Με την 50η στον αριθμό ταινία του, «ένα δηλητηριώδες θρίλερ» όπως χαρακτηριστικά είπε, ο Γούντι Άλεν θα κλείσει την κινηματογραφική καριέρα του. Το Σεπτέμβρη, για τελευταία φορά θα πει «πάμε πλάνο» σε αυτήν την πλήρη καριέρα. Για την ακρίβεια θα πει action με γαλλικό αξάν αφού η τελευταία ταινία του θα είναι στη γαλλική γλώσσα. Και, ω παράδοξο: Η ταινία θα παραχθεί με αμερικανικά κεφάλαια.
Πριν από περίπου 20 χρόνια, ο σπουδαίος εγκεφαλικός φιλόσοφος της αφήγησης Γούντυ Άλεν, είχε στραφεί σε ευρωπαϊκές χρηματοδοτήσεις για να παράξει μερικές από τις πιο ενδιαφέρουσες ταινίες του, «Το Πέρασμα της Κασσάνδρας», «Match Point», «Βίκυ Κριστίνα Μπαρτσελόνα», καθώς για το Hollywood οι ταινίες του δεν είχαν εμπορικό ενδιαφέρον ανεξαρτήτως των διεθνών καλλιτεχνών που έδιναν γη και ύδωρ για να συμμετέχουν σε μια από αυτές. Με αυτές αλλά και τις πιο ανάλαφρες τουριστικές κωμωδίες του όπως «Το φεστιβάλ του Ρίφκιν», «Στη Ρώμη με Αγάπη», «Μεσάνυχτα στο Παρίσι», έδωσε τη δυνατότητα σε ταλαντούχους Ισπανούς, Ιταλούς και Γάλλους ηθοποιούς να έχουν μια στιγμή στο έργο του και περισσότερη εξωστρέφεια στην καριέρα τους στο μέλλον. Τα τελευταία χρόνια είχε συνάψει συμβόλαιο με το στούντιο της Amazon που τελικά μπλόκαρε και τη συνεργασία τους και τη δυνατότητα του δημιουργού να ψάξει για άλλους παραγωγούς. Η υπόθεση έληξε με ψυχοφθόρα δικαστική διαμάχη, που ως αφορμή της έναρξης ήταν το πρώτο κύμα του #metoo.
Δικαιολογημένα είναι πικραμένος, όχι μόνο με την επιβεβλημένη καμπή της πολυπαραγωγικότητας του που προσκρούει στο σύντομο προσδόκιμο της καλλιτεχνικής ζωή του (είναι 87 ετών), όλα αυτά σε ένα αβέβαιο μέλλον για τον κινηματογράφο που πλέον, ακόμα και οι ταινίες που προβάλλονται στις μεγάλες οθόνες στόχο έχουν το κοινό των πλατφόρμων.
Με μεγάλη μυστικοπάθεια έχουν πραγματοποιηθεί τα casting και οι βασικοί ρόλοι έχουν επιλεγεί. Σε αντίθεση με τις περισσότερες ταινίες του, εδώ θα δώσει ευκαιρία σε όχι τόσο αναγνωρίσιμα παγκοσμίως άτομα να καθοδηγηθούν από τον ίδιο. Ήδη το διάστημα των γυρισμάτων θα ξεκινήσει να συγγράφει θεατρικά έργα, όπως χαρακτηριστικά ανέφερε στο πρόσφατο podcast που έκανε με τον Αλεκ Μπόλντγουιν να τον καθοδηγεί σε ρόλο συνομιλητή στην κουβέντα.
Η προ πανδημίας ταινία του «Μια Βροχερή μέρα στη Νέα Υόρκη» άργησε να διανεμηθεί λόγω όσων αναφέρθηκαν παραπάνω. Το τελευταίο βιβλίο του επίσης δυσκολεύτηκε να βγει στο εμπόριο παγκοσμίως. Όντας στο μάτι του κυκλώνα, αυτό που του απομένει είναι να γράφει, και όπως χαρακτηριστικά είπε «αυτό είναι ένα δημοκρατικό μου δικαίωμα που κανείς δεν μπορεί να μου στερήσει».
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος