«Δυστυχώς το σχολείο μας έχει χάσει αυτό που λέμε σκοπό και στόχο» ανέφερε με προβληματισμό ο μαθηματικός Γιάννης Βαϊόπουλος επί πολλά συναπτά έτη εργαζόμενος στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως Εκπαιδευτικός και μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής και στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες» (7-10-2021) σημείωσε:
«Πρέπει να επαναπροσδιορίσουμε τι ακριβώς θέλουμε να είναι το ελληνικό σχολείο. Εάν θέλουμε να είναι ένα σχολείο το οποίο θα ετοιμάσει μαθητές με κάποιες δεξιότητες ώστε να συνεχίσουν στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση ή σε τεχνολογικά Ιδρύματα τα οποία ετοιμάζονται για επαγγελματικό προσανατολισμό και επαγγελματική αποκατάσταση μπορεί και να το πετύχουμε, εάν όμως θέλουμε ένα σχολείο που θα έχει τον Δημοκρατικό πολίτη, τον κοινωνικό πολίτη, τον αυριανό πολίτη έτοιμο να ανταποκριθεί σε όλα τα κελεύσματα και σε όλες τις προκλήσεις νομίζω ότι αυτό το έχουμε «χάσει» συνολικά».
Όπως τόνισε ο έμπειρος εκπαιδευτικός σε θέματα που έχουν να κάνουν με την Ιστορία, τα δεινά που προκάλεσε ο Ναζισμός και ο Φασισμός στον κόσμο δεν αφιερώνεται πολύς χρόνος. «Δυστυχώς αφιερώνουμε λίγο χρόνο σε αυτά τα θέματα και τον αφιερώνουμε με λάθος τρόπο. Υστερούμε σε τομείς, όπως η διδαχή της ιστορίας, αλλά και της κοινωνικής πολιτικής, δηλαδή σε τομείς παιδαγωγικούς που μπορούν να δώσουν αντέρεισμα σε αυτές τις ολοκληρωτικές θεωρίες».
Μιλώντας για εκείνους τους νέους που αποτελούν σήμερα «λεία» των φιλοναζιστικών ομάδων παρατηρεί «Η διαδοχή είναι: Περιθωριοποίηση, χώρος στον οποίον αποδέχεται μια ομάδα ένα περιθωριοποιημένο παιδί και εκεί νιώθει πια ότι έχει κάποιο ρόλο και το παιδί θέλει να έχει κάποιο ρόλο».
Όπως τόνισε ο κος Βαϊόπουλος:«Η ιστορία δεν πρέπει να είναι απλά ένα εξεταζόμενο μάθημα σε κάποιες κατευθύνσεις, η ιστορία πρέπει να διδάσκεται σε συνδυασμό με την καθημερινότητα και δυστυχώς νομίζω ότι η ελληνική ιστορία σταματάει το 1940 στα σχολικά εγχειρίδια και από εκεί και πέρα είναι πολύ επιδερμική. Για τον Ναζισμό, Φασισμό, Ολοκληρωτισμό, εάν εξαιρέσουμε την 28η Οκτωβρίου δεν έχουμε άλλες αναφορές στο Φασισμό (Φράνκο Ισπανία, Πινοσέτ).»
Μάλιστα δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στο ρόλο των τηλεοπτικών καναλιών «Παρουσιάζονται αλήθεια από τα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας τέτοιου είδους ζητήματα ή παρουσιάζονται reality; Όμως ευθύνες υπάρχουν και στην οικογένεια. Γυναικοκτονίες, φασισμός, σεξισμός, αντεργατική πολιτική, κάποια από τα ζητήματα της εποχής, πόση κουβέντα γίνεται;”
Μιλώντας δε για την «επανεμφάνιση» των φιλοναζιστικών ομάδων σημείωσε «Δεν ξεμπερδέψαμε είναι διαρκής ο αγώνας δεν είναι στιγμιαίος» Πρότεινε δε σε αυτό το σημείο να δώσει το Υπουργείο περισσότερες ώρες και τη δυνατότητα στον δάσκαλο να ξεφεύγει από το ασφυκτικό πλαίσιο του προγράμματος σπουδών.
Τέλος, θετική αναφορά έκανε στον ουσιαστικό ρόλο που διαδραματίζουν στην ενημέρωση των πολιτών οι 19 Περιφερειακοί Σταθμοί της ΕΡΤ.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος