Σ. Χαλαστάρας: Αναγκαία η λήψη μέτρων για την ασφάλεια των ποδηλατιστών στο Βόλο(audio)

Με αφορμή το τραγικό περιστατικό του θανατηφόρου τραυματισμού του  50χρονου ποδηλατιστή σε παράδρομο της οδού Λαρίσης στο Βόλο το περασμένο Σάββατο, μετά από παράσυρση και εγκατάλειψη από τον οδηγό αυτοκινήτου, έδωσε την αφορμή για να ανοίξει ένας αναγκαίος διάλογος, για μέτρα προστασίας και ασφαλείας που οφείλουν να ληφθούν είτε σε επίπεδο Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης είτε και σε επίπεδο αρμοδίου υπουργείου για την αναγκαία σήμανση που θα προειδοποιηθεί οδηγούς  και θα προστατεύει ποδηλατιστές.

Ο Στάθης Χαλαστάρας, ενεργός πολίτης, μηχανικός, που υπηρέτησε επί σειρά ετών στην Επιτροπή Βιώσιμης Κινητικότητας του Δήμου Βόλου, μίλησε σήμερα στην πρωινή εκπομπή “Με το βλέμμα στην πόλη” της ΕΡΤ Βόλου, για την έλλειψη σήμανσης αλλά και μέτρων τόσο για τους ποδηλάτες όσο και για τους πεζούς. Η συζήτηση επικεντρώθηκε στο ποδήλατο και τον αναβάτη αυτού, αφού είναι εντελώς εκτεθειμένος και ευάλωτος στο δρόμο, χωρίς να υπάρχει κανένα μέτρο προστασίας και ασφάλειας στην κίνησή του επί του δρόμου.

Σ. Χαλαστάρας: Αναγκαία η λήψη μέτρων για την ασφάλεια των ποδηλατιστών στο Βόλο(audio)Συγκεκριμένα ο κ. Χαλαστάρας επεσήμανε ότι “χρόνια τώρα που βλέπουμε  ποδηλατιστές αθλητές συλλόγων ή όχι να επιλέγουν για την προπόνησή τους την όμορφη διαδρομή προς Αγριά – Λεχώνια και πέρα ή να κατευθύνονται προς Νέα Αγχίαλο, Πήλιο και Λάρισα, η σκέψη μου – γνωρίζοντας καλά το ποδήλατο εντός πόλης- ήταν και είναι η ασφάλεια των κάθε ηλικίας ποδηλατιστών με το υπέροχο αυτό μέσο που είναι το ποδήλατο. Κινούνται στον δρόμο, ευάλωτοι όμως στην μηχανοκίνητη κυκλοφορία. Ένα ατύχημα είναι μέσα στις πιθανότητες. Συγκλονίστηκα από το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα του ποδηλάτη συμπολίτη μας [δεν είναι ο πρώτος βέβαια ανά την Ελλάδα] ο οποίος κινούμενος εκτός πόλης έκανε την τελευταία του διαδρομή. Ο Θεός να δώσει κουράγια στην οικογένειά του και  εμάς φώτιση για τα έστω ελάχιστα μέτρα που επιβάλλεται κατά την γνώμη μου να ληφθούν για την διασφάλιση της σωματικής ακεραιότητας των ευάλωτων χρηστών, που είναι εκτός των πεζών και οι ποδηλάτες”.

Η απουσία οποιασδήποτε σήμανσης που να προειδοποιεί για την ύπαρξη ποδηλατιστών κατά μήκος του δρόμου προς Αγριά- Λεχώνια και πέρα ή προς Νέα Αγχίαλο, Πήλιο  και Λάρισα [η περιμετρική της λίμνης Κάρλας είναι μία από τις επιλογές ποδηλατιστών], οδήγησε τον κ. Χαλαστάρα και μέσα και από την κινηματική του εμπειρία, αλλά και την εργασιακή του  ενασχόληση σε αντίστοιχη υπηρεσία του Δήμου Βόλου, να καταθέσει μια πρόταση με τα  ελάχιστα μέτρα και άμεσα υλοποιήσιμα ενόψει και των καλών καιρικών συνθηκών που ευνοούν τις ποδηλατικές  διαδρομές.

Τα προτεινόμενα μέτρα είναι:

Α. Συνεχόμενη φωσφορίζουσα γραμμή σε μικρή απόσταση από το άκρο του δρόμου σε μήκος και πέραν των Καλών Νερών.

Β. Στην αρχή της εξόδου π.χ. από Βόλο προς Αγριά – Λεχώνια, τοποθέτηση φωτεινής  και κάθετης σήμανσης [Ελληνικά- Αγγλικά]  η οποία να επισημαίνει την συνάντηση των οχημάτων – οδηγών με ποδηλάτες και δρομείς. Ανάλογη σήμανση τοποθετείται στον κυκλικό κόμβο μετά την ΑΓΕΤ, στην είσοδο της Αγριάς, Λεχωνίων κ.λπ.

Γ. Αντίστοιχη σήμανση και στην επιστροφή, ως ελάχιστη συμβολή στην ασφάλεια των τόσων ανθρώπων που αθλούνται στους δρόμους και με δεδομένη την ουτοπία κατασκευής ποδηλατοδρόμων εκτός πόλης έχοντας και το παράδειγμα για το τι γίνεται σχετικά με τους ποδηλατοδρόμους εντός των πόλεων.

Δ. Μέγιστο όριο ταχύτητας τα 30 Km/h

Καταλήγοντας ο κ. Χαλαστάρας υπογράμμισε ότι “ας μην ξεχνάμε τις προβλεπόμενες σημάνσεις για την ύπαρξη ζώων σε συγκεκριμένες περιοχές που προειδοποιούν τους οδηγούς για τον κίνδυνο, κάτι ανάλογο λοιπόν συμβαίνει και στην περίπτωσή μας και είναι απλό. Τα δεδομένα στη ζωή αλλάζουν όπως και οι συνήθειες. Oι καλές συνήθειες όπως ο αθλητισμός πρέπει να ενισχύονται και να παρέχουν ασφάλεια. Η σημαντικότητα της ασφάλειας είναι συνυφασμένη με τη ζωή και αυτό αφορά τους αρμόδιους αλλά και τους ποδηλάτες [τον καθ΄ ένα και κάθε μια] όπως για παράδειγμα το πίσω φωτάκι του ποδηλάτου πρέπει να είναι αναμμένο και την ημέρα και το κράνος να είναι πάντα φορεμένο όταν βρίσκονται στο ποδήλατο. Φυσικά πέραν των εμπλεκομένων στην υλοποίηση ενδεχομένως και άλλων χρήσιμων για την ασφάλεια μέτρων, λόγο έχουν και οι ποδηλατικοί σύλλογοι, αλλά σύντομα γιατί έχουμε αργήσει!”

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος