Τη δημιουργία μητρικής εταιρείας με την ονομασία «Meta», που βασίζεται στην ελληνική λέξη «μετά», ανακοίνωσε ο Μαρκ Ζούκερμπερκ, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα το όραμά του για την κατάκτηση του νέου ψηφιακού κόσμου που αναδύεται, το Metaverse. Σύμφωνα με τα όσα είπε ο δημιουργός του Facebook, σχεδιάζει να δαπανήσει τουλάχιστον 10 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος για το Facebook Reality Labs, το τμήμα του metaverse που έχει αναλάβει τη δημιουργία υλικού, λογισμικού και περιεχομένου επαυξημένης (AR) και εικονικής (VR) πραγματικότητας.
«Δεσμευόμαστε να υλοποιήσουμε αυτό το μακροπρόθεσμο όραμα και αναμένουμε να αυξήσουμε τις επενδύσεις μας για τα επόμενα αρκετά χρόνια», έγραψε η εταιρεία κατά την ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου στις 25/10. Το Facebook θεωρεί τις τεχνολογίες AR και VR ως τον πυρήνα «της επόμενης γενιάς διαδικτυακών κοινωνικών εμπειριών».
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Μαρκ Ζούκερμπεργκ έχει δηλώσει ότι τα επόμενα χρόνια, η Meta δεν θα είνα μια εταιρεία κοινωνικής δικτύωσης, αλλά μια επιχείρηση που επικεντρώνεται στο metaverse.
Στο πλαίσιο της αλλαγής επωνυμίας, το Facebook και οι εφαρμογές του, συμπεριλαμβανομένων των Instagram, Messenger και WhatsApp θα διατηρήσουν τα ονόματά τους. Θα διατηρηθούν επίσης σε ξεχωριστό τμήμα από το Facebook Reality Labs, όπου αποθηκεύονται τα προϊόντα εικονικής πραγματικότητας της εταιρείας.
Το τμήμα, το οποίο κατασκευάζει ήδη το headset Oculus Quest και τη σειρά συσκευών κλήσης Portal, βλέπει το metaverse ως την επόμενη μεγάλη καινοτομία του Facebook. Η εταιρεία δήλωσε ότι πρόκειται να αρχίσει να αναφέρει κέρδη ειδικά για το τμήμα Reality Labs, ενώ η κύρια δραστηριότητα διαφημίσεων του Facebook – που έφτασε στα 28 δισεκατομμύρια δολάρια μόνο το τελευταίο τρίμηνο – θα αναφέρεται αλλού. Με αυτόν τον τρόπο η εταιρεία τονίζει τη σημασία των Reality Labs και υπονοεί ότι θα πρέπει να κρίνεται ξεχωριστά από το Facebook.
Τι είναι το metaverse
Αναμένεται να αποτελέσει τη νέα πραγματικότητα, η οποία θα συναποτελείται από τον κανονικό κόσμο, το πεδίο της εικονικής πραγματικότητας και αυτό της ενισχυμένης πραγματικότητας (augmented reality). Καθοριστικό ρόλο σε αυτό το νέο ψηφιακό περιβάλλον θα παίξουν τα ειδικά γυαλιά μέσω των οποίων θα μπαίνουμε σε αυτόν τον κόσμο, τα κοινωνικά δίκτυα, οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων αλλά και οι ψηφιακοί χάρτες, όπως είναι αυτοί της Google. Ίσως η πιο ολοκληρωμένη απεικόνιση του πώς μπορεί να φτάσει να είναι το metaverse είναι αυτή που συνέθεσε η φαντασία των αδερφών Γουατσόφκσι στην ταινία Matrix, όπου παρουσίαζε έναν ολοκληρωμένο εικονικό κόσμο στον οποίο εισέρχονταν οι άνθρωποι και είχαν σε αυτόν όλες τους τις δραστηριότητες με όλες τους τις αισθήσεις αλλά και την αντίληψή τους να εδράζονται εντός του.
Το Facebook, το οποίο έχει επενδύσει σημαντικά στην εικονική (VR) και την επαυξημένη πραγματικότητα (AR), σκοπεύει να συνδέσει τα σχεδόν τρία δισεκατομμύρια χρήστες του μέσω διαφόρων συσκευών και εφαρμογών. Ο Ζούκερμπεργκ πιστεύει ότι το metaverse θα είναι προσβάσιμο σε VR, AR, PC, κινητές συσκευές και κονσόλες παιχνιδιών. Ωστόσο εκτιμά ότι η ιδέα του metaverse θα χρειαστεί άλλα 10 έως 15 χρόνια για να υλοποιηθεί.
Γιατί βιάστηκε να κάνει τις ανακοινώσεις ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ
Οι χιλιάδες σελίδες εσωτερικών εγγράφων που παρέδωσε στο Κογκρέσο η μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος και πρώην υπάλληλος του Facebook, Φράνσις Χάουγκεν, παρουσιάζουν μια εταιρεία με πολλές εσωτερικές συγκρούσεις που σχετίζονται με τις πολιτικές της.
Τα έγγραφα αποκαλύπτουν πολυάριθμες περιπτώσεις όπου ερευνητές και απλοί εργαζόμενοι αποκάλυψαν βαθιά ριζωμένα προβλήματα τα οποία η εταιρεία στη συνέχεια παρέβλεψε ή αγνόησε.
Την περασμένη Παρασκευή, το NBC News δημοσίευσε ένα άρθρο που αναφερόταν στην «Drebbel», μια εσωτερική ομάδα εργαζομένων του Facebook, υπεύθυνη για τον εντοπισμό και την αφαίρεση ομάδων που πρότειναν στους χρήστες επιβλαβές περιεχόμενο στο Facebook και το Instagram.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος