Επίσκεψη στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο πραγματοποίησε ο Υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για θέματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Άγγελος Συρίγος, κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στην Κέρκυρα την Παρασκευή 5 Νοεμβρίου.
Ο κ. Συρίγος συναντήθηκε με τον Πρύτανη του Ιονίου Πανεπιστημίου Ανδρέα Φλώρο, μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας ενώ είχε την ευκαιρία να ξεναγηθεί στο σύνολο των κτιριακών υποδομών του ιδρύματος, τα Τμήματα, τη βιβλιοθήκη, την εστία αλλά και τα οικόπεδα στα οποία σχεδιάζεται να ανεγερθεί το νέο κτήριο του Τμήματος Μουσικών Σπουδών και η Φοιτητική Εστία.
Κατά τη διάρκεια κοινή συνέντευξης τύπου ο κ. Φλώρος ανέφερε ότι δόθηκε στον υφυπουργό η συνολική εικόνα των υποδομών του πανεπιστημίου, συζητήθηκαν τα περιθώρια αρωγής της πολιτείας ενώ είχε την ευκαιρία να μιλήσει με καθηγητές, φοιτητές και εργαζόμενους.
Στον απόηχο της Συνόδου των Προέδρων των Ερευνητικών Κέντρων της χώρας, του μεταφέρθηκαν τα συμπεράσματα των εργασιών και η ανάγκη να υπάρξει το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο ώστε να δημιουργηθεί ένα «ισχυρό οικοσύστημα έρευνας» με βάση την παραγωγικότητα και καινοτομία των κέντρων αυτών.
Τέλος, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν την αναδιάρθρωση του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας.
Άγγελος Συρίγος
Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Παιδείας, ανέφερε ότι συζητήθηκαν διεξοδικά τα προβλήματα αλλά κυρίως οι προοπτικές του Ιονίου Πανεπιστημίου για πολλοστή φορά αφού ο Πρύτανης τα έχει θέσει και σε συναντήσεις κατά το παρελθόν. Έμεινε ικανοποιημένος από τη συνολική εικόνα που αντίκρισε, ως προς τις δομές του ιδρύματος, το οποίο όπως είπε μπορεί να αποτελέσει μοχλό σοβαρής ανάπτυξης όχι μόνο της Κέρκυρας αλλά του συνόλου των Ιόνιων Νησιών. Παράλληλα δέχθηκε την αναγκαιότητα δημιουργίας ενός νομικού πλαισίου που θα βοηθά τη λειτουργία των Ερευνητικών Κέντρων.
Απαντώντας σε ερωτήσεις αναφορικά με τα ζητήματα που τέθηκαν κατά την εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής επισήμανε ότι θα πρέπει να την αφήσουμε να «τρέξει» και να δείξει τα προτερήματά της, αποκλείοντας ανθρώπους που «χωρίς να διαθέτουν το ακαδημαϊκό υπόβαθρο, έμπαιναν στα πανεπιστήμια με βαθμολογία ακόμη και 0,8». Αποτελεί όπως είπε έναν μέσο όρο εισαγωγής που αφορά το κάθε ακαδημαϊκό αντικείμενο ξεχωριστά και διόρθωσε τα ζητήματα που είχε δημιουργήσει η καθολική βάση του 10. Παράλληλα δόθηκε περιθώριο παρέμβασης από τα ίδια τα πανεπιστήμια στη διαμόρφωσή της. Σε ολόκληρη τη χώρα, όπως είπε είναι ελάχιστα τα τμήματα στα οποία εισήχθη πολύ μικρός αριθμός φοιτητών ενώ ως προς το Ιόνιο Πανεπιστήμιο εκτίμησε ότι δεν δημιουργείται ζήτημα για κάποιο από τα Τμήματά του, πόσο μάλλον για συγχώνευση του ιδρύματος με κάποιο άλλο, κάτι το οποίο δεν τέθηκε ποτέ στο τραπέζι.
Ο κ. Φλώρος συμπλήρωσε επί του θέματος ότι το Ι.Π. ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα της πολιτείας για συζήτηση επί της αναδιάρθρωσης του ακαδημαϊκού χάρτη. Μετά την πρώτη κατάθεση προτάσεων από τα επί μέρους Τμήματα, το θέμα αναμένεται να έλθει ξανά στα συλλογικά όργανα ενώ ζήτησε η όλη συζήτηση να γίνεται με ακαδημαϊκά και μόνο κριτήρια στο πλαίσιο κατευθυντήριων γραμμών σε εθνικό επίπεδο για τους στόχους που θα πρέπει να έχει η ελληνική ακαδημαϊκή κοινότητα σε ένα διαρκώς διαμορφούμενο διεθνές πλαίσιο.
Με αφορμή την ομιλία του κ. Συρίγου στην Αναγνωστική Εταιρεία, ο Υφυπουργός Παιδείας ερωτήθηκε για τη δυνατότητα καθιέρωσης ημέρας αφιερωμένης στον Α’ Κυβερνήτη της χώρας, όπως έχει θεσμοθετηθεί στη Γαλλία και την Ελβετία προκειμένου να τιμηθεί η προσφορά του στις χώρες αυτές. Παράλληλα κλήθηκε να σχολιάσει κατά πόσο είναι εφικτή η ένταξη βιβλίων τοπικής ιστορίας στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων. Στο πρώτο θέμα ανέφερε ότι είναι θέμα γενικότερης παιδείας να μάθουμε όχι μόνο τις γνωστές αλλά και τις άγνωστες πτυχές των Ελλήνων που διαμόρφωσαν την ιστορία. Ως προς το δεύτερο, δήλωσε αναρμόδιος παραπέμποντας στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο που έχει και την ευθύνη για τα προγράμματα σπουδών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος