Ηράκλειο: Προσομοίωση τροχαίου στο πλαίσιο του Ράλλυ Ακρόπολις

Ένα εντυπωσιακό όσο και τρομακτικό θέαμα παρακολούθησε χθες πλήθος κόσμου στο λιμάνι του Ηρακλείου, όπου παρουσιάστηκε μια προσομοίωση πρόσκρουσης αυτοκινήτου σε σταθερό αντικείμενο, ενώ στη συνέχεια στήθηκε μεγάλη επιχείρηση για τον απεγκλωβισμό του τραυματία. Το σκηνικό αυτό στήθηκε την τελευταία μέρα των προκαταρκτικών εκδηλώσεων που έγιναν στην Κρήτη και συνοδεύουν το Ράλλυ Ακρόπολις που θα διεξαχθεί σε Αθήνα, Στερεά Ελλάδα και Πελοπόννησο από τις 9 ως τις 12 Σεπτεμβρίου.

Ο γερανός σήκωσε το αυτοκίνητο σε ύψος περίπου 15 μέτρων και το άφησε να πέσει στο έδαφος. Μέσα σε ένα δευτερόλεπτο, το αυτοκίνητο έγινε συντρίμμια και ο οδηγός του έπεσε αναίσθητος πάνω στο τιμόνι. Οι διοργανωτές της εκδήλωσης περιέγραφαν λεπτό προς λεπτό τα βήματα που έπρεπε να ακολουθηθούν. Καταρχάς, οι περαστικοί που θα δουν πρώτοι το ατύχημα, οφείλουν να ειδοποιήσουν χωρίς καμιά χρονοτριβή το 112, ενώ απαγορεύεται να ακουμπήσουν τον τραυματία γιατί μπορεί να του προκαλέσουν ακόμα και τετραπληγία.

Στη συνέχεια, ξεκίνησε το κύριο μέρος της επιχείρησης από την Αστυνομία -που οριοθέτησε τον χώρο του τροχαίου ώστε να μην πλησιάζει κανείς- το ΕΚΑΒ και την ΕΜΑΚ. Οι διασώστες πλησίασαν με προσοχή και ξεκίνησαν να κόβουν σε κομμάτια το αυτοκίνητο προκειμένου να απομακρύνουν τα μέρη του από τον τραυματισμένο οδηγό. Ακολούθως έγινε η ακινητοποίηση του αυχένα του τραυματία και μόνο όταν απελευθερώθηκε από τις λαμαρίνες και τα τζάμια, ανέλαβαν δράση οι διασώστες του ΕΚΑΒ που τον τοποθέτησαν με προσοχή πάνω στο φορείο και από εκεί στο ασθενοφόρο. Η όλη επιχείρηση διήρκεσε περισσότερο από μισή ώρα, κάτι που, όπως είπαν οι διασώστες, είναι πολύ σημαντικό προκειμένου να αποφευχθούν οι βιαστικές κινήσεις και τα λάθη.

Η δράση αυτή ήταν η καταληκτήρια μιας σειράς δράσεων που έγιναν σε Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο προκειμένου να ευαισθητοποιηθεί το κοινό μιας περιοχής, που δίνει κάθε χρόνο πολλά τροχαία, απέναντι στην ορθή οδηγική συμπεριφορά. Το Ράλλυ Ακρόπολις και οι άνθρωποί του, είναι ίσως οι πιο κατάλληλοι για να μιλήσουν για τους κινδύνους της ασφάλτου, αν δεν τηρούνται όλα τα μέτρα ασφαλείας. Το μήνυμά τους είναι άλλωστε ξεκάθαρο: οι δρόμοι δεν είναι πίστες και οι μεγάλες ταχύτητες πρέπει να αναπτύσσονται μόνο εκεί.

Στις εκδηλώσεις έλαβαν μέρος περιοδεύοντας σε όλη την Κρήτη και περισσότεροι από 40 ιδιοκτήτες κλασικών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών που θέλησαν να υπενθυμίσουν την ομορφιά της οδήγησης και όχι αναγκαστικά της ταχύτητας. Η πρωτοβουλία των δράσεων αυτών ανήκει στον υφυπουργό αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη, ενώ παρόντες στη χθεσινή εκδήλωση ήταν ο υφυπουργός προστασίας του πολίτη Λευτέρης Οικονόμου, ο αρχηγός της ΕΛΑΣ Μιχάλης Καραμαλάκης, πλήθος αυτοδιοικητικών, μέλη συλλόγων για την οδική ασφάλεια και την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και πολύς κόσμος.

Τι λένε τα στατιστικά στοιχεία

Τα στατιστικά στοιχεία για την Ελλάδα είναι αποκαρδιωτικά. Είμαστε η χώρα που δίνει τα περισσότερα τροχαία στην Ευρώπη αλλά και τους περισσότερους αναπήρους ανά 100.000 κατοίκους. Κάθε τρία χρόνια σκοτώνονται 2.500 άνθρωποι, δηλαδή αφανίζεται ένα μεγάλο κεφαλοχώρι της χώρας. Αντίστοιχα, κάθε τρία χρόνια τραυματίζονται από τα τροχαία 30.000 άνθρωποι, δηλαδή όλοι οι κάτοικοι μιας πόλης όπως το Ρέθυμνο βρίσκονται κλινήρεις στα νοσοκομεία. Σε οικονομικό επίπεδο, το 40% του ετήσιου κόστους των δημοσίων νοσοκομείων της χώρας προέρχεται από τα τροχαία, με το κόστος να αγγίζει τα 3,5 δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο.

Την προσομοίωση σύγκρουσης οχήματος και απεγκλωβισμού του οδηγού παρακολούθησαν εκατοντάδες άνθρωποι με κομμένη την ανάσα. Παρά το γεγονός ότι επρόκειτο για μία επίδειξη, όλοι ένιωσαν ότι μπορούν ανά πάσα στιγμή να εμπλακούν σε ένα τροχαίο με δυσμενείς συνέπειες.
Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος