Ο σεισμός της 9ης Ιανουαρίου αναστάτωσε για ένα 24ωρο την καθημερινότητα των κατοίκων της Φλώρινας, ενώ οι χιονοπτώσεις δυσκόλεψαν την λειτουργία των σχολείων για ένα τριήμερο, που ζητούν ειδική μεταχείριση εν’ όψει των πανελλαδικών εξετάσεων.
Την βραδιά του σεισμού πολλοί έμειναν εκτός οικίας, και τώρα εκπρόσωποι των 15μελών δηλώνουν πως αντιμετωπίζουν ψυχολογικό πρόβλημα βλέποντας ότι κάποια σπίτια υποστεί ζημίες. Εξ αυτού του λόγου ζητούν μοριοδότηση – πριμοδότηση για τις εξετάσεις.
Συνήγορος αυτού του αιτήματος είναι και ο δήμαρχος Φλώρινα Βασίλης Γιαννάκης, ο οποίος επικαλείται την κήρυξη της περιοχής σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης λόγω του χειμώνα, μια συνήθης κατάσταση για την περιοχή, που ουδέποτε χρειάστηκε να τεθεί σε καθεστώς μοριοδότησης.
Το ζήτημα είναι ότι οι ζημίες που επικαλούνται οι μαθητές με τα ψυχολογικά προβλήματα, δεν είναι όπως υποστηρίζουν.
Σύμφωνα με το πόρισμα από τα κλιμάκια μηχανικών της ΚΤΥΠ, του ίδιου του Δήμου Φλωρίνης, μετά τον σεισμό 5,3 βαθμών, της 9ης Ιανουαρίου, οι έλεγχοι των δευτεροβάθμιων επιτροπών επιβεβαίωσαν ότι οι ζημιές στα περισσότερα σχολεία ήταν ασήμαντες, χωρίς να έχει πληγεί ο φέροντας οργανισμός των κτηρίων. Το μόνο σχολείο που εμφανίζει εκτεταμένες βλάβες, και υπάγεται στην «κατηγορία Γ» είναι το 6ο Δημοτικό Σχολείο ένα από τα παλιότερα κτιριακά συγκροτήματα της πόλεως. Είκοσι δύο σχολικά κτήρια που εντάχθηκαν στην «κατηγορία Β» φέρουν μόνο ρηγματώδεις στους σοβάδες των τοίχων και θεωρούνται κατάλληλα προς χρήση. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκουν το 1ο, 2ο και 3ο Γενικό Λύκειο Φλώρινας. Σύμφωνα με ανακοίνωση των Τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου Φλώρινας οι εργασίες επισκευής, θα πραγματοποιηθούν σε χρόνους μη λειτουργίας των σχολείων.
Όσον αφορά τα ψυχολογικά προβλήματα που προκάλεσε η κακοκαιρία σημειώνεται ότι μετά από εισήγηση του κ. Γιαννάκη και απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη Σωτήριου Βόσδου, τα σχολεία στον Δήμο Φλώρινας παρέμειναν κλειστά την Παρασκευή 14 Ιανουαρίου και από το διήμερο 17 – 18 Ιανουαρίου, αφού λόγω των μέτρων για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες με ανοιχτά παράθυρα.
Σύμφωνα με αυτό το σκεπτικό, σε επόμενο στάδιο θα πρέπει όλοι οι μαθητές, όλων των περιοχών που επλήγησαν να δηλώσουν ψυχολογικά πληττόμενοι και να ζητήσουν μοριοδότηση.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος