“Συνειδητή υποβάθμιση” του λιμένα Θεσσαλονίκης καταγγέλλει η ΟΜΥΛΕ

Για “εγκληματική συμπεριφορά” και “συνειδητή υποβάθμιση” του λιμανιού της Θεσσαλονίκης από πλευράς του ΤΑΙΠΕΔ κάνουν λόγο η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και τρία σωματεία εργαζομένων του ΟΛΘ, αναφορικά με τη διαδικασία πώλησης του 67% των μετοχών στην κοινοπραξία DIEP GmbH-Terminal Link SAS-Belterra Lt. Οι υπάλληλοι του ΟΛΘ, στη μηνυτήρια αναφορά του περασμένου Μαρτίου και το συμπληρωματικό υπόμνημα, το οποίο κατατέθηκε την προηγούμενη Τετάρτη στον εισαγγελέα Διαφθοράς Αθηνών, Ιωάννη Δραγάτση, επιρρίπτουν ευθύνες στο Ταμείο, μεταξύ άλλων, για τη μη υλοποίηση του έργου της 6ης προβλήτας, την ακύρωση προσλήψεων και μια σειρά από παραλείψεις από το 2012, που ζημίωσαν το Δημόσιο κατά πολλά εκατομμύρια.
«Στη μηνυτήρια αναφορά είχαμε πει ότι ο Οργανισμός έχει υποστεί πολύ σοβαρή ζημιά. Το ΤΑΙΠΕΔ σταμάτησε τον Αύγουστο του 2012 το έργο επέκτασης της 6ης προβλήτας. Υπολογίζουμε ότι η ζημιά, από το έργο που δεν υλοποιήθηκε, ανέρχεται στα 3,2 εκ. ευρώ. Επίσης, το λιμάνι έχει τέσσερις γερανογέφυρες, οι οποίες λόγω παλαιότητας υπέστησαν ανά διάστημα βλάβη και δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν. Στη διετία 2016-17, οι γερανογέφυρες δεν λειτουργούσαν αθροιστικά για 250 ημέρες, επιφέροντας ζημιά περίπου 8 εκ. ευρώ», τόνισε σε συνέντευξη Τύπου, που έλαβε χώρα στο κτίριο διοίκησης του ΟΛΘ, η γραμματέας της ΟΜΥΛΕ και πρόεδρος του Συλλόγου Διοικητικών Υπαλλήλων του ΟΛΘ, Φανή Γουργούρη.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε, επίσης, στο ζήτημα της λειτουργίας του χώρου προσωρινής εναπόθεσης εμπορευματοκιβωτίων εντός του λιμένα και τη νυχτερινή βάρδια των τελωνειακών. Οι εργαζόμενοι εξήγησαν πως έγιναν προσπάθειες για την πρόσληψη προσωπικού στο συγκεκριμένο πόστο, έτσι ώστε το τελωνείο να λειτουργεί 24 ώρες. Η ακύρωση των προσλήψεων από το ΤΑΙΠΕΔ, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι και κατ’ επέκταση η μη λειτουργία του χώρου εναπόθεσης, οδήγησε τέσσερα πλοία με 3000 κοντέινερ να ακυρώσουν την άφιξή τους στην πόλη και άλλα οκτώ να αλλάξουν δρομολόγιο. Σύμφωνα με μελέτες, που επικαλούνται οι εργαζόμενοι του ΟΛΘ, τα διαφυγόντα έσοδα ανήλθαν συνολικά περίπου σε 1,1 εκ. ευρώ, ενώ τα έσοδα σε περίπτωση που λειτουργούσε ο χώρος θα έφθαναν στα 4 εκ. ανά έτος, εκ των οποίων το 1,3 θα αποτελούσαν καθαρά λειτουργικά κέρδη.
«Συνέτειναν όλα στο να πέσει η αξία του λιμανιού, προκειμένου να πωληθεί φθηνά στην κοινοπραξία», κατέληξε η κα Γουργούρη.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Σωματείου Χειριστών-Οδηγών μηχανημάτων του ΟΛΘ, Λάζαρος Τανταλίδης, ανέδειξε το ζήτημα των περιβαλλοντικών εργασιών στο λιμάνι, οι οποίες, όπως λέει, δεν αποτελούν προαπαιτούμενο για την επένδυση της κοινοπραξίας.
«Τα περιβαλλοντικά έργα δεν έχουν συμπεριληφθεί στις υποχρεωτικές επενδύσεις της κοινοπραξίας. Το λιμάνι ρυπαίνει την πόλη ατμοσφαιρικά και θαλάσσια. Όποιος πει το αντίθετο είναι ψεύτης. Ο δήμος Θεσσαλονίκης και ο περιφερειάρχης έπρεπε να είναι στα κάγκελα και να ζητούν να υλοποιηθούν τα περιβαλλοντικά έργα», υπογράμμισε ο κ. Τανταλίδης και πρόσθεσε πως το προσεχές διάστημα οι εργαζόμενοι θα κάνουν αναφορά στο Ευρωκοινοβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, ζητώντας να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος για το αν η αγοραπωλησία του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΘ τηρεί τις προϋποθέσεις διαφάνειας και λειτουργίας των λιμένων, βάσει του ευρωπαϊκού κανονισμού.
Τέλος, τη συμπαράστασή του στους εργαζόμενους του ΟΛΘ εξέφρασε ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης, ο οποίος υποστήριξε ότι «η λειτουργία του λιμανιού υπονομεύεται από τους κυβερνώντες».
«Έχουμε κατά καιρούς επισημάνει ότι η λειτουργία του λιμανιού υπονομεύεται από τους κυβερνώντες. Αφενός για να δώσει στην κοινωνία να καταλάβει ότι είναι αναγκαία η πώληση του λιμανιού και να γίνει πιο εύκολη η πώλησή του με όσο το δυνατόν μικρότερο τίμημα», ανέφερε αρχικά ο κ. Τσαραμπουλίδης, ο οποίος συμπλήρωσε ότι υπάρχουν ακόμα οι προϋποθέσεις για ένα δημόσιο λιμάνι με την ανάπτυξη των προβλεπόμενων έργων, τα οποία θα αποφέρουν στα κρατικά ταμεία 50 εκ. ευρώ ετησίως έναντι 25 εκ. που μπαίνουν σήμερα.
Υπενθυμίζεται πως η σύμβαση αγοραπωλησίας μετοχών για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης αναμένεται να υπογραφεί στις 15 Δεκεμβρίου, μετά την κατάθεση από πλευράς του επενδυτή των τελευταίων απαραίτητων εγγραφών στο ΤΑΙΠΕΔ και την ολοκλήρωση του προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
Από τη στιγμή που θα σταλούν τα έγγραφα στο Ελεγκτικό Συνέδριο, η διαδικασία των ελέγχων ολοκληρώνεται κατά κανόνα εντός ενός μηνός, ώστε στη συνέχεια ο φάκελος να περάσει και από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η οποία θα πρέπει να ανάψει με τη σειρά της το “πράσινο φως”, προτού η διαδικασία προχωρήσει στο τελικό στάδιο.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος