Επιβεβαιώνονται οι πληροφορίες της ΕΡΤ Χανίων για ρύπανση στον κόλπο της Κισάμου μετά την προσάραξη του φορτηγού πλοίου “MANASSA ROSE M” σημαίας ΚΟΜΟΡΕΣ.
Χθες, στελέχη του Λιμενικού προσέγγισαν το πλοίο με βοηθητικό φουσκωτό σκάφος αντιρρυπαντικού σκάφους, όπου διαπίστωσαν την ύπαρξη λεπτού φιλμ αυτοδιαλυόμενων πετρελαιοειδών, ιριδίζουσας μορφής, έκτασης εμβαδού επιφάνειας 500 τ.μ. περίπου, περιμετρικά του πλοίου.
Επιπροσθέτως, εντοπίστηκαν επί του “MANASSA ROSE M”, τα ταξιδιωτικά έγγραφα των μελών πληρώματος, καθώς και τα έγγραφα του πλοίου, τα οποία στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στην οικεία Λιμενική Αρχή.
Από τα στελέχη των Λιμενικών Αρχών Χανίων και Κισάμου τοποθετήθηκε απορροφητικό φράγμα μήκους 150μ. περίπου στην περιοχή και έγινε χρήση απορροφητικών υλικών. Μετά από τη βελτίωση των καιρικών συνθηκών, πρόκειται να αποπλεύσει από τον λιμάνι των Χανίων το αντιρρυπαντικό σκάφος και να ποντιστεί πλωτό φράγμα περιμετρικά του πλοίου.
Στο Καστέλι δύτες του Λιμενικού
Σήμερα κλιμάκιο δυτών του Λιμενικού βρίσκεται στην Κίσσαμο προκειμένου να διαπιστωθεί το μέγεθος της ρύπανσης, δήλωσε στην ΕΡΤ Χανίων ο Δήμαρχος Κισσάμου Γιώργος Μυλωνάκης, ο οποίος ωστόσο εκτιμά ότι η ρύπανση είναι περιορισμένη μέχρι τώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι το φορτηγό μετέφερε 50 τόνους καύσιμα και σύμφωνα με τις καταθέσεις του πληρώματος, οι δεξαμενές ήταν σφραγισμένες.
Η αξία του εμπορεύματος ξεπερνά τα 4 εκ. ευρώ και η εταιρεία δηλώνει ότι θα μεριμνήσει να τα ανακτήσει, υπογράμμισε ο κ. Μυλωνάκης, ο οποίος έκανε γνωστό ότι έχει ήδη αναθέσει σε δικηγόρο τη διαχείριση του θέματος.
Ακούστε τον Δήμαρχο Κισάμου
Από τον Λιμενικό Σταθμό Κισάμου που διενεργεί την προανάκριση σε συνεργασία με το Κεντρικό Λιμεναρχείο Χανίων, συνελήφθησαν ο Πλοίαρχος και ο Α΄ Μηχανικός του “MANASSA ROSE M”, ενώ κινήθηκε η διαδικασία επιβολής των προβλεπόμενων διοικητικών κυρώσεων.
Ρεπορτάζ: Κ. Πολύζου / Ηλ. Επεξεργασία: Μ. Παπαδάκης
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος