«Δεν έχει δίκιο η Fraport. Έχουμε απαντήσει θεσμικά στα ζητήματα που θέτει» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης και πρόσθεσε ότι «υπάρχουν οι θεσμικές διαδικαστικές να αντιμετωπιστούν όλα αυτά που θέτει η εταιρεία»
.
«Κοινός μας στόχος είναι η ανάπτυξη των Ελληνικών Αεροδρομίων» πρόσθεσε ο κ Σπίρτζης μιλώντας στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του τηλεοπτικού σταθμού «Ε» αναφορικά με τις πρόσθετες διεκδικήσεις ύψους 78 εκατομμυρίων από την Fraport.
Fraport Greece: Η Fraport Greece και το Ελληνικό Δημόσιο συνεργάζονται με επιτυχία
Η Fraport Greece και το Ελληνικό Δημόσιο συνεργάζονται με επιτυχία για την ομαλή λειτουργία του έργου της παραχώρησης των περιφεριακών αεροδρομίων και η εποικοδομητική αυτή συνεργασία συνεχίζεται απρόσκοπτα, αναφέρει η Fraport Creece σε σχετική ανακοίνωσή της.
«Η πραγματοποίηση της μεγαλύτερης παραχώρησης στην ιστορία της Ελλάδας αποτελεί ένα σύνθετο και πολύπλοκο, τεχνικά και λειτουργικά, έργο. Από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης έως σήμερα, η Fraport Greece και το Ελληνικό Δημόσιο συνεργάζονται με επιτυχία για την ομαλή λειτουργία του έργου αυτού. Τυχόν συμβατικές διαφορές που ανακύπτουν στο πλαίσιο εκτέλεσης της Σύμβασης δεν αναιρούν την ποιότητα αυτής της συνεργασίας και σε καμία περίπτωση δεν παρεμποδίζουν την ταχεία εκτέλεση των έργων.
Η διαδικασία της Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών, η οποία προβλέπεται ρητώς στη σύμβαση παραχώρησης, αποτελεί πάγια διεθνή πρακτική για τέτοιου μεγέθους έργα και εντάσσεται στο πλαίσιο της ταχείας επίλυσης των διαφορών και της ομαλής εκτέλεσης των συμβάσεων, ώστε να προωθείται η υλοποίηση των έργων χωρίς αμφισβητήσεις και εμπόδια.
Η Fraport Greece ύστερα από την έγκριση των 14 master plans από το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων είναι έτοιμη να προχωρήσει τις επόμενες εβδομάδες στην υλοποίηση των έργων ανάπτυξης και αναβάθμισης στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, η εποικοδομητική αυτή συνεργασία συνεχίζεται απρόσκοπτα αναφέρει η Fraport Creece
Οι τρομακτικές αποκαλύψεις…
Αφορμή για το νέο κύκλο προβληματισμού γύρω από τη “δράση” της κοινοπραξίας είναι οι αποκαλύψεις του SPiegel αλλά και του thepressproject.gr ότι: “Η Fraport πατώντας στους σχετικούς όρους της σύμβασης παραχώρησης (που όπως είχε αποκαλύψει το ΤPP, της προσφέρουν τεράστιες δυνατότητες να απαιτεί συνεχείς αποζημιώσεις από το ελληνικό Δημόσιο για συντήρηση, επισκευές, απαλλοτριώσεις, επενδύσεις κ.α.) ζητεί από το ελληνικό κράτος μια εξαιρετικά μεγάλη αποζημίωση, 74 εκατ. ευρώ (60, συν ΦΠΑ) για εργασίες που υποστηρίζει ότι κρίθηκαν αναγκαίες, όταν ανέλαβε τη διαχείριση των αεροδρομίων, στη «μεγαλύτερη ιδιωτικοποίηση στη χώρα» όπως έχει χαρακτηριστεί. Οι (πρώτες) απαιτήσεις της Fraport έρχονται μόλις 14 ημέρες αφού ανέλαβε τα περιφερειακά αεροδρόμια. Το ποσό αυτό πάνω από τρεις φορές μεγαλύτερο από τα 22,4 εκατ. εγγυημένο μίσθωμα που θα καταβάλλει ετησίως η εταιρεία στο Δημόσιο. Και δυστυχώς, ίσως είναι μόνο η αρχή.
Συγκεκριμένα, οι απαιτήσεις της Fraport βασίζονται στη ρήτρα 6.4.3 της Σύμβασης Παραχώρησης, που ψηφίστηκε, παρά τις αντιδράσεις φορέων που την χαρακτήριζαν αποικιοκρατική, από το ελληνικό Κοινοβούλιο τον Μάιο του 2016 (ν.4389). Το συγκεκριμένο άρθρο, προβλέπει ότι εάν η εταιρεία παρουσιάσει έξοδα άνω του ενός εκατομμυρίου ευρώ (προσκομίζοντας τιμολόγια) για «ζημιές που θα προκύψουν σε οποιοδήποτε από τα μεταβιβασθέντα στοιχεία», τότε το Δημόσιο θα αποζημιώσει τον παραχωρησιούχο για το κόστος της αποκατάστασης. Πηγές του TPP σημειώνουν εδώ και μήνες ότι αυτό δίνει την ευκαιρία στην εταιρεία να εμφανίσει ζημιές, ή να ανεβάσει το κόστος της επισκευής ή αντικατάστασης περιουσιακών στοιχείων των αεροδρομίων, επιβαρύνοντας έτσι τα δημόσια οικονομικά. Σημειώνεται επίσης, ότι τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις πηγαίνουν στον ειδικό λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ κι από εκεί κατευθείαν στην «εξυπηρέτηση» του δημοσίου χρέους της χώρας. Τα έξοδα, βγαίνουν από τα κρατικά ταμεία…”
(ολόκληρο το αποκαλυπτικό άρθρο στον σύνδεσμο: https://www.thepressproject.gr/article/117405/Fakelos-Fraport-Apaitiseis-74-ekat-apo-to-Dimosio)
Α. Παπανδρέου: Αν η Fraport εκτιμά ότι η σύμβαση είναι ασύμφορη, μπορεί να αποχωρήσει. Δεν θα την εμποδίσουμε…
Η Fraport είναι μια εταιρεία που εκπροσωπεί απόλυτα τη “φιλοσοφία” του άκρατου καπιταλισμού, ανέφερε σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ Χανίων ο Γραμματέας της Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Χανίων Ανδρέας Παπανδρέου, ο οποίος εκτιμά ότι οι απαιτήσεις της κοινοπρσαξίας είναι εκτός κάθε λογικής. Η σημερνή κυβέρνηση υποχρεώθηκε να αποδεκτεί τη σκοτεινή σύμβαση που είχε υπογράψει η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, κάτω από τον εκβιασμό της αξιολόγησης. Εάν η Fraport εκτιμά ότι είναι ασύμφορη, μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση και να αποχωρήσει…Εμείς δεν θα την εμποδίσουμε, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπανρέου.
Ακούστε τη συνέντευξη που παραχώρησε στην ΕΡΤ Χανίων:
Β.Βαγιωνάκη: Παράλογες οι απαιτήσεις, δεν θα περάσουν
Την εκτίμηση ότι οι απαιτήσεις τις κοινοπραξίας δεν θα περάσουν, εξέφρασε σε συνέντευξή της στην ΕΡΤ Χανίων η βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Β. Βαγιωνάκη. Ακούστε τις δηλώσεις της:
Β. Αλεβιζόπουλος: Η Fraport δεν θα σταματήσει τους εκβιασμούς – Να παρέμβει Εισαγγελέας
Στο μεταξύ, δριμύ κατηγορώ κατά της κοινοπραξίας αλλά και του ελληνικού πολιτικού συστήματος που αποδέχθηκε την “σκανδαλώδη” όπως από πολλούς χαρακτηρίζεται σύμβαση για την παραχώρηση των αεροδροίων, εξαπέλυσε με συνέντευξή του στην ΕΡΤ Χανίων ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στην Πολιτική Αεροπορία, Βασίλης Αλεβιζόπουλος.
Η φωτογραφία με την υποτιθέμενη επιταγή που κατέθεσε η κοινοπραξία, είναι ένα ψέμα, τόνισε ο κ. Αλεβιζόπουλος, ο οποίος ανέφερε ότι η “μεγάλη επιταγή” του 1 δις που επεδείκνυαν στις φωτογραφίες τα στελέχη της εταιρείας και που συνιστά το ήμισι της συνολικής οφειλής προς το ελληνικό δημόσιο, δεν έχει δοθεί μέχρι σήμερα. Η κοινοπραξία, έχει μέχρι σήμερα καταβάλει μόνο 609 εκατομμύρια ως προκαταβολή. Ακούστε τη συνέντευξη του κ. Αλεβιζόπουλου:
Ρεπορτάζ: Κατερίνα Πολύζου – Ηλεκτρονική Επεξεργασία: Άρτεμις Κατράκη
ΠΗΓΕΣ: ΕΡΤ Χανίων – ΑΠΕ – The press project
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος