Ηράκλειο: Συνεχίζεται η κατολίσθηση στο δρόμο της Μεσαράς – Κλειστός για όλα τα οχήματα ως τις 15 Μαρτίου

Κλειστός ως τις 15 Μαρτίου, οπότε και θα επανεξεταστεί η κατάσταση, θα παραμείνει ο δρόμος της Μεσαράς, ο δεύτερος σε κυκλοφοριακό φόρτο δρόμος της Κρήτης μετά τον ΒΟΑΚ, μετά την εκτεταμένη κατολίσθηση που παρατηρείται τις τελευταίες ώρες, λίγο πριν από την σήραγγα της Αγίας Βαρβάρας. Η κατολίσθηση, παρά τα πρώτα μέτρα εν είδει ασπιρίνης που έχουν ληφθεί, δυστυχώς συνεχίζεται και καθιστά επικίνδυνη την διέλευση των οχημάτων.

Το φαινόμενο παρακολουθείται καθημερινά από τα στελέχη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, όπως δήλωσε στην ΕΡΤ Ηρακλείου ο διευθυντής Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ Γιώργος Αγαπάκης. Όπως ανέφερε, αν και ήδη από χθες έχουν καλυφθεί με κονίαμα οι ρωγμές μεγέθους 5-6 εκατοστών που έχουν προκληθεί στο οδόστρωμα, σήμερα παρατηρείται περαιτέρω διεύρυνσή τους κατά δύο εκατοστά, κάτι που επιβεβαιώνει την εκτίμηση ότι η κατολίσθηση συνεχίζεται και απειλεί με πλήρη κατάρρευση το συγκεκριμένο σημείο του δρόμου. Όπως έχει ήδη γράψει το ertnews, ήδη η κατολίσθηση έχει καλύψει τα 10 από τα 12,5 μέτρα του συνολικού πλάτους του δρόμου, δυσχεραίνοντας την διέλευση των οχημάτων, η οποία κρίνεται επισφαλής, ιδίως ενόψει της νέας κακοκαιρίας που αναμένεται να πλήξει και την Κρήτη.

Άλλωστε, οι έντονες βροχοπτώσεις που έφεραν σημαντική υδροφορία στην περιοχή σε συνδυασμό με τα σαθρά εδάφη (μη συνεκτικές μάργες) οδήγησαν, σύμφωνα με τον κ. Αγαπάκη στην εκτεταμένη κατολίσθηση. Τόσο το συγκεκριμένο, απρόβλεπτο όπως το χαρακτήρισε πρόβλημα, όσο και 3 ακόμη σημεία του δρόμου, όπου έχουν εντοπιστεί θέματα, παρακολουθούνται στενά από τον ΟΑΚ. Σύμφωνα με τον κ. Αγαπάκη, τα θέματα αυτά πιθανόν να αντιμετωπισθούν συνολικά με μια εργολαβία – σκούπα.

Αυτό που προβληματίζει ιδιαίτερα είναι η μετακινήσεις από και προς την Μεσαρά, που στο μεταξύ γίνονται μέσω της παλιάς εθνικής οδού Ηρακλείου – Αγίας Γαλήνης. Ακόμη κι αν κριθεί τις επόμενες ημέρες ότι με την κατάλληλη σήμανση θα μπορούσε να δοθεί ξανά σε χρήση ο καινούργιος δρόμος, αυτό θα συμβεί δύσκολα για τις νταλίκες και τα άλλα βαρέα οχήματα, όπως είπε ο κ. Αγαπάκης. Ωστόσο, στόχος, όπως υπογράμμισε, είναι να προχωρήσει γρήγορα η παρέμβαση αντιστήριξης και ο δρόμος να είναι ασφαλώς προσπελάσιμος με την έναρξη της τουριστικής περιόδου.

Κληθείς, τέλος, να σχολιάσει τα ερωτηματικά που γεννιούνται αναφορικά με τον τρόπο κατασκευής του έργου μετά τα προβλήματα που καταγράφονται τρία χρόνια μόλις από την παράδοσή του σε χρήση, στάθηκε στην χάραξη που έγινε πριν από 20-25 χρόνια, η οποία όπως ανέφερε χαρακτηριστικά “δεν ήταν και η καλύτερη”. Προέκυψε δε μετά από αντιδράσεις κατοίκων και τοπικών φορέων που δεν ήθελαν την αρχική χάραξη του δρόμου, όπως εξήγησε, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο τεχνικά και κοστοβόρο έργο. Εκ του αποτελέσματος, παραδέχθηκε ακόμη, “υπάρχει θέμα και με την πληρότητα των μελετών στο συγκεκριμένο ή και σε κάποιο άλλο ενδεχομένως σημείο”. Εκτίμησε, πάντως, ότι τα προβλήματα, που είναι εντοπισμένα σε συγκεκριμένα μικρής έκτασης σημεία ενός δρόμου μήκους 16 χλμ, αντιμετωπίζονται και η κατάσταση θα ισορροπήσει.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος