Το έργο του αλιευτικού καταφυγίου στο Χορευτό προϋπολογισμού 7,9 εκ. ευρώ μπορεί να ολοκληρώνεται όμως έχουν ανακύψει ερωτήματα για την ασφάλεια του λιμανιού και τη λειτουργικότητά του. Αυτό επισημαίνει σε ανακοίνωσή της η παράταξη της Λαϊκής Συσπείρωσης στο δήμο Ζαγοράς. Διεκδικούν δε την πλήρη αποκατάσταση του λιμανιού με την κατασκευή των απαραίτητων προφυλακτήριων τοίχων και του κρηπιδώματος για τη λειτουργία του, ως αλιευτικό καταφύγιο καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, την εκβάθυνση της λεκάνης, τη διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου ώστε να μπορούν να προσεγγίζουν και να σταθμεύουν οχήματα και την αποκατάσταση της διατομής του ρέματος που βρίσκεται πλησίον του λιμανιού με την κατασκευή τεχνικού έργου ασφαλούς διέλευσης κατά τη διάρκεια έντονων βροχοπτώσεων και θέσεων στάθμευσης σκαφών.
Το αλιευτικό καταφύγιο μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης συνεχίζει να είναι εκτεθειμένο στους ανατολικούς και νοτιοανατολικούς ανέμους, που καθιστούν απαγορευτική την ασφαλή πρόσδεση και ελλιμενισμό των σκαφών και αποτελούν τον κύριο λόγο προσάμμωσης της λιμενολεκάνης. Παρόλο που η αναγκαιότητα διαμόρφωσης του λιμενοβραχίονα ώστε να παρέχει την απαραίτητη προστασία είναι γνωστή στους ντόπιους αλιείς και επισημαίνεται σε έγγραφα της διοίκησης, καμία απαραίτητη εργασία δεν πραγματοποιήθηκε για την ολοκλήρωση του έργου και την χρήση του ως αλιευτικό καταφύγιο σε ετήσια βάση.
Η μη ολοκλήρωση της θωράκισης του λιμανιού θα προκαλέσει την ταχύτατη προσάμμωση της λιμενολεκάνης, ενώ σε βυθοκόρηση που πραγματοποιήθηκε μετά το πέρας των εργασιών, ο πυθμένας υπολείπεται σε βάθος ακόμα και από αυτό που αναφέρεται στην μελέτη.
Μετά την ολοκλήρωση της εργολαβίας η προβλήτα παραμένει σε μήκος μικρότερη κατά 29 μέτρα σε σχέση με την αρχική κατασκευή του λιμανιού. Αρχικά το λιμάνι κατασκευάστηκε με μήκος προβλήτας που ξεπερνούσε τα 100 μέτρα και υπήρχε δυνατότητα προσέγγισης μέχρι και θαλάσσιου δελφινιού. Σήμερα, το μήκος της προβλήτας φτάνει μετά βίας τα 73 μέτρα. Η νέα προβλήτα από την πρώτη στιγμή επαναλειτουργίας του λιμανιού, δεν επαρκεί ούτε για τους ντόπιους επαγγελματίες και ερασιτέχνες αλιείς.
Η εργολαβία δεν περιλάμβανε την αποκατάσταση του δρόμου πρόσβασης στην προβλήτα, με αποτέλεσμα να διαμορφωθεί πρόχειρο τεχνητό χωμάτινο πρανές, που με τα πρωτοβρόχια θα μπαζώσει τη λιμενολακάνη και θα συμβάλει στην επαναφορά της πρότερης κατάστασης.
Επίσης μεγάλοι φυσικοί ογκόλιθοι στην αρχή του προσήνεμου μώλου, κατάντη του δρόμου πρόσβασης, μετακινήθηκαν για την επισκευή του προφυλακτήριου τοίχου, και αντικαταστάθηκαν από μικρότερης διαμέτρου βράχια, τα οποία είναι αμφίβολο κατά πόσο θα αντέξουν στους ισχυρούς βόρειους ανέμους.
Διαμαρτυρίες υπάρχουν επίσης για τις δέστρες που δεν ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές και στηρίζονται σε σιδερένιες βίδες που πολύ σύντομα θα σκουριάσουν, καθώς και τον περιβάλλοντα χώρο του λιμανιού ο οποίος δεν αποκαταστάθηκε.
Η ολοκλήρωση αυτής της εργολαβίας αποδεικνύει για άλλη μια φορά, ότι βάζουμε συνεχώς βαθιά το χέρι στην τσέπη, χρυσοπληρώνοντας έργα, που υπολείπονται από τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες μας. Ο τρόπος μελέτης και κατασκευής των τεχνικών έργων, είτε πρόκειται για το λιμάνι του Χορευτού, είτε για την αποκατάσταση του εθνικού και επαρχιακού δικτύου, είτε για την αντιπλημμυρική προστασία των χωριών μας, δεν πραγματοποιείται με κριτήριο την ικανοποίηση χρόνιων προβλημάτων του λαού μας, αλλά για τις τρέχουσες ανάγκες του κεφαλαίου, που κατασκευάζει τεχνικά έργα με τρόπο που να του αποφέρουν τεράστια κέρδη, αλλά δεν ανταποκρίνονται στη λύση των καθημερινών προβλημάτων μας!
Τόσο η σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ, όσο και οι προηγούμενες, έχουν τεράστιες ευθύνες για τον τρόπο χρηματοδότησης και υλοποίησης έργων που πληρώνει αδρά ο λαός μας. Ευθύνες έχει και η Δημοτική αρχή του Δήμου Ζαγοράς Μουρεσίου, για την ανυπαρξία οποιασδήποτε αναφοράς στο θέμα, την καλλιέργεια εφησυχασμού, αυταπατών και στάσης αναμονής, στηρίζοντας την κυβερνητική πολιτική. Για το μόνο που ενδιαφέρθηκαν οι υπόλοιπες παρατάξεις του Δημοτικού Συμβουλίου ήταν η δημιουργία λιμενικού ταμείου του Δήμου, προς είσπραξη εσόδων!
Σήμερα υπάρχουν οι τεχνικές δυνατότητες για έργα άρτια ως προς το σκοπό τους, που μπορούν να ωφελήσουν και ανακουφίσουν το λαό. Η κατασκευή τους μπορεί να πραγματοποιηθεί, γρήγορα, άμεσα και οικονομικά, μέσα από έναν ενιαίο φορέα υποδομών, στα πλαίσια μιας εργατικής εξουσίας, που στόχο θα έχει την μελέτη και κατασκευή έργων προς όφελος του λαού, με τη στράτευση όλων των αναγκαίων διαθέσιμων πόρων, όπως τεχνικό δυναμικό, υλικά, μέσα και εργαλεία, και φυσικά με τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος