Από την Κολομβία, όπου βρίσκεται πραγματοποιώντας περιοδεία στις χώρες της Λατινικής Αμερικής, ο Πέδρο Σάντσεθ διαβεβαιώνει ότι εάν δεν ολοκληρωθεί ο αγωγός φυσικού αερίου MidCat, που θα σήμαινε τη διασύνδεση της Ιβηρικής Χερσονήσου με τη Γαλλία με την ανάλογη διοχέτευση φυσικού αερίου στην κεντρική Ευρώπη, τότε η ισπανική κυβέρνηση θα στοιχηματίσει στην κατασκευή ενός αγωγού φυσικού αερίου με την Ιταλία.«Αν δεν μπορεί να γίνει με τη Γαλλία, υπάρχει μια εναλλακτική λύση, η οποία είναι η διασύνδεση με την Ιταλία».
Τόνισε χαρακτηριστικά. «Αν το σχέδιο Α δεν προχωρήσει, τότε θα πρέπει να αναζητήσουμε το σχέδιο Β και το σχέδιο Β είναι η διασύνδεση της Ιβηρικής Χερσονήσου με την Ιταλία», κατέληξε.
Ο υπάρχων αγωγός φυσικού αερίου MidCat που συνδέει την Ισπανία με την Γαλλία εμφανίζεται και πάλι στο προσκήνιο ως λύση για την τροφοδοσία της κεντρικής Ευρώπης με φυσικό αέριο μέσω Ισπανίας. Η ολοκλήρωσή του είχε διακοπεί στο 2019 όμως οι Βρυξέλλες θεωρούν ότι μεσοπρόθεσμα θα μπορούσε να μετατραπεί σε αγωγό μεταφοράς υδρογόνου και αυτό αποτυπώνεται και στο ευρωπαϊκό σχέδιο RePowerEU. Ο αγωγός όμως χρειάζεται επέκταση , κόστους περίπου 500 εκατομμυρίων ευρώ και η γαλλική κυβέρνηση εμφανίζεται αρνητική τις τελευταίες εβδομάδες καθώς πιστεύει ότι «δεν θα ανταποκρινόταν στην τρέχουσα κρίση». Την περασμένη εβδομάδα, η γαλλική κυβέρνηση εκτίμησε ότι ο MidCat «θα χρειαζόταν πολύ χρόνο για να λειτουργήσει».
Την έλλειψη ενδιαφέροντος της Γαλλίας δεν συμμερίζονται η Γερμανία, η Ισπανία, η Πορτογαλία αλλά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ολοκλήρωση του MidCat. Ήδη από τον περασμένο Μάιο οι Βρυξέλλες μελετούν έναν επιπλέον αγωγό φυσικού αερίου κόστους άνω των 2,5 δισεκατομμυρίων ευρώ μεταξύ Βαρκελώνης και Λιβόρνο. Ο αγωγός αυτός μήκους άνω των 700 χιλιομέτρων, φιλοδοξεί να εφοδιάσει την Ιταλία με επαναεριοποιημένο φυσικό αέριο από την Βαρκελώνη.
Άλλωστε η Ισπανία έναντι των υπολοίπων χωρών μελών της ΕΕ υπερτερεί καθώς διαθέτει το 1/3 της αποθηκευτικής ικανότητας φυσικού αερίου της ΕΕ χάρη στις 7 μονάδες επαναεριοποίησης φυσικού αερίου που διαθέτει από τις συνολικά 20 που βρίσκονται σε ευρωπαϊκό έδαφος. Τώρα την δυνατότητά της αυτή προσπαθεί να την προωθήσει με κάθε τρόπο στις υπόλοιπες χώρες.
Η ενεργειακή κρίση μεταφράζεται διαφορετικά από τις χώρες μέλη της ΕΕ γι αυτό και ενώ η Γερμανία διαβεβαιώνει ότι δεν θα δώσει περισσότερη ζωή στα πυρηνικά της και είναι υπέρ της ολοκλήρωσης του MidCat εντούτοις η Γαλλία προχωρά στην κατασκευή έξι νέων πυρηνικών αντιδραστήρων παρατείνοντας στο μεταξύ την διάρκεια ζωής των ήδη υπαρχόντων προκειμένου να διατηρήσει την ενεργειακή της ανεξαρτησία.
Ανταπόκριση – Μαδρίτη: Δώρα Μακρή
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος