Οι συστάσεις της Κομισιόν για την επανεκκίνηση του τουρισμού στην Ευρώπη (video)


Warning: Undefined array key "frameborder" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 77

Warning: Undefined array key "scrolling" in /var/www/ertnewsdev.oryx.gr/wp-content/themes/generatepress_child/functions/shortcodes.php on line 78

Χωρίς να δοθεί συγκεκριμένη ημερομηνία ολικής επανέναρξης της λειτουργίας της τουριστικής αγοράς, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέθεσε τις συστάσεις για το ξεκλείδωμα στις μεταφορές και στον τουρισμό, ενθαρρύνοντας το άνοιγμα των εσωτερικών συνόρων από τις 15 Ιουνίου, όπως έχουν ήδη αναγγείλει η Γαλλία, η Γερμανία και η Αυστρία.

Ως προς την πρόταση της Ελλάδας για τα τεστ έως και 72 ώρες πριν από το ταξίδι, η αρμόδια Επίτροπος Μάργκρετ Βεστάγκερ είπε ότι δεν συμπεριλαμβάνονται στις προτάσεις της Κομισιόν επειδή δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι αυτό είναι ένας απολύτως ασφαλής τρόπος εντοπισμού κρουσμάτων.

“Κλειδί” χαρακτηρίζεται η ίση μεταχείριση των χωρών που έχουν αντιμετωπίσει αποτελεσματικά την επιδημία και έχουν λάβει αντίστοιχα μέτρα πρόληψης.

Η Κομισιόν αποδίδει ιδιαίτερη σημασία στην “αρχή της απαγόρευσης των διακρίσεων”, καθώς όταν ένα κράτος μέλος αποφασίζει να επιτρέψει ταξίδια στην επικράτειά του ή σε συγκεκριμένες περιοχές και περιοχές εντός της επικράτειάς του, πρέπει να το κάνει χωρίς διακρίσεις – επιτρέποντας ταξίδια από όλες τις περιοχές, περιφέρειες ή χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση με παρόμοιες επιδημιολογικές καταστάσεις.

Στο ίδιο πνεύμα, όλοι οι περιορισμοί πρέπει να αρθούν για όλους τους πολίτες της Ένωσης και σε για τους κατοίκους κάθε κράτους μέλους ανεξάρτητα από την εθνικότητά τους.

‘Εγινε επίσης γνωστό ότι θα δημιουργηθεί  ιστοσελίδα που θα παρέχει πληροφόρηση στους πολίτες αναφορικά με την επιδημιολογική εξέλιξη ανά την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο Επίτροπος Τιερί Μπρετόν διευκρίνισε πάντως ότι οι αποφάσεις θα ληφθούν από κάθε χώρα χωριστά, καθώς είναι τελείως διαφορετικές οι περιπτώσεις καραντίνας στις χώρες της Ένωσης.

Το μεγάλα ζητούμενα για την τουριστική βιομηχανία είναι και οι όροι για τις αποζημιώσεις σε περιπτώσεις αναβολής του ταξιδιού.

Οι ταξιδιώτες θα έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν μεταξύ κουπονιών ή επιστροφής χρημάτων για ακυρωμένα εισιτήρια μεταφοράς (αεροπλάνο, τρένο, λεωφορείο / πούλμαν και πλοία) ή οργανωμένα ταξίδια.

Επαναβεβαιώνοντας αυτό το δικαίωμα, η σύσταση της Επιτροπής αποσκοπεί στο να διασφαλίσει ότι τα κουπόνια θα γίνουν “βιώσιμη και πιο ελκυστική εναλλακτική λύση” έναντι της αποζημίωσης για ακυρωμένα ταξίδια στο πλαίσιο της τρέχουσας πανδημίας, η οποία έχει επίσης επιβαρύνει οικονομικά τους ταξιδιωτικούς πράκτορες.

Ωστόσο, τα κουπόνια πρέπει να προστατεύονται από την αφερεγγυότητα του εκδότη, με ελάχιστη περίοδο ισχύος 12 μηνών και να επιστρέφονται τα χρήματα στους καταναλωτές, εάν δεν εξαργυρωθούν.

Στα τέλη Απριλίου, δώδεκα ευρωπαϊκές χώρες ζήτησαν από την Επιτροπή να αναστείλει την υποχρέωση που επιβάλλεται στις αεροπορικές εταιρείες να αποζημιώνουν τους επιβάτες των οποίων τα ταξίδια ακυρώθηκαν λόγω του κορονοϊού, για να στηρίξουν έναν κλάδο που έχει καταβαραθρωθεί από την κρίση.

Ταξίδια με αεροπλάνο

Η Κομισιόν στις συστάσεις της  συνηγορεί στην υποχρεωτική χρήση μάσκας, χωρίς παράλληλα να ενθαρρύνει τη μείωση αριθμού θέσεων στα αεροπλάνα.

  • Το επικείμενο πρωτόκολλο υγείας και ασφάλειας που αναπτύσσεται από τον Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA) και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC) θα καθορίσει πρόσθετα μέτρα άμβλυνσης του κινδύνου για την αντιμετώπιση της φυσικής απόστασης  στα αεροπλάνα.
  • Ο εξαερισμός πρέπει να ενισχυθεί, με νοσοκομειακού τύπου φίλτρα και κάθετη ροή αέρα.
  • Η κίνηση των επιβατών εντός της καμπίνας πρέπει να περιορισθεί, με την μείωση των χειραποσκευών και των επαφών με το πλήρωμα.
  • Η ροή των επιβατών πρέπει να παραμένει ελεγχόμενη μέσω της έγκαιρης προσέλευσης στο αεροδρόμιο. Πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στο on line check-in, στον περιορισμό των επαφών κατά την παράδοση των αποσκευών, τους ελέγχους ασφαλείας και τους συνοριακούς ελέγχους, στην επιβίβαση και κατά την παραλαβή των αποσκευών.
  • Η προπαραγγελία υπηρεσιών στο εσωτερικό του αεροσκάφους θα πρέπει να γίνεται, όπου είναι δυνατόν, την ώρα της κράτησης.

Ταξίδια με αυτοκίνητο

  • Τερματικοί σταθμοί, χώροι ανάπαυσης κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων, χώροι στάθμευσης και σταθμοί ανεφοδιασμού και φόρτισης θα πρέπει να διατηρούν υψηλά επίπεδα υγιεινής
  • Στους σταθμούς θα πρέπει να γίνεται η κατάλληλη ρύθμιση της ροής των επιβατών
  • Όπου δεν μπορεί να εξασφαλιστούν επαρκή επίπεδα σε ό,τι αφορά την προστασία της δημόσιας υγείας, θα πρέπει να εξετάζεται το κλείσιμο στάσεων ή σταθμών.

Ταξίδια με λεωφορείο

  • Η επιβίβαση θα πρέπει να γίνεται από την πίσω πόρτα και να χρησιμοποιούνται τα παράθυρα αντί του κλιματισμού για τον αερισμό των οχημάτων.
  • Ο καθορισμός των θέσεων θα πρέπει, όπου είναι δυνατόν, να οργανωθεί ούτως ώστε τα μέλη μιας οικογένειες να μπορούν να καθίσουν μαζί, ενώ θα πρέπει να διαχωρίζονται οι μεμονωμένοι επιβάτες.
  • Στα μικρά λεωφορεία (mini-bus), δεν θα πρέπει να επιτρέπεται στους επιβάτες να κάθονται δίπλα στον οδηγό εκτός κι να είναι δυνατός ο φυσικός διαχωρισμός τους απ’ αυτόν.
  • Εάν είναι δυνατόν, οι επιβάτες θα πρέπει να διαχειρίζονται μόνοι τους τις αποσκευές τους.

Ταξίδια με τρένο

  • Η συχνότητα των δρομολογίων των τρένων και η χωρητικότητα των συρμών θα πρέπει να αυξηθούν, εάν κριθεί απαραίτητο να περιοριστεί η πυκνότητα του επιβατικού κοινού.
  • Οι εταιρείς διαχείρισης σιδηροδρόμων θα πρέπει να εφαρμόσουν υποχρεωτικές κρατήσεις θέσεων σε διαδρομές μεγάλων αποστάσεων και σε περιφερειακά τρένα.
  • Για διαδρομές μικρών αποστάσεων, οι επιβάτες θα πρέπει να αφήνουν κενά καθίσματα μεταξύ τους, εκτός και αν είναι μέλη της ίδιας οικογένειας
  • Οι εταιρείες διαχείρισης σιδηροδρόμων θα πρέπει να χρησιμοποιούν συστήματα καταμέτρησης επιβατών, κυρίως σε τρένα που εξυπηρετούν εργαζομένους που μετακινούνται από και προς τη δουλειά τους καθώς και στον προαστιακό σιδηρόδρομο, προκειμένου να υπάρχει διαχείρισης της χωρητικότητας.
  • Θα πρέπει να υπάρχει διαχείριση της ροής επιβατών στις στάσεις και θα πρέπει να κλείνουν οι σταθμοί εάν δεν μπορούν να διασφαλιστούν επαρκή επίπεδα σε ό,τι αφορά την προστασία της δημόσιας υγείας.
  • Θα πρέπει να παρέχονται κίνητρα προκειμένου να ενθαρρύνεται η μετακίνηση εκτός των ωρών αιχμής, όπως προσαρμοσμένη τιμολόγηση ή ευέλικτο ωράριο εργασίας στην περίπτωση τρένων που εξυπηρετούν εργαζομένους, προκειμένου να αποφεύγεται ο συνωστισμός.
  • Οι πόρτες θα πρέπει να ανοίγουν σε κάθε στάση είτε αυτόματα είτε από απόσταση από τον οδηγό

Η Επιτροπή εκτιμά ότι η επανεκκίνηση στον τουρισμό είναι ουσιώδης καθώς θα μπορούσαν να χαθούν πάνω από 6 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στον κλάδο που απασχολεί 12 εκατομμύρια εργαζόμενους, και με ζημίες πάνω από το 80% του κύκλο εργασιών κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Στήριξη στον ευρωπαϊκό τουριστικό τομέα

      • Διασφάλιση ρευστότητας για τις τουριστικές επιχειρήσεις, περιλαμβάνοντας συστήματα εγγυήσεων για τα ‘κουπόνια’, που θα εγκρίνονται πολύ γρήγορα από την Επιτροπή, μετά από κοινοποίηση από το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος.
      • Με χρηματοδοτήσεις είτε μέσω της πρωτοβουλίας Coronavirus Response Instrument, υπό κοινή διαχείριση με τα κράτη μέλη, για ποσό έως € 8 δισεκατομμύρια για 100.000 μικρές επιχειρήσεις που επλήγησαν από την κρίση.
      • Με την προστασία των θέσεων εργασίας, μέσω του προγράμματος SURE, που προβλέπεται να διαθέσει € 100 δισεκατομμύρια ευρώ συνολικά στα κράτη μέλη.

Ευέλικτη προσέγγιση με τη δυνατότητα επαναφοράς μέτρων

Η Επιτροπή προτείνει σταδιακή προσέγγιση για την άρση των περιορισμών ταξιδιού, προσδιορίζοντας τρεις φάσεις:

      • Τη φάση 0, που αφορά στην τρέχουσα κατάσταση, και επιτρέπει μόνον τα ουσιαστικά ταξίδια.
      • Τη φάση 1, για σταδιακή άρση των περιορισμών σταδιακά σε ολόκληρη την ΕΕ ξεκινώντας από τις περιφέρειες και καταλήγοντας  σε περιοχές και κράτη μέλη με παρόμοια επιδημιολογική κατάσταση. Φάση κατά την οποία ανοίγει ο τουρισμός.
      • Και τη φάση 2, που θα είναι η άρση όλων των περιορισμών και οι ελέγχων που σχετίζονται με κορωνοϊό στα εσωτερικά σύνορα, διατηρώντας παράλληλα τα απαραίτητα μέτρα υγείας.Ωστόσο, δεν γίνεται αναφορά σε χρονική περίοδο.

Βρυξέλλες-Ανταπόκριση: Γιώργος Συριόπουλος

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος