλο Κοπελούζου.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος