Κατατέθηκε σήμερα κοινοβουλευτική ερώτηση από τον βουλευτή Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ με κεντρικό άξονα τα νέα διόδια που προγραμματίζονται στον κόμβο της ΒΙΠΕ Κομοτηνής και θέμα: “Διόδια στην ανάπτυξη της Θράκης”
“Η κατασκευή του κόμβου στην ΒΙΠΕ της Κομοτηνής αποτελούσε πάγιο και διαρκές αίτημα της τοπικής κοινωνίας, προσδίδοντας στην Βιομηχανική Περιοχή σημαντικό και πολύ ελκυστικό συγκριτικό πλεονέκτημα, διασυνδέοντάς την μέσω των διεθνών οδικών αξόνων και των λιμανιών με τις νέες αναδυόμενες αγορές.”
αναφέρει ο βουλευτής του ΚΙΝΑΛΛ και σημειώνει ότι ” Η ΒΙΠΕ Κομοτηνής που μέχρι το 2000 ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη της Βορείου Ελλάδος με περισσότερες από 90 λειτουργούσες επιχειρήσεις εγκατεστημένες στο έδαφός της, αποτελεί σήμερα ένα απονεκρωμένο σχεδόν κουφάρι με πολύ λίγες επιχειρήσεις σε σταθερή και πλήρη λειτουργία κατά την διάρκεια του έτους. Ήταν μία ΒΙΠΕ που απασχολούσε με σταθερή ετήσια απασχόληση χιλιάδες εργαζομένους και σήμερα μόλις μερικές εκατοντάδες. Μια ΒΙΠΕ η οποία προβλήθηκε ως η ναυαρχίδα της αναπτυξιακής προοπτικής της Θράκης και σήμερα παραπαίει υπό το βάρος των ανερμάτιστων πολιτικών της τελευταίας εικοσαετίας, των αλλαγών που συντελέσθηκαν στην διεθνή οικονομία και την μαζική αποεπένδυση που παρατηρήθηκε στην χώρα μας, καθώς και της μετανάστευσης πολλών επιχειρήσεων στις κοντινές Βαλκανικές χώρες με σταθερότερα και ελκυστικότερα αναπτυξιακά και φορολογικά κίνητρα”.
Ο βουλευτής Ροδόπης του Κινήματος Αλλαγής με την ερώτηση του και με αφορμή τα διόδια θέτει το αναπτυξιακό έλλειμμα του δευτερογενούς τομέα παραγωγής στην Ροδόπη και ζητά από τις πολιτικές ηγεσίες των υπουργείων Ανάπτυξης &Επενδύσεων και του Υποδομών &Μεταφορών τα εξής ερωτήματα:
Α) Προτίθεστε να λάβετε πολιτική απόφαση περί άμεσης ακύρωσης των πλευρικών διοδίων Φύλακα στον κόμβο της ΒΙΠΕ επί της Εγνατίας Οδού στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης, για συμβολικούς και ουσιαστικούς αναπτυξιακούς λόγους, δίνοντας ώθηση στην καθημαγμένη ΒΙΠΕ Κομοτηνής και ένα σήμα προς τους πολίτες της Ροδόπης ότι το Ελληνικό Κράτος εξαντλεί την κοινωνική και πολιτική του ευαισθησία όταν πρόκειται για την Θράκη με τα μεγάλα αναπτυξιακά ελλείμματα και τα τεράστια ζητήματα οικονομικής υστέρησης του τοπικού πληθυσμού σε σχέση με το Μ.Ο. του ΑΕΠ της χώρας;
Β) Σκοπεύετε να θεσπίσετε μεταφορικό ισοδύναμο για την Θράκη στα πρότυπα των νησιωτικών περιοχών της Ελλάδας, που θα λειτουργήσει ως αναπτυξιακό κίνητρο για τις επιχειρήσεις της περιοχής που εξαιτίας του μεγάλου μεταφορικού κόστους με το οποίο επιβαρύνονται από την μεγάλη απόσταση που τις χωρίζει από την υπόλοιπη ηπειρωτική χώρα αλλά και μετά την επιβολή δεκάδων σταθμών διοδίων επί της Εγνατίας Οδού, επιβαρύνονται πολλαπλά ως προς το λειτουργικό τους κόστος και την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων τους;
Γ) Με ποιες πολιτικές και αναπτυξιακές πρωτοβουλίες σκοπεύετε να αναζωογονήσετε την ΒΙΠΕ Κομοτηνής, την στιγμή που παρατηρείται ένταση της αποβιομηχάνισης ενώ και το ενδιαφέρον για εντάξεις στον υφιστάμενο αναπτυξιακό νόμο παραμένει σταθερό χαμηλό, γεγονός που μαρτυρά έλλειμμα εκπόνησης ενός εδικού αναπτυξιακού σχεδιασμού για την επιχειρηματικότητα και τον δευτερογενή τομέα στην Θράκη; Σε αυτό το πλαίσιο θεωρείτε ότι η επιβολή διοδίων στον κόμβο της ΒΙΠΕ Κομοτηνής αποτελεί ένα αναπτυξιακό εργαλείο για την περιοχή ;
Δ) Πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή αναλογικών διοδίων επί της Εγνατίας Οδού; Ισχύουν οι προβλέψεις της ΚΥΑ της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας και πώς εξειδικεύονται οι πολιτικές της νέας κυβέρνησης ως προς το θέμα αυτό;
Ε) Ποιος είναι ο υπεύθυνος φορέας για τον έλεγχο της προόδου των τεχνικών παρεμβάσεων και εργασιών αποκατάστασης επί του οδοστρώματος της Εγνατίας Οδού και ποιος εντέλλεται εκ μέρους του Κράτους να αναζητά τις ευθύνες όταν η ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε. αποδεδειγμένα ασκεί πλημμελώς τις υποχρεώσεις συντήρησής του οδοστρώματος, στα όρια πολλές φορές της εγκληματικής αμέλειας σε βάρος της ασφάλειας των εποχούμενων πολιτών; Ασκείται αυτός ο έλεγχος σήμερα και ποια στοιχεία έχετε στην διάθεσή σας όσον αφορά την κατάσταση του οδοστρώματος της Εγνατίας Οδού από τα ελληνοτουρκικά σύνορα έως τον Νέστο;
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος