Τέσσερις νεκροί, δύο τροχαία δυστυχήματα, μία μοιραία παράβαση. Το πέρασμα στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας ήταν η αιτία του άδικου θανάτου μέσα σε μία μέρα τεσσάρων ανθρώπων στον ακήρυχτο “πόλεμο” της ασφάλτου, όπου εδώ και χρόνια πληρώνουν βαρύ φόρο αίματος οι Κρητικοί. Αμετανόητοι, συνεχίζουν να “σβήνουν” στην άσφαλτο όχι πλέον του ΒΟΑΚ, αλλά του επαρχιακού οδικού δικτύου του νησιού.
Τα μοιραία οχήματα τόσο στο δυστύχημα στα Αρμανώγεια όσο και σε εκείνο στο Σκαλάνι βρέθηκαν στο αντίθετο ρεύμα και συγκρούστηκαν με σφοδρότητα μετωπικά με άλλα διερχόμενα. Αποτέλεσμα ήταν να σβήσουν στην άσφαλτο ένας 58χρονος και η σύζυγός του χθες το πρωί στον επαρχιακό δρόμο Ηρακλείου – Πύργου καθώς επίσης ένας 36χρονος άνδρας και μια 48χρονη γυναίκα, χθες το βράδυ, στην επαρχιακή οδό Ηρακλείου- Βιάννου, δύο χιλιόμετρα μετά την Καλλιθέα προς το Σκαλάνι. Στο τελευταίο τροχαίο τραυματίστηκαν ελαφρά πέντε άτομα, ανάμεσά τους ένα παιδί 11 ετών, κόρη της άτυχης γυναίκας, που ανασύρθηκε νεκρή από τα συντρίμμια του αυτοκινήτου, στο οποίο επέβαινα συνολικά πέντε άτομα. Άλλα δύο, ένας 52χρονος και η 19χρονη κόρη του, επέβαιναν στο δεύτερο εμπλεκόμενο όχημα.
“Η διπλή διαχωριστική γραμμή είναι τείχος, είναι νόμος” δήλωσε στην ΕΡΤ Ηρακλείου ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΕΣΥΠΡΟΤΑ) Γιάννης Λιονάκης, καταδικάζοντας την στάση πολλών κρητικών “να μη μπαίνουν σε καλούπια”, να μην υπακούν στους κανονισμούς, με βαρύ τίμημα για τους ίδιους ή και για άλλους. Η έλλειψη οδηγικής παιδείας από τη μια, οι κακές οδικές υποδομές του νησιού από την άλλη, συνδυαστικά, συχνά, με την ελλιπή συντήρηση των οχημάτων δημιουργούν, όπως ανέφερε, ένα επικίνδυνο κοκτέιλ παραγόντων κινδύνου για την πρόκληση ατυχήματος. “Υπάρχουν αυτοκίνητα που έχουν ελαστικά 10 και 15 ετών. Φανταστείτε ένα αυτοκίνητο με φθαρμένα ελαστικά να κινείται σε ένα δρόμο – γυαλί από την φθορά του χρόνου και ο οδηγός του να μην τηρεί και τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας” πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
Οι υποδομές σίγουρα παίζουν ρόλο, αλλά δεν αρκούν. “Το τροχαίο ατύχημα μεταναστεύει” ανέφερε ο κ. Λιονάκης, σημειώνοντας πως ενώ μέχρι το 2010 στην Κρήτη τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα γίνονταν στον ΒΟΑΚ, με την τοποθέτηση διαχωριστικών στηθαίων και άλλες παρεμβάσεις, τα τροχαία ατυχήματα “μετακινήθηκαν” στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Έτσι, όπως είπε, από τους δέκα νεκρούς που μετρά από την αρχή του έτους η Κρήτη, οι εννέα σκοτώθηκαν σε τροχαία δυστυχήματα που έγιναν όχι στο κεντρικό, αλλά στο περιφερειακό οδικό δίκτυο.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος