Η δασκάλα με τους ταλαντούχους μαθητές

Array

Μαθήματα αλληλεγγύης κι αγάπης, δημιουργίας κι υπέροχου ταλέντου παρέδωσαν οι μαθητές του 10ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής, οι: Γιώργος Καραμπατζάκης Δ΄3, Κωνσταντίνα Μπαξεβάνη Ε΄3, Βαγγέλης Αμπουσίδης Ε΄2, Δημήτρης Φραγκίσκος Ε΄2, Φωτεινή Δολαψόγλου Στ΄2, Φάνης Διδασκάλου Στ΄2, Βαλεντίνα Τσιφτσίδου Στ΄3 και Αντώνης Κατσαμάκης Στ΄3 υπό τις οδηγίες της εξαιρετικής δασκάλας τους Ινώ Παπαδοπούλου συμμετείχαν σε πανελλήνιο πρόγραμμα (μαζί με άλλα 600 σχολεία της χώρας ) αφού πριν κέρδισαν  την πρώτη θέση στη Ροδόπη, και στη συνέχεια βραβείο και πολλά μπράβο από το Υπουργείο Παιδείας.

Η δασκάλα με τους ταλαντούχους μαθητέςΑφορμή στάθηκε το πολιτιστικό πρόγραμμα, που ανέλαβε φέτος το Τμήμα Ένταξης (Τ.Ε.) του 10ου Δ.Σ. Κομοτηνής που είχε θέμα: «Πρόσφυγες: με αποσκευή την ελπίδα».

«Το Τμήμα Ένταξης είναι μια δομή της Ειδικής Αγωγής μέσα στα γενικά σχολεία, που στόχο έχει την εκπαιδευτική παρέμβαση με εξατομικευμένα προγράμματα στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» δηλώνει η κα Ινώ Παπαδοπούλου και σημειώνει «¨Λειτουργεί μέσα στο γενικό σχολείο ως ξεχωριστό τμήμα, δέχεται μαθητές από όλες τις τάξεις και συνεργάζεται αρμονικά και σε καθημερινή βάση με το διδάσκοντα της γενικής τάξης και τους συμμαθητές του κάθε μαθητή.»

Η δασκάλα με τους ταλαντούχους μαθητέςΤο πρόγραμμα για τους πρόσφυγες ξεκίνησε με αφορμή τα καθημερινά, επίμονα και αγωνιώδη ερωτήματα των μαθητών, τα οποία αφορούσαν την τύχη των προσφύγων που διέσχιζαν και διασχίζουν το Αιγαίο.
1. Γιατί φεύγουν από την πατρίδα τους;
2. Γιατί δεν μπορούν να καταφύγουν με ασφάλεια σε άλλες χώρες;
3. Γιατί πολλές χώρες κλείνουν τα σύνορά τους και δεν τους αφήνουν να περάσουν;

Τις απαντήσεις τις βρήκαν οι ίδιοι: Στο συγκλονιστικό ποίημα ΠΑΤΡΙΔΑ της Κενυάτισσας ποιήτριας Ουαρσάν Σάιρ. «Οι μαθητές κατανόησαν τα αίτια της προσφυγιάς και έγραψαν σε χαρτόνια τα αποσπάσματα που τους συγκίνησαν».
Η δασκάλα με τους ταλαντούχους μαθητές*Κανένας δεν αφήνει την πατρίδα του εκτός αν πατρίδα είναι το στόμα ενός καρχαρία.
Κανένας δεν βάζει τα παιδιά του σε μια βάρκα εκτός αν το νερό είναι πιο ασφαλές από την ξηρά.
*Αφήνουν τα ρούχα τους στην έρημο, κολυμπούν ωκεανούς πνίγονται.
Καίνε τις παλάμες τους κάτω από τρένα ανάμεσα από βαγόνια.

Η δασκάλα με τους ταλαντούχους μαθητέςΠάλι με την καθοδήγηση της δασκάλας τους βρήκαν τις απαντήσεις  στο βιβλίο του Πάνου Χριστοδούλου: «Ο Ναβίντ δεν ήρθε για διακοπές». Ο συγγραφέας με απλό και κατανοητό τρόπο καταφέρνει να αποσαφηνίσει δύσκολες έννοιες για τους μαθητές, όπως:
Δικτατορία – Δημοκρατία, Πρόσφυγας και αναζήτηση ασύλου
Ρατσισμός και ξενοφοβία, Διακινητές και εκμετάλλευση του ανθρώπινου πόνου και Διαφορετικότητα.

Στο στάδιο αυτό οι μαθητές εικονογράφησαν τα σημαντικότερα γεγονότα του βιβλίου.
Έδωσαν αίσιο τέλος στην περιπέτεια των προσφύγων. Αποτύπωσαν σε κολλάζ τη νέα πατρίδα των προσφύγων,την πατρίδα της αποδοχής και της ένταξης.

Η δασκάλα με τους ταλαντούχους μαθητέςΕκεί υπάρχουν σπίτι, φαγητό, νερό, ρούχα, δουλειά, θαλπωρή, υγεία, χαρά, φιλία, αγάπη, σεβασμός, παιχνίδι, εκπαίδευση, ασφάλεια, ειρήνη, δημοκρατία.

«Θα αναρωτιέστε πού τοποθέτησαν οι μαθητές το σπίτι των προσφύγων. «Μα θα είναι στο κέντρο της γειτονιάς, κυρία, δε θα τους απομονώσουμε», ήταν η σαφής απάντησή τους» καταλήγει η κα Παπαδοπούλου ανοίγοντας ένα φωτεινό παράθυρο στο δημόσιο σχολείο και στις ζωές των μαθητών της.
Φώτο: Η Ινώ Παπαδοπούλου στο studio της ΕΡΤ Φωτογράφος:Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος