Μ. Κουμανάκου: Οι εκπαιδευτικοί θεατρικής αγωγής ενθαρρύνουν την δημιουργικότητα, την φαντασία και την κριτική σκέψη των παιδιών

Με αφορμή την επιστολή αναπληρωτών εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής για τη σύσταση οργανικών θέσεων συζητήσαμε σήμερα (29-3-2021) ζωντανά στην εκπομπή «Καθημερινές Ιστορίες», στην ΕΡΤ Κομοτηνής με την κα Μιράντα Κουμανάκου, συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου για το έργο των εκπαιδευτικών Θεατρικής Αγωγής του κλάδου ΠΕ 91. «Εκπαιδευτικοί Ειδικοτήτων», δηλαδή εξειδικευμένο επιστημονικό εκπαιδευτικό προσωπικό, που διδάσκουν , κάθε χρόνο, θέατρο στα παιδιά 2, 3, 4 ή και 5 σχολικών μονάδων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. «Η αλήθεια είναι πως εκτός από τους 90 νόμιμους συναδέλφους που δουλεύουν στο Δημόσιο Σχολείο από το 2002 ως ωρομίσθιοι και από το 2010 ως αναπληρωτές, έχουμε 800-900 συναδέλφους που προσλαμβάνονται κάθε χρονιά», δήλωσε η κα Κουμανάκου.

Παράλληλα, στάθηκε στην κουβέντα μας για τη διαχείριση της ασθένειας, του θανάτου και της κρίσης, που γίνεται μέσω του μαθήματος στο δημόσιο σχολείο, αλλά και στην αναπροσαρμογή που έχει γίνει λόγω της Πανδημίας με την δημιουργία νέου υλικού και ψηφιακών εργαλείων. Μιλώντας για τις δυσκολίες, που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί έκανε λόγο για διδασκαλία σε 24 τμήματα, που είναι αναγκασμένοι να κάνουν, καθώς το μάθημά τους είναι μονόωρο, άρα δουλειά σε 4 και 5 Σχολικές Μονάδες για να συμπληρωθεί ωράριο. «Γνωρίζουν από την αρχή, κάθε χρόνο 500 έως 800 παιδιά», δήλωσε η κα Κουμανάκου.

Μ. Κουμανάκου: Οι εκπαιδευτικοί θεατρικής αγωγής ενθαρρύνουν την δημιουργικότητα, την φαντασία και την κριτική σκέψη των παιδιώνΜιλώντας για το μάθημα της θεατρικής αγωγής πρόσθεσε, πως πρόκειται για μάθημα βιωματικού χαρακτήρα. «Παίρνουμε υπ όψιν την ομάδα που έχουμε μπροστά μας και την στιγμή του κάθε Τμήματος και ενθαρρύνουμε την δημιουργικότητα, την φαντασία και την κριτική σκέψη των παιδιών. Όλες οι συνθήκες του τελευταίου χρόνου κάνουν πιο δύσκολο το έργο μας και πιο απαιτητικό για μας». Αναφερόμενη στην κατάργηση του μαθήματος από το Γενικό Λύκειο, την κατάργηση των μαθημάτων των τεχνών τόνισε πως: «Αναμένουμε την ένταξη τους στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση πάλι με ένα καινούργιο τρόπο» ανέφερε προσθέτοντας ότι: «Δεν θα χάσει το Δημόσιο Σχολείο. Υποστηρίζουμε κοινωνικό-συναισθηματικά τους μαθητές μας ιδίως αυτή την δύσκολη περίοδο». Κάτι, που όπως είπε, φαίνεται στην πολύ θετική ανατροφοδότηση που έχουν από τους από τους γονείς. «Σταθήκαμε στα δύσκολα, έμαθαν το αντικείμενο και εκτίμησαν την προσφορά μας», καλώντας όλους να επισκεφτούν το Ψηφιακό Μουσείο, που έχουν δημιουργήσει στο Face Book με εκθέματα χρονοκάψουλες μαθητών. «Δημιούργησαν οι μαθητές χρονοκάψουλες με ό,τι θέλουν να κρατήσουν από το 2020 -2021», εξήγησε προσθέτοντας, ότι πρόκειται για ένα «Θησαυροφυλάκιο των μαθητών», που περιλαμβάνει Podcast με πολύ χιούμορ, με όλες τις καινούργιες λέξεις, που μπήκαν στις ζωές μας τον χρόνο της Πανδημίας, με τηλεφωνικά μηνύματα στους παππούδες και τις γιαγιάδες που δεν μπορούν να συναντήσουν λόγω του κορονοιού ή επειδή έχουν πεθάνει.

Τέλος, κατέληξε η κα Κουμανάκου με την σημείωση ότι,  μέσω της πανδημίας όλοι κατάλαβαν, ότι το μάθημα έχει πολλές δυνατότητες αποτελώντας ουσιαστικά «ανάχωμα» στο άγχος, στην ανησυχία και στο φόβο. «Εύχομαι μέσα από τη δουλειά μας να καταφέρουμε να αποκτήσουμε μια σταθερή βάση στο δημόσιο σχολείο, με δημιουργικότητα, φαντασία, κριτική σκέψη, πολιτισμό κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη. Θέλουμε να συνεχίζουμε να κάνουμε τη δουλειά μας όχι μόνο για το σχολείο, αλλά και για την κοινωνία που ονειρευόμαστε».

Συνέντευξη-κείμενο- φωτογραφία: Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος