Κέρκυρα 180: “Υπερκοστολογημένα τα νέα οχήματα καθαριότητας”

Θέμα υπερκοστολόγησης των νέων μηχανημάτων που απέκτησε ο Δήμος Κεντρικής Κέρκυρας μέσω leasing θέτει η δημοτική παράταξη Κέρκυρα 180 που εκπροσωπείται στο Δημοτικό Συμβούλιο από τη Μαρία Δρυ. Όπως επισημαίνεται, «Πανηγυρίζουμε την παραλαβή των 17 απορριμματοφόρων και λοιπών οχημάτων που μίσθωσε ο Δήμος και κόστισαν €3.566.300. Ο Δήμος μας πληρώνει €220.000 ανά όχημα, ενώ σε άλλους δήμους κόστισαν από €160.000 έως €180.000.

Ταυτόχρονα, όπως επισημαίνει μεταξύ άλλων η ανακοίνωση, ο Δήμος έχει ήδη επιχορηγηθεί για 14 νέα απορριμματοφόρα μέσω επιδοτούμενων προγραμμάτων (Φιλόδημος ΙΙ, και E-Horeca WANET, ΕΣΠΑ ) – επιπλέον του αρχικού στόλου του Δήμου που αριθμεί 21 οχήματα. Πληρώνουμε δηλαδή “καπέλο” €600.000 σε σύμβαση σχεδόν €3.600.000 (όλα λεφτά από τα ταμεία του Δήμου) για οχήματα που θα πλεονάζουν και που θα μπορούσαν να έχουν επιδοτηθεί μέσω ΥΜΕΠΕΡΑΑ ή Περιφέρειας. Την ίδια στιγμή τονίζεται ότι έχει εκχωρηθεί για δύο χρόνια με κόστος 4 εκ ευρώ η αποκομιδή των απορριμμάτων σε ιδιώτη εργολάβο με την υποχρέωση να χρησιμοποιεί δικά του μέσα και προσωπικό.

Κέρκυρα 180: “Υπερκοστολογημένα τα νέα οχήματα καθαριότητας”

Συνοψίζοντας, η παράταξη Κέρκυρα 180 αναφέρει:

“Πληρώνουμε σχεδόν €17.000.000 για τη διαχείριση απορριμμάτων συνολικά  (εκ των οποίων σχεδον τα €12.900.000 τα δίνουμε σε εργολάβους)  Σε αυτά υπολογίζουμε τις αυξήσεις λόγω πληθωρισμού, το τέλος ταφής 25€/τόνο και το τέλος ταφής πλαστικών που δεν ανακυκλώθηκαν 800€/τόνο), ενώ θα έπρεπε να τα διαχειριζόμαστε με κόστος της τάξης των €6.600.000 (από τα δημοτικά τέλη που εισπράττονται).

Αντίθετα χρησιμοποιούμε από ίδιους πόρους (δηλαδή τις εισφορές των δημοτών – ενδεικτικά ΤΑΠ, εισφορές σε χρήμα, τέλη κοινοχρήστων χώρων) σχεδόν €10.000.000 που θα έπρεπε να απορροφούνται από άλλα πεδία δράσης του Δήμου (σχολικά κτήρια, αναπλάσεις δημοτικών χώρων, δρόμοι, πεζοδρόμια, καθαρισμοί παραλιών, αθλητικές εγκαταστάσεις και άλλα). Ταυτόχρονα κάνουμε μηδενική ανακύκλωση (από 50.000 τόνους απορριμμάτων ανακυκλώνουμε μόλις 2.000 τόνους) ενώ τα υπόλοιπα τα στέλνουμε στην Κοζάνη και στην Πάλαιρο όπου χρεωνόμαστε για μεγαλύτερο τονάζ, με ασύμφορους όρους που οδηγούν στην οικονομική εξαθλίωση του Δήμου και πληρώνουμε επιπλέον και πρόστιμα ταφής. Μέχρι πότε θα αντέχουν τα ταμεία να καλύπτουν τις υπέρογκες χρεώσεις της διαχείρισης απορριμμάτων; Και τι θα γίνει μετά; Θα έχουμε αύξηση δημοτικών τελών; Και αν ναι, πόσο; Θα προσπαθήσουν άραγε από τα δημοτικά τέλη να καλύψουν και τα €10.000.000 που θα λείπουν;”

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος