Μάτι: Εξέταση των καταγγελιών από την Εισαγγελία Πρωτοδικών (video)

Μετά από νέο αίτημα του ανακριτή, η Εισαγγελία Πρωτοδικών θα κρίνει τις επόμενες ημέρες αν θα αποδοθούν σε πρόσωπα από την Πυροσβεστική κακουργηματικού βαθμού κατηγορίες για την τραγωδία στο Μάτι.

Για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες ημέρες ο ανακριτής που χειρίζεται την υπόθεση της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι, ζητεί την  αναβάθμιση του κατηγορητηρίου με την άσκηση δίωξης σε βάρος υψηλόβαθμων στελεχών της Πυροσβεστικής για θανατηφόρα έκθεση σε κίνδυνο πολιτών.

Επαναφέροντας το αίτημα του που είχε απορριφθεί από τον εισαγγελέα, ο ανακριτής, ζητεί  τη συμπληρωματική δίωξη 12 προσώπων, ήδη εμπλεκόμενων στην υπόθεση, μετά τα πρόσφατα στοιχεία  αλλά και τις καταγγελίες του πραγματογνώμονα  Δημήτρη Λιότσου.  Κατά την εκτίμηση του προκύπτουν ενδείξεις ενδεχόμενου δόλου για την διάπραξη του αδικήματος της θανατηφόρας έκθεσης σε κίνδυνο  αλλά και  της έκθεσης από την οποία προήλθαν βαριές βλάβες  τα οποία συνδέει με την κακή διαχείριση των επίγειων και εναέριων μέσων που έγινε τις κρίσιμες ώρες από την Πυροσβεστική.

Στο έγγραφό του πάντως ο ανακριτής, διαχωρίζει τους πυροσβέστες που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή και πάλεψαν  για να σώσουν ανθρώπινες  ζωές και περιουσίες, από τους συναδέλφους τους στα ανώτερα και ανώτατα κλιμάκια του Σώματος, κάποιοι από τους οποίους φέρονται ότι κατέβαλαν προσπάθεια συγκάλυψης ακόμη και με εκβιαστικούς τρόπους.

Αν το αίτημα Μαρνέρη γίνει δεκτό από την Εισαγγελία , τότε οι συγκεκριμένοι  αξιωματικοί της Πυροσβεστικής θα  κληθούν σε απολογίες και για κακούργημα

Τις χρόνιες παθογένειες που διατρέχουν και το σύστημα συντονισμού σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών περιγράφει ουσιαστικά στην τεχνική έκθεση του ο πρώην υπαρχηγός της Πυροσβεστικής Ανδριανός Γκουρμπάτσης για τα αίτια της φονικής πυρκαγιάς στο Μάτι.

«Η αιτία της πυρκαγιάς πιστεύω ότι το πιθανότερο οφείλεται σε ορισμένη αμελή ανθρώπινη συμπεριφορά» αποφαίνεται στη έκθεσή του ο εμπειρογνώμονας Ανδριανός Γκουρμπάτσης και προσθέτει: “Δράστης, όπως αναφέρεται στην αναφορά του 6ου Τακτικού Ανακριτή Αθηνών προς τον Εισαγγελέα, είναι ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος, κάτοικος Νταού Πεντέλης οποίος προέβη στην προαναφερόμενη εγκληματική ενέργεια σε προηγούμενο πλην όμως πρόσφατο της πυρκαγιάς χρόνο, περίπου 4 – 5 ώρες πριν, μάλιστα μια ημέρα με δείκτη επικινδυνότητας πυρκαγιάς πολύ υψηλό στην κατηγορία 4”.

Ένας μόνιμος κάτοικος, ένας άνθρωπος που ζει χρόνια στο βουνό και το δάσος επέλεξε να καθαρίσει το κτήμα του από ξερά χόρτα και κλαδιά και να κάψει έξω από αυτό όσα μάζεψε σε μία μέρα με πολύ ισχυρούς ανέμους! Καταρρίπτεται έτσι οριστικά η θεωρία πως η φωτιά ξεκίνησε από βραχυκύκλωμα.

Στην έκθεση, που αποκαλύπτει το protothema και που βρίσκεται ήδη στα χέρια του δικηγόρου οικογενειών θυμάτων και σύντομα θα περάσει στην ογκώδη δικογραφία, επισημαίνεται πως το σημείο έναρξης της πυρκαγιάς εντοπίστηκε σε υψόμετρο 307,10 μ και σε ανοιχτή απερίφραχτη έκταση με χαμηλή κυρίως βλάστηση.

Στη συνέχεια ο κ. Γκουρμπάτσης παραθέτει μία κρίσιμη μαρτυρία, που αλλάζει δραματικά τον χρόνο έναρξης της πυρκαγιάς. Με βάση αυτή τη μαρτυρία, αλλά και στοιχεία από κάμερες παρακείμενων σπιτιών ο πραγματικός χρόνος εκδήλωσης της πυρκαγιάς τοποθετείται μεταξύ 16:15 και 16:30. Η πρώτη επίσημη αναφορά στο Κέντρο Επιχειρήσεων γίνεται από τον εθελοντή πυροσβέστη, Μανώλη Τσαλιαγκό του Εθελοντικού Κλιμακίου Ραφήνας, που είδε καπνό να εξέρχεται πίσω από λόφους στην περιοχή Νταού Πεντέλης. Παρότι ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων για κάποια κρίσιμα λεπτά του έλεγαν πως βλέπει καπνούς από την Κινέτα.

Στο σημείο αυτό ο κ. Γκουρμπάτσης προχωρά στην αποκάλυψη ότι ο πυροφύλακας του φυλακείου στον οικισμό της Διώνης, σε υψόμετρο 285 μ, παρόλο που θα έπρεπε, λόγω της θέσης του να αντιληφθεί την πυρκαγιά, δεν ειδοποίησε για την ύπαρξή της ως όφειλε το 199.

Η έκθεση διαπιστώνει ακόμη καθυστέρηση στην ανάπτυξη των πυροσβεστικών δυνάμεων. Από τον συνολικό αριθμό των (59) οχημάτων του ΠΣ, που καταγράφηκαν από το ιστορικό τηλεματικών στοιχείων, κατά το διάστημα από την ώρα αναγγελίας της πυρκαγιάς στις 16:41 έως τις 22:37 το βράδυ μόνο τα 33 είναι πυροσβεστικά υδροφόρα οχήματα του ΠΣ, ενώ τα υπόλοιπα 26 οχήματα ήταν βοηθητικά οχήματα του ΠΣ, όπως επιβατικά τζιπ και λεωφορεία.

Ρεπορτάζ: Ντίνα Τσουκαλά, Νίκος Καπόγλης

Πηγή: ΕΡΤ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος