Αταλάντευτη ως προς την ορθότητα του σχεδιασμού της για την υλοποίηση του έργου «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΤΟΙΧΙΟΥ & ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΓΑΡΙΤΣΑΣ ΑΠΟ ΥΨΟΣ ΔΕΣΥΛΛΑ ΜΕΧΡΙ ΑΝΕΜΟΜΥΛΟ» δηλώνει η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, μετά την ετυμηγορία του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που απέρριψε την υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο εταιρεία του για το συγκεκριμένο έργο.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση η περιφέρεια έχει ήδη καταθέσει προσφυγή ανάκλησης της υπ’ αριθμόν 13/2022 απόφασης του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ως προς τον προσυμβατικό έλεγχο ενώ δηλώνει πως θα συνεχίσει να υπερασπίζεται τον σχεδιασμό της και θα κάνει ό,τι της επιτρέπουν οι αρμοδιότητές της προκειμένου να ολοκληρώσει το έργο.
Μάλιστα στην σχετική ανακοίνωση σχετικά με την αποκατάσταση των 500μ. της παραλιακής λεωφόρου της Γαρίτσας, από το ύψος Δεσύλλα μέχρι τον Ανεμόμυλο, υπογραμμίζονται τα εξής:
- Το έργο επί της ουσίας «ναρκοθετήθηκε» από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή της ΑΝ.Α.Σ.Α., το 2019, όταν για πολιτικές σκοπιμότητες επελέγη να κατακερματιστεί σε δύο υποέργα προκειμένου να προλάβει προεκλογικά ο πρώην Περιφερειάρχης, Θεόδωρος Γαλιατσάτος, να προβεί σε προεκλογικές φιέστες για την παράδοση του μισού έργου της παραλιακής της Γαρίτσας
- Παράλληλα, ενώ μέχρι τότε το παραλιακό μέτωπο άνηκε στον Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας (Ο.Λ.ΚΕ.), δεδομένο που ευνοούσε την επιτάχυνση των διαδικασιών εκτέλεσης του έργου, η τότε κυβέρνηση ΣΥ.ΡΙΖ.Α. προχώρησε στον αποχαρακτηρισμό του παραλιακού μετώπου, το οποίο έκτοτε ανήκει στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου δυσχεραίνοντας τη συνέχιση του -ήδη κατακερματισμένου- έργου. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα των δυσκολιών που δημιούργησε αυτή η πολιτική απόφαση είναι το ότι η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων αναγκάστηκε να προχωρήσει σε Εξαίρεση Περιβαλλοντικών Όρων για ένα έργο, το οποίο είχε ήδη -επί Ο.Λ.ΚΕ.- Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και μάλιστα, εν ισχύ, κάτι που είχε ως αντίκτυπο καθυστέρηση έξι μηνών.
- Η απόφαση της Περιφερειακής Αρχής τον Οκτώβριο του 2021 να εντάξει το έργο στις περιπτώσεις «έκτακτης ανάγκης» αξιοποιώντας την απόφαση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας, προκρίθηκε με το σκεπτικό της ταχείας εκτέλεσης του έργου, καθώς η σαφέστατη επιδείνωση του παραλιακού πεζοδρομίου και τοιχίου από το ύψος Δεσύλλα μέχρι τον Ανεμόμυλο από τα έντονα καιρικά φαινόμενα «Μπάλλος», έδινε τη δυνατότητα παράκαμψης χρονοβόρων διαδικασιών και εξασφάλισης πληθώρας αδειοδοτήσεων.
- Ως προς την ετυμηγορία της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου για μη ικανοποίηση των προϋποθέσεων για χαρακτηρισμό του έργου ως «έκτακτης ανάγκης», ο Επίτροπος επικαλείται την κήρυξη της Κέρκυρας σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης το 2019 θεωρώντας έτσι ότι δεν υφίσταται εν έτει 2022 η ίδια κατάσταση, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων ωστόσο, ενέταξε το έργο στις περιπτώσεις «έκτακτης ανάγκης» με τα δεδομένα του Οκτωβρίου 2021 (φαινόμενο «Μπάλλος») και όχι μ’ εκείνα του 2019. Άρα το σκεπτικό, στο οποίο έχει στηριχθεί η πρωτοβάθμια απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, είναι εντελώς εσφαλμένο. Πρέπει να ξεκαθαριστεί ότι όταν μια περιοχή έχει κηρυχθεί σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, όπως η Κέρκυρα το 2019, και παραμένει σ’ αυτό το καθεστώς, δεν γίνεται επανακήρυξή της, αλλά κάθε έξι μήνες γίνεται ανανέωση της εν λόγω κήρυξης «έκτακτης ανάγκης». Ως εκ τούτου είναι πασιφανές ότι η Κέρκυρα είναι -και παραμένει- από το 2019 σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης και άρα η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων είχε την ευχέρεια να εντάξει το έργο «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΤΟΙΧΙΟΥ & ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟΥ ΠΑΡΑΛΙΑΚΗΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΓΑΡΙΤΣΑΣ ΑΠΟ ΥΨΟΣ ΔΕΣΥΛΛΑ ΜΕΧΡΙ ΑΝΕΜΟΜΥΛΟ» στις περιπτώσεις «έκτακτης ανάγκης» αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η κείμενη νομοθεσία.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος