Γ. Ασμάτογλου στο Πρώτο: Αν γίνει σύρραξη οι τιμές στα καύσιμα θα εκτοξευθούν (audio)

«Κοντεύουμε να αγγίξουμε τα 2 ευρώ και ενώ λέγαμε ότι θα φτάσουμε αυτή την τιμή προς τον Ιούνιο, βλέπω ότι ίσως το αγγίξουμε σε πολύ κοντινό χρονικό διάστημα. Η μέση τιμή της βενζίνης 95 οκτανίων θα είναι στο 1,92 ίσως αύριο πανελλαδικά, στα νησιά είναι πολύ υψηλότερα. Αν θα έχουμε και την σύρραξη στα εδάφη μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, εκεί πιστεύω θα εκτοξευθούν οι τιμές» τόνισε μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και την εκπομπή «Έχουμε και Λέμε» με τον Στέλιο Βραδέλη, ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Πρατηριούχων και Εμπόρων Καυσίμων, Γιώργος Ασμάτογλου.

Είχαμε μια μεγάλη αύξηση στα καύσιμα από το Σάββατο μέχρι σήμερα, λιγότερο στο πετρέλαιο κίνησης, περισσότερο στις βενζίνες, ανέφερε ο κ. Ασμάτογλου. «Ίσως θα υπάρξει κάποιο εμπάργκο που δεν θα επιτρέψει να περάσει αργό πετρέλαιο προς την κεντρική Ευρώπη. Όσο αφορά στην επάρκεια αποθεμάτων και ανεφοδιασμού και από άλλα σημεία και όχι μόνο από την Ρωσία αλλά και από τον Κόλπο, η Ελλάδα δεν έχει πρόβλημα. Η χώρα μας έχει προμηθευτές και από τον Κόλπο και την Λιβύη και την Ρωσία, άρα ό,τι και να συμβεί από εκεί, θα έχουμε καύσιμα στον ελλαδικό χώρο, αλλά σε αυτή την υψηλή τιμή είναι πάρα πολύ δύσκολη η κατάσταση» επεσήμανε ο κ. Ασμάτογλου. Το ζήτημα δεν είναι μόνο αν θα έχουμε καύσιμα, σημείωσε αλλά και πόσο υψηλή θα είναι η τιμή για να υπάρξει κύκλος εργασιών.

«Την ύφεση αρχίζουμε και την βλέπουμε, αρχίζουμε και καταγράφουμε μειώσεις στον κύκλο εργασιών μας περίπου κατά 10%-15%. Ο κόσμος έχει μαζευτεί, είναι ακριβό το προϊόν, χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο για να πάει στην δουλειά του και κινείται οριακά, θα βάλει έως 25€ για να πάει στην δουλειά του. Τις Κυριακές έχουν μειωθεί οι κινήσεις απ’ ό,τι βλέπω στην Αθήνα» είπε ο κ. Ασμάτογλου. Επεσήμανε πως η φοροδοτική ικανότητα που έχουν τώρα τα πρατήρια για να βάλουν στα κρατικά ταμεία χρήματα θα σταματήσει κάποια στιγμή, ενώ εξέφρασε και τον φόβο ότι θα οδηγηθούν εργαζόμενοι στην ανεργία.

Επιπλέον αναφέρθηκε στην ηλεκτρική ενέργεια, λέγοντας ότι το ρεύμα έχει διπλασιαστεί στις επιχειρήσεις, άρα το κόστος ενέργειας επιβαρύνει τα καταναλωτικά αγαθά και το κόστος στις υπηρεσίες, γιατί στα μεταφερόμενα προϊόντα η μεταφορά θεωρείται υπηρεσία και τα φορτηγά που τα μεταφέρουν καίνε πετρέλαιο, επομένως αυτές οι αυξήσεις επιβαρύνουν πάρα πολύ, ειδικά για τα ελληνικά δεδομένα. «Έχει πάρει ανεξέλεγκτες διαστάσεις αυτή η κούρσα ανόδου. Όποια μείωση φόρου θα μπορούσε να κρατήσει χαμηλά αυτή την τιμή πλέον θα είναι ασήμαντη γιατί όσο και να μειώσει το ελληνικό οικονομικό επιτελείο τις τιμές του ειδικού φόρου κατανάλωσης δεν θα φανεί, γιατί ανεβαίνει η διεθνής τιμή του πετρελαίου. Ωστόσο θα έπρεπε να υπάρξει μια μείωση για να μπορεί να βοηθηθεί η οικονομία, τουλάχιστον στον χώρο μας, για να μπορεί και το κράτος να έχει περισσότερα έσοδα» συμπλήρωσε ο κ. Ασμάτογλου.

Πάντως, εκτίμησε πως οι ΗΠΑ δεν θα αφήσουν να ξεπεράσει τα 100 δολάρια το βαρέλι. «Αν οι πετρελαιοπαραγωγές χώρες από τον κόλπο ανοίξουν τις κάνουλές τους και δώσουν αργό πετρέλαιο, δεν θα ξεπεράσει το βαρέλι τα 100 δολάρια, αυτό έχει να συμβεί από το 2012. Σπάσαμε και το παγκόσμιο ρεκόρ, με την μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης που δεν ήταν ποτέ πάνω από το 1,62 ευρώ, να είναι τώρα στο 1,63» προσέθεσε ο κ. Ασμάτογλου.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος