Ανταπόκριση από την Ιταλία για την ΕΡΤ: Κρίστιαν Μαυρής
Στις 2 Μαΐου πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή παρουσίαση του νέου σχεδίου ανοικοδόμησης της αρένας του Κολοσσαίου της Ρώμης, παρουσία ολίγων δεκάδων δημοσιογράφων – μεταξύ αυτών, και του ανταποκριτή της ΕΡΤ, Κρίστιαν Μαυρή.
Η προκήρυξη, που δημοσιεύτηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2020 με προθεσμία λήξης την 1η Φεβρουαρίου 2021, ολοκληρώθηκε με την επιλογή του σχεδίου της εταιρείας Milan Ingegneria και που παρουσιάστηκε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στην οποία παρευρέθηκαν ο Υπουργός Πολιτισμού κ. Ντάριο Φραντσεσκίνι και η διευθύντρια του Αρχαιολογικού Πάρκου του Κολοσσαίου κα. Αλφονσίνα Ρούσσο.
Ο ίδιος ο Υπ. Πολιτισμού σχολίασε την ανάθεση του σχεδιασμού και της κατασκευής του νέου δαπέδου της αρένας του Αμφιθεάτρου των Φλαβίων:
“Ένα ακόμη βήμα προς την ανοικοδόμηση της αρένας, ένα φιλόδοξο έργο που θα βοηθήσει στη διατήρηση και προστασία των αρχαιολογικών κατασκευών με την ανάκτηση της αρχικής εικόνας του Κολοσσαίου και την αποκατάσταση της φύσης του ως ένας πολύπλοκος σκηνικός μηχανισμός”.
Το έργο ξεκίνησε εικονικά στις 2 Νοεμβρίου 2014, όταν ο Υπουργός Ντάριο Φραντσεσκίνι επαναπροώθησε εκ νέου την ιδέα του αρχαιολόγου Ντανιέλε Μανακόρντα ώστε να επιστρέψει η αρένα στο Κολοσσαίο. Από την 1η Σεπτεμβρίου 2015, η αρένα του Κολοσσαίου περιλαμβάνεται στα Έργα Πολιτιστικής Κληρονομιάς με χρηματοδότηση ύψους 18,5 εκατομμυρίων ευρώ. Από το 2015 έως το 2020, πραγματοποιήθηκαν πολλές μελέτες και έρευνες για τον καθορισμό των μεθόδων διεξαγωγής της παρέμβασης, οι οποίες οδήγησαν στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού.
Η νέα αρένα του Αμφιθεάτρου των Φλαβίων θα είναι ένα έργο ελαφρύ, αναστρέψιμο και βιώσιμο. Πρόκειται για μία επιφάνεια 3.000 τετραγωνικών μέτρων η οποία, με καινοτόμες τεχνικές κατασκευής, την χρήση κατάλληλων υλικών και εξευγενισμένων μεθοδολογιών ανάλυσης, θα επιτρέψει την εγγύηση της ασφάλειας, της λειτουργικότητας και της οικοδομικής οικονομίας. Το έργο, εκτός από την αποκατάσταση της αρχικής εικόνας του μνημείου και της λειτουργίας του ως σύνθετου σκηνικού μηχανισμού, επιτρέπει επίσης την ενίσχυση της προστασίας και της διατήρησης του Κολοσσαίου, ιδίως των υπόγειων κατασκευών.
Η ανώτερη επιφάνεια της αρένας θα είναι από ξύλο Accoya, αποτέλεσμα μιας συγκεκριμένης επεξεργασίας που αυξάνει την αντοχή του. Επίσης, η επιλογή αυτού του ξύλου είναι βιώσιμη, εφόσον αποφεύγει την χρήση πολύτιμων ειδών ξυλείας, ενώ εσωτερικά τα εν λόγω πάνελ θα περιέχουν ίνες άνθρακα.
Ορισμένα τμήματα του δαπέδου θα κατασκευαστούν με κινητά πάνελ τα οποία, χάρη σε περιστροφικές και μεταφραστικές κινήσεις, θα εξασφαλίσουν ευελιξία στην δομή, επιτρέποντας το άνοιγμα των υπόγειων κατασκευών στον φυσικό φωτισμό. Παράλληλα, 24 μονάδες μηχανικού αερισμού τοποθετημένες κατά μήκος της περιμέτρου θα ελέγχουν τη θερμοκρασία και την υγρασία των υπόγειων δωματίων: έτσι, σε μόλις 30 λεπτά θα διασφαλίζεται η πλήρης ανταλλαγή ολόκληρου του αέρινου όγκου. Το σχέδιο θα προστατεύσει τις υπόγειες κατασκευές από ατμοσφαιρικούς παράγοντες, μειώνοντας το φορτίο νερού με ένα σύστημα περισυλλογής και ανάκτησης υδάτων που θα τροφοδοτεί τις δημόσιες τουαλέτες του μνημείου.
Το εν λόγω έργο, το οποίο αναμένεται πως θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2023, θα επιτρέψει την ολοκληρωμένη ανάγνωση του μνημείου από το κοινό, το οποίο και θα έχει την ευκαιρία να κατανοήσει πλήρως τη χρήση και τη λειτουργία αυτής της εικόνας του αρχαίου κόσμου.
Το Κολοσσαίο, σύμβολο της Ιταλίας ανά την Υφήλιο, θα αναδειχθεί και μέσω πολιτιστικών εκδηλώσεων ανωτάτου επιπέδου, όπως το Πολιτιστικό G20 το οποίο θα διεξαχθεί στη Ρώμη στις 29 Ιουλίου του 2021.
[embedyt] https://www.youtube.com/watch?v=itgCaQF2g40[/embedyt]Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος